پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۹۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
بنا بر گزارش راشا تودی، «جیانگ زمین»، رئیس‌جمهوری پیشین چین در سن 96 سالگی بدلیل بیماری سرطان خون، در گذشت. جیانگ زمین از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ ریاست جمهوری چین و ریاست کمیسیون نظامی حزب کمونیست این کشور را عهده دار بود و در سال ۱۹۹۷ الی ۲۰۰۲ دبیرکلی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را نیز راهبری می نمود.جیانگ زمین در ۱۷ اوت ۱۹۲۶ در شهر یانگ ژو در چین متولد شد و اجدادش اهل دهکده‌ای به نام جیانگ بودند.

شعار سال:بنا بر گزارش راشا تودی، «جیانگ زمین»، رئیس‌جمهوری پیشین چین در سن 96 سالگی بدلیل بیماری سرطان خون، در گذشت. جیانگ زمین از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ ریاست جمهوری چین و ریاست کمیسیون نظامی حزب کمونیست این کشور را عهده دار بود و در سال ۱۹۹۷ الی ۲۰۰۲ دبیرکلی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین را نیز راهبری می نمود.جیانگ زمین در ۱۷ اوت ۱۹۲۶ در شهر یانگ ژو در چین متولد شد و اجدادش اهل دهکده‌ای به نام جیانگ بودند. 

جیانگ زمین اثرات اقتصادی و توسعه ای نسبتا قابل قبولی در دوره مدیریتی و سیاسی خود در چین برجای گذاشت. در دوران او بود که گذار چین به سرمایه‌داری( از دوران دنگ شیائوپینگ شروع شده بود) تداوم یافت و اوج خود رسید. او در سال ۱۳۷۱، در یک سخنرانی مهم در چهاردهمین کنگره ملی حزب کمونیست چین از عبارت «اقتصاد بازار سوسیالیستی» رونمایی کرد و مسیر چین برای دهه‌های بعدی را مشخص کرد. در دوران او بود که چین به عنوان یک غول اقتصادی مطرح شد. در دوران او، چین هنگ‌کنگ را از بریتانیا تحویل گرفت و در سال ۲۰۰۱ وارد سازمان تجارت جهانی شد.

درگذشت رئیس‌جمهوری پیشین چین در ۹۶ سالگی

در مقابل حوزه اقتصادی یعنی حوزه سیاسی، خوشنامی خاصی برای جیانگ زمین متصور نبوده و اتفاقات سیاسی ،ناآرامی ها و شائبه های اقدامات ضد حقوق بشری زیادی در دوره او گزارش شده است.

درگذشت رئیس‌جمهوری پیشین چین در ۹۶ سالگی

بعنوان نمونه وی با حمایت از کشتار میدان تیان‌آن‌من به مقام دبیر کلی حزب کمونیست چین رسید. قبل از کشتار میدان تیان‌آن‌من، جیانگ زمین طی نامه‌هایی که به دنگ شیائوپینگ (رئیس کمیسیون مرکزی ارتش) نوشته بود خواستار «اقدام قاطع» علیه دانشجویان شده و خاطر نشان کرده بود که در غیر این‌صورت «هم کشور و هم حزب به خطر خواهد افتاد.» رویکرد سیاسی جیانگ زمین همواره با شعار «تمام عوامل بی‌ثباتی را در نطفه خفه کنید.» همراه بوده‌است . از دیگر اقدامات نامناسب او می توان به بدرفتاری و آزار تمرین کنندگان روش معنوی سنتی چینی فالون گونگ تا سرحد تاسیس اداره ۶۱۰ نام برد. شائبه‌ها و شایعاتی هم در خصوص برداشت اعضای بدن این گروه (اشاره شده در کتاب خرمن خونین) وجود دارد.

حدود دویست هزار شکایت کیفری مردم چین از «جیانگ‌زِمین»، رهبر سابق حزب کمونیست چین، وی را در یک قدمی محاکمه قرار داده بود. تا پایان اکتبر ۲۰۱۵ بیش از ۶۰ درصد از این شکایات توسط دادستانی و دادگاه عالی خلق چین، تأیید شده است. این در حالی است که دولت فعلی چین طی دو سال اخیر، صد‌ها مقام قدرتمند چینی را به جرم فساد بازداشت و محاکمه کرده، به شکلی که تقریباً تمام افراد کلیدی که در حلقه قدرت جیانگ‌زِمین قرار داشته‌اند، از قدرت کنار گذاشته و حاشیه گزین شده اند .

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۲
0
0
ای سایت ضد چینی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین