پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۴۹۱
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
 مصطفی مشفقیان در نشست خبری ارائه عملکرد یک ساله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: طی یکسال گذشته تلاش شد تا با تخصیص بودجه‌های مناسب و یک مسیر منطقی، تحولات خوبی در سطح شیراز در بخش فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رقم بخورد.معاون سابق شهردار شیراز، یکی از خلاء‌های جدی این کلانشهر در حوزه کودک و نوجوان را نبود یک شهربازی ذکر و عنوان کرد: متاسفانه برای تفریح و گردشگر کودک و نوجوان فضای اختصاصی نداریم، اما تلاش برای احداث شهر بازی را یک اولویت قرار دادیم و در این راستا با یکی از هلدینگ‌های خوشنام کشور تحت عنوان «ایران فان» وارد مذاکره شدیم و نهایتا ماه گذشته تفاهم‌نامه آن منعقد شد و اکنون در آستانه عقد قرارداد شهر بازی در پارک کوهستانی دراک هستیم.

شعار سال: معاون سابق شهردار شیراز گفت: تابستان سال گذشته شاهد حضور ٢٣ هزار نفر از شهروند شیرازی در اماکن فرهنگی و ورزشی شهرداری این کلانشهر بودیم.

 مصطفی مشفقیان در نشست خبری ارائه عملکرد یک ساله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: طی یکسال گذشته تلاش شد تا با تخصیص بودجه‌های مناسب و یک مسیر منطقی، تحولات خوبی در سطح شیراز در بخش فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رقم بخورد.

رئیس سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، به تکمیل باغ مهربانو در ابتدای پیاده راه سلامت واقع در بولوار شاهد، بهره برداری از فرهنگسرای معلولان، اجرای دیوار نگاری عظیم میدان امام حسین (ع) که در شمار بزرگترین سازه فرهنگی جنوب کشور است، اشاره و تاکید کرد: این سازه طی دو هفته آینده به بهره برداری می‌رسد و به عنوان شاخص‌ترین پروژه‌ها در این حوزه است.

مشفقیان با بیان اینکه در تولید محتوای فاخر رویداد میدانی محشر در شیراز در طول ١٣ شب برگزار شد، یادآور شد: در این رویداد میزبان جمعیتی بیش از ٦٠ هزار نفر بودیم.

وی ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه ساخت سریال تلویزیونی شاهچراغ (ع) با سازمان اوج در تابستان امسال منعقد و مقرر شد این سریال طی ٣٠ ماه به اتمام برسد.

معاون سابق شهردار شیراز، یکی از خلاء‌های جدی این کلانشهر در حوزه کودک و نوجوان را نبود یک شهربازی ذکر و عنوان کرد: متاسفانه برای تفریح و گردشگر کودک و نوجوان فضای اختصاصی نداریم، اما تلاش برای احداث شهر بازی را یک اولویت قرار دادیم و در این راستا با یکی از هلدینگ‌های خوشنام کشور تحت عنوان «ایران فان» وارد مذاکره شدیم و نهایتا ماه گذشته تفاهم‌نامه آن منعقد شد و اکنون در آستانه عقد قرارداد شهر بازی در پارک کوهستانی دراک هستیم.

مشفقیان با اشاره به آغاز اجرای طرح احیای محلات با محوریت مساجد تحت عنوان «مسجد محوری» گفت: این مورد از دیگر اقدامات انجام شده طی یکسال گذشته است و این طرح ٥ ساله طراحی شده تا به خروجی‌های اجتماعی برسد.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از فرهنگسرا‌های معلولان، تعداد فرهنگسرا‌های شهر شیراز به ٢٨ عدد رسیده، خاطرنشان کرد: متاسفانه فرهنگسرا‌های ما از پراکندگی مناسب برخوردار نیستند و بسیاری از مناطق پر جمعیت شهری فاقد فرهنگسراست. اگر بخواهیم فرهنگسرایی بسازیم تنها ٣٠ میلیارد تومان برای بنای آن باید هزینه کنیم لذا تعدادی از مساجد را به مثابه یک فرهنگسرای کوچک مقیاس درنظر گرفتیم و مقرر شد خدمات را از کانال مساجد به مردم ارائه کنیم.

رئیس سابق سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تصریح کرد: در بخش ورزشی نیز در چند روز گذشته از پیراهن تیم بسکتبال رونمایی شد که حاصل استعدادیابی بود.

وی همچنین اعلام کرد که تفاهم نامه احداث ١٤ زمین چمن مصنوعی در مداس مناطق محروم شیراز منعقد و مقرر شده و تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

معاون سابق شهردار شیراز افزود: در بخش گردشگری نیز برای نخستین بار مسیر‌های گردشگری تعریف شد و شهر شیراز را تنها به احمد بن موسی (ع) و حافظ و سعدی می‌شناسند، اما نیاز بود تا مسیر‌های گردشگری به صورت تخصصی تعریف شود تا مردم با گذشته این شهر پر افتخار آشنا شوند.

مشفقیان، طراحی و ارائه کارت منزلت شهروندی را یکی دیگر از اقدامات ذکر و بیان کرد: کارت منزلت، یک کارت الکترونیکی است که جامعه مخاطب می‌توانند از سرای محله‌ها، فرهنگسراها، خدمات استخر، خدمات پردیس مهر، مترو و اتوبوس به صورت نیم بها و رایگان استفاده کنند.

وی اظهار کرد: در فاز نخست این کارت برای ٧ هزار شهروند شیرازی صادر شده است.

مشفقیان گفت: در سطح کلان موضوع معلولان و خانواده‌های بالای سه فرزند می‌توانند مخاطبان کارت منزلت باشند.

اوبه بودجه مصوب سازمان فرهنگی امسال هم اشاره و با بیان اینکه بودجه امسال ما ٦٥٠ میلیارد تومان در سرفصل‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، گردشگری و تبلیغات شهری بوده است، عنوان کرد: تاکنون ٤٥ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مصطفی مشفقیان به عنوان مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس معرفی شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۲ دی ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۱۲۰۴۵، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین