پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۶۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
«حفظ نظام از اوجب واجبات است حتی از حفظ جان امام زمان (عج) هم مقدم‌تر است.» این سخن را به نوعی دیگر از حضرت امام هم شنیده ایم. اما ایشان در یکی دیگر از سخنرانی ها در خصوص مقصود و منظورشان توضیحات کاملا کاربردی و مبسوط داده اند. حال حسین جلالی نماینده رفسنجان با طرح بخشی از این سخنان و با اهدافی نسبتا مبهم ، بستر برخی از سو برداشت ها و موضع گیری ها را فراهم نموده است. در اولین برخورد تحلیلی و تند، شاهد هستیم که فاضل میبدی به سخنان او تاخته و بشدت نماینده استان رفسنجان را زیر سوال برده است.

شعار سال : «حفظ نظام از اوجب واجبات است حتی از حفظ جان امام زمان (عج) هم مقدم‌تر است.» این سخنان را حسین جلالی نماینده رفسنجان در مجلس مطرح کرده است که البته انتقادات زیادی هم به همراه داشت که طبق کدام حدیث و آیه، حفظ نظام تا این اندازه اهمیت دارد و اساسا چه کسی به این افراد اجازه داده‌اند که اعتقادات مردم را ابزار و وسیله‌ای برای حفظ نظام کنند؟( شعار سال: سخنانی با این مضمون و البته بشکل کامل توسط حضرت امام بیان شده و سپس در جلسات سخنرانی بعدی ان مقام ولایت، توضیحات تکمیلی و تبیینی برای جلوگیری از سو برداشت ها، در خصوص آن ، بیان گردرده است). 

حجت الاسلام محمدتقی فاضل میبدی به همین سوال پاسخ داده است. او می‌گوید:‌ای کاش شورای محترم نگهبان که نظارت استصوابی را در مورد مسائل سیاسی جدی گرفته، درباره مسائل علمی هم جدی می‌گرفت. آن فردی‌که در لباس روحانیت چنین حرفی را می‌زند، نشان می‌دهد نه روحانیت را شناخته نه نظام را، زیرا اعتقادات مردم را فدای نظام سیاسی کردن، بزرگترین خطاست.

فاضل میبدی در تحلیل دیدگاهش می‌گوید: فرق امام علی (ع) با معاویه در این بود که معاویه می‌گفت اخلاق باید به دنبال سیاست باشد، اما امام علی می‌فرمود که سیاست باید به دنبال اخلاق باشد. این افراد می‌خواهند اخلاق و اعتقادات مردم را فدا کنند تا چند سالی بیشتر در مجلس و کرسی قدرت باقی بمانند. جا داشت حاکمیت و دادگاه ویژه روحانیت و علما و مراجع قم نسبت به این سخنان واکنش نشان دهند، زیرا این‌ها با اعتقادات مردم بازی می‌کنند و بدعت و تحریف درست می‌کنند که فقط خودشان را حفظ کنند.

او با بیان اینکه هیچگاه هیچ حکومتی با اعتقادات مردم بازی نکرده است و حتی در رژیم پهلوی نیز چنین نمی‌کردند، می‌گوید: متاسفانه اکنون با اعتقادات مردم بازی می‌شود. اگر این آقا دلش برای ملت و کشور و نظام می‌سوخت، اینگونه صحبت نمی‌کرد. این سخنان به معنای این است که اعتقادات مردم فدای نظام شود و هر چه گفتند ملت باید قبول کنند، اینطور که نمی‌شود. این حرف نه در اعتقادات است و نه در قران و آیه و حدیث. حرف این نماینده مجلس قابل تعقیب و پیگیری است. این حرف نه عقلا و نه شرعا قابل دفاع نیست.

عضو مجمع روحانیون مبارز می‌گوید: متاسفانه جو حاکم این است که با این قبیل افراد برخوردی نمی‌شود و فضا به شکلی است که اگر حرفی زده شود که به مذاق حاکمیت خوش نیاید، تبعات سختی برای گوینده دارد، اما برای چنین سخنانی برخوردی نمی‌شود. متاسفم که برای حفظ نظام با همه چیز بازی می‌کنیم و ارزش‌های اخلاقی و احکام دین فدا می‌شود فقط برای اینکه چند صباحی بیشتر حکومت کنند. این در حالی است که اصل حکومت برای حفظ اخلاق، آزادی‌های مردم و دین است.

میبدی با بیان اینکه نظام با این تفکرات نه تنها حفظ نمی‌شود بلکه آسیب هم می‌بیند، خاطرنشان کرد کسانی که صاحب نظر و فکر هستند می‌بینند که یک روحانی به مجلس رفته و به جای حفظ دین، به آن آسیب وارد می‌کند. البته امثال ایشان باز هم هستند. این افراد باید به دنبال خواسته‌ها و منافع شان بروند، اما با دین مردم بازی نکنند.

او می‌گوید: این افراد عنوان روحانیت را یدک می‌کشند و اصلا فکر نمی‌کنند. چون فکر دردسر دارد، ولی زبان دردسر ندارد و هرآنچه می‌خواهند می‌گویند. حمایت از نظام خوب است، اما اینکه بخواهید هر چیزی را برای حفظ و دفاع از آن فدا کنید، سرانجامی نخواهد داشت.

فاضل میبدی می‌گوید: مسئولان که معصوم نیستند و احتمال خطا و خیانت به نام دین و اسلام وجود دارد. می‌گویند اگر می‌خواهید چیزی را از بین ببرید، به آن حمله نکنید، از آن بد دفاع کنید. امروز این حمایت‌ها از حرف دشمنان بدتر و ضربه سنگین‌تری است. به این افراد توصیه می‌کنم سیاست را رها کنند و بروند حوزه دوباره بنشینند و علم و اخلاق را یاد بگیرند.

این روحانی اصلاح‌طلب با اشاره به فضای کنونی کشور می‌گوید: جوانان به خیابان می‌آیند تا در واکنش به وضعیت نابسامانی که دارند، فریاد اعتراض سر دهند. نظام به جای دستگیری و خشونت، حرف و درد دل جوانان و مردم را بشنوند و خواسته‌هایشان را برآورده کنند، زیرا وقتی خشونت انجام می‌دهید، طرف مقابل هم دست به خشونت می‌زند و این به نفع کشور نیست و سرانجام بدی خواهد داشت. اعتراضات که اولین بار نیست و همیشه بوده، اما برخورد‌ها با اعتراضات هیچوقت درست نبوده است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از رویداد 24. منتشره در 19 آبان 1401. کدخبر: ۳۲۲۸۹۲ . https://www.rouydad24.ir . 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
0
3
«حفظ نظام از اوجب واجبات است حتی از حفظ جان امام زمان (عج) هم مقدم‌تر است.» این سخنان را حسین جلالی نماینده رفسنجان در مجلس مطرح کرده است.
وقتی حاکمیت دین مدار، دست کم فهم ها نسبت به موقعیت حاضر را باز بگذارد، خدا، رسول، اولیاء، قرآن، علم، عقل، ایمان، اخلاق... ابزار است و ابزار برای کسب منفعت و حفظ جایگاه.
ایشان واقعا تذکری از مجلس و عقلای نظام و حتی بزرگان حوزه، دریافت نکردند!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
1
اقای میبدی خودت و ناراحت نکن این آقا اونقدر پرته که معترض رو و اراذل و اوباش خطاب می کنه.میخواد بعدا حتما پستی بگیره که این طور رفتار میکنه. این ملت دیگه عقبه این نوع رفتارها رو فهمیدن. اینم دو روز دیگه میقهمه چه تند رویی کرده. هنوز بدنش گرمه.
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب


لطفا در انعکاس نظرات، چارچوب های اخلاقی را رعایت بفرمائید.کامنت ارسالی شما، بعد از تغییر در برخی از کلمات و امانتداری در حفظ کلیت متن، منتشر شد. خواهش ما در رعایت چارچوب ارتباط با رسانه در کامنت های بعدی را ، لطفا جدی بگیرید.


 

جمشید
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۲
0
0
این اقا باشکم سیر حرف میزند شاید خواب بوده ازخواب پریده خودرا بالاتر از مردم دیده دیگر نمیداند که همین مردم رای دادن به جای که پرت پلا حرف میزند رسیده دیگر رای ندهن به این ادمای خواب خیال رداز
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین