پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۰۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹
اسکندرپور گفت: اقدامات شهرداری با این هدف است که زندگی در بافت تاریخی جریان پیدا کند و هم اکنون مجموعه اقدامات صورت گرفته تمایل بازگشت ساکنان اصلی به بافت را افزایش داده است.
شعار سال: حیدر اسکندرپور در نخستین سمینار بین‌المللی چشم انداز‌ها و چالش‌ها در بازآفرینی شهری به میزبانی مشترک متروپلیس (انجمن کلانشهر‌های مهم جهان) افزود: تجربه مدیریت شهر‌های تاریخی در طول قرن حاضر، اشکال گوناگونی از مواجهه با بافت تاریخی همچون تخریب و بازسازی، نوسازی و بهسازی، مرمت شهری و بازآفرینی شهری را نشان می‌دهد.

شهردار شیراز با اظهار تاسف از اینکه شهر تاریخی شیراز نیز از این قاعده مستثنی نبوده است، افزود: طی دهه‌های اخیر رویکرد‌های متفاوتی در مجموعه مدیریت شهری اتخاذ و اجرا شده و همه ما شهروندان وارث اقداماتی هستیم که در گذشته با هدف توسعه انجام شده است.

اسکندرپور با بیان اینکه در مجموعه مدیریت شهری شیراز، پایداری اجتماعی و بازآفرینی شهری فرهنگ- مبنا به عنوان رویکرد حاکم بر اقدامات در بافت تاریخی مد نظر قرار گرفته است، گفت: محلات براساس پتانسیل‌های سکونتی یا گردشگری، تقسیم بندی شده اند و هدف اصلی اقدامات ما ارتقای معیشت ساکنان، بهبود درآمد از طریق صنعت گردشگری و تأمین خدمات شهری برای ارتقای کیفیت زندگی است.

عضو هیئت مدیره متروپلیس با اشاره به دستاورد‌های این کلانشهر در بافت تاریخی افزود: نتیجه اقدامات و سرمایه گذاری شهرداری در بافت تاریخی ظرف دو سال گذشته موفقیت آمیز بوده است. سرمایه گذاری انجام شده موجب افزایش ارزش افزوده املاک شده و میل به سرمایه‌گذاری در بافت افزایش پیدا کرده است.

اسکندرپور ادامه داد: این اقدامات با این هدف است که زندگی در بافت تاریخی جریان پیدا کند و هم اکنون مجموعه اقدامات صورت گرفته تمایل بازگشت ساکنان اصلی به بافت را افزایش داده است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۶۰۹۸۰، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
0
واقعا خیلی خوبه که روستاها و سکنه اون حفظ بشن و روستاهای تاریخ خالی از سکنه نشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
خیلی خوبه که همچین تلاشهایی داره صورت میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین