پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۸۴۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
خانه سینما در اقدامی غیرمنتظره طی بیانیه‌ای اعلام کرد: خانه سینمای ایران در اعتراض به ادامه خشونت‌ها علیه مردم ایران و بدلیل احضار و بازداشت پی در پی اعضا خود هشدار می‌دهد در صورتی که تهدید‌ها و بازداشت‌ها پایان نیافته و سینماگران بازداشت شده آزاد نشوند، از اعضا خود خواهد خواست دست به اعتصاب زده، از همکاری با پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی خودداری کرده و در برابر سازمان سینمایی تحصن کنند.
شعار سال: خانه سینما در اقدامی غیرمنتظره طی بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات اخیر و بازداشت و احضار سینماگران هشدار داد.

 متن این بیانیه بدین شرح است:خانه سینمای ایران در اعتراض به ادامه خشونت‌ها علیه مردم ایران و بدلیل احضار و بازداشت پی در پی اعضا خود هشدار می‌دهد در صورتی که تهدید‌ها و بازداشت‌ها پایان نیافته و سینماگران بازداشت شده آزاد نشوند، از اعضا خود خواهد خواست دست به اعتصاب زده، از همکاری با پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی خودداری کرده و در برابر سازمان سینمایی تحصن کنند.

در چند روز گذشته علی رغم رایزنی‌های خانه سینما و اعلام پیگیری سازمان سینمایی برای آزادی سینماگران نه تنها نتیجه‌ای بدست نیامد که منجر به احضار‌ها و بازداشت‌های جدیدی هم شد. خانه سینما اتهام‌هایی نظیر "اقدام علیه امنیت ملی"، "تشویش اذهان عمومی"، " نشر اکاذیب" و "همراهی با رسانه‌های بیگانه" که به سینماگران منتسب می‌شود را غیر واقعی دانسته و معتقد است سینماگران تنها تاوان مدیران کارنابلد را می‌دهند که در این سال‌ها امکان گفتگو و مکالمه واقعی با مردم را ایجاد نکرده اند. زندان جای هنرمند نیست و هیچ کس بدلیل ابراز عقیده نباید در زندان بماند.
 
بیانیه هشدارآمیز خانه سینما: احتمال اعتصاب سینماگران
جامعه اصناف سینمایی ایران دلسوزانه می‌خواهد تا فشار و تهدید از مردم ایران برداشته شده و حاکمیت خود را پاسخگوی معترضین بداند

در همین حال، جمع زیادی از بازیگران و سینماگران با انتشار متنی از مقامات مسئول خواسته‌اند تا دو بازیگر دستگیر شده در روز‌های اخیر آزاد شوند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از حکایت گیلان، تاریخ انتشار:۱ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۰۴۸، hekayatgilan.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین