پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۹۳۳
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶
برخی از افراد معتقدند که یخ زدگی امواج صوتی و امواج موبایل، یکی از آسیب های شایع در زمان برودت هوا و کاهش دما ، می باشد. تا حدی که می تواند باعث سقوط امواج یخ زده روی زمین و قطع ارتباطات تلفن همراه در تماس بین دونفر گردد. به منظور کاهش این احتمال ، وارد تنظیمات گوشی خود شده و بخش افزایش سرعت ارسال امواج و بالا بردن دمای امواج ارسالی موبایل تا 20 درجه سانتیگراد را تنظیم کنید. به منظور استفاده سایر خوانندگان، تجارب خود را با ما در میان بگذارید.

شعار سال :صوت می‌تواند به شکل امواج طولی از میان گازها، مایعات، جامدات و همچنین موادی که از نظر ساختاری در گروه پلاسما قرار می‌گیرند، عبور کند. انرژی‌ای که امواج مکانیکی طولی منتقل می‌کنند، حین عبور از مواد یا واسطه‌های مختلف از انرژی پتانسیل در وضع فشردگی و تراکم به انرژی جنبشی در حالت نوسان تبدیل می‌شود. جابه‌جایی و تغییر مکان امواج صوتی موجب ایجاد نوسان می‌شود. امروزه در بسیاری از فناوری‌های جدید از مزایا و ویژگی‌های امواج صوتی بهره گرفته می‌شود (مایکرو ویو، کتری برقی و ...). این امواج می‌توانند در جامدات، مایعات و گاز‌ها منتشر شوند. ذرات مادی منتقل کننده این امواج، در راستای انتشار موج نوسان می‌کنند. امواج مکانیکی طولی در گستره وسیعی از بسامد‌ها به وجود می‌آیند و در این میان بسامد‌های امواج صوتی در محدوده‌ای قرار گرفته‌اند که می‌توانند گوش و مغز انسان را برای شنیدن تحریک کنند. این محدوده تقریبا از ۲۰ هرتز تا حدود ۲۰۰۰۰ هرتز است و گستره شنیده شدنی نامیده می‌شود. فیزیک امواج مکانیکی طولی را که بسامدشان زیر گستره شنیده شدنی باشد امواج فرو صوتی، و آن‌هایی که بسامدشان بالای این گستره باشد، امواج فراصوتی گویند.

سرمای تهران در حال وارد شدن به مرحله ای جدید است. برخی از افراد در خصوص یخ زدن امواج موبایل و افتادن آن روی زمین هشدار داده اند. هشداری که می تواند مورد توجه اپراتورهای تلفن همراه و شهروندان قرار گیرد. هرچند در حالت عادی، دکل های ارسال امواج دچار یخ زدگی نمی شوند، اما احتمال یخ زدن امواج موبایل در هوا بدلیل شدت سرمای حاکم بر فضای آزاد، سرعت بالای انتقال موج و اثر تشدیدی سرما بر امواج موبایل در حال حرکت در فضا( خصوصا در نواحی کوهستانی) وجود دارد.

یخ زدگی امواج موبایل و افتادن امواج یخ زده روی زمین؟!

امواج صوتی (نظیر امواج موبایل) یخ زده، بعد از کاهش سرعت انتقال پیام( در ابتدا منجر به کاهش کیفیت مکالمه تلفنی)، دچار نزدیکی موجی و به هم چسبیدگی منجر به سنگینی و سقوط موج بر روی زمین می شوند. امواج سقوط کرده بر اساس میزان تراکم خود، می توانند حرکات خزشی از خود نشان داده و حتی در زمان گرم شدن هوا، می توانند برخی از اطلاعات رد و بدل شده بین دو کاربر را افشا کنند.  

تعداد بازدید : 127
نمونه امواج موبایل یخ زده که روی زمین افتاده اند و در حال نشان دادن رفتار خزشی، برای حرکت هستند
 
برای ممانعت از یخ زدن احتمالی امواج موبایل تان ، باید وارد قسمت تنظیمات(setting) شده و تنظیمات تشدید سرعت موج ارسالی و افزایش دمای موج ارسالی تا 20 درجه سانتیگراد را انجام دهید. بر اساس گزارش سازمان هواشناسی و با توجه به کاهش دمای هوای کشور تا منفی سی درجه در برخی نواحی،بنظر می رسد که احتمال یخ زدگی موج موبایل و افتادن امواج روی زمین وجود خواهد داشت. 
 
یخ زدگی امواج موبایل و افتادن امواج یخ زده روی زمین؟!
نمونه ای از امواج موبایل یخ زده در صحبت موبایلی بین خروشچف روسی با جو بایدن( رئیس جمهور آمریکا) که منجر به افشای اطلاعات مکالمه تلفنی بین آنها شد
 
برای کاهش ضررهای احتمالی دیگران و آموزش و کسب اطلاعات بیشتر خودتان، این متن را برای کارشناسان آی تی و مخابرات ارسال کنید و با اخذ مشاوره از آنها، اقدامات لازم برای ممانعت از سقوط احتمالی موج موبایل تان در حین تماس با فرد دیگر در زمان برودت هوا را انجام دهید. در صورت تائید آنها، پیشنهاد می شود که خبر را برای سایر دوستان خود ارسال کنید و در صورت عدم تائید، از ارسال خبر بپرهیزید. 
در صورت تمایل ، نتیجه اقدامات و دانسته های خود و یا اتفاقاتی که در چند روز برفی اخیر برای امواج موبایل همشهری های شما( یخ زدن امواج موبایل و پائین افتادن آنها در منطقه سکونت و کار شما) اتفاق می افتد را در قالب کامنت با ما و سایر خوانندگان عزیز ، به اشتراک بگذارید.
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال 
اخبار مرتبط
برچسب ها: یخ زدن امواج موبایل ، صوت در چه دمایی یخ می زند ، آیا صوت یخ می زند ، عدم تفکر مردم ، رسانه و رواج خرافات ، پایش رسانه ای شرط اطلاع رسانی درست ، شبه علم و خرافات ، کلاهبرداری با خرافات از مردم ، یخ زدن امواج صوتی ، سقوط امواج صوتی ، سقوط امواج موبایل روی زمین و افشای اطلاعات تماس بین دو نفر ، موج های یخ زده موبایل و اختلال در تماس ، قطع تماس موبایلی با امواج یخ زده و ریزشی موبایل ، از امواج صوتی چه می دانیم ، از امواج موبایل چه می دانیم ، امواج صوتی هیچگاه یخ نمی زنند ، موج صوتی یخ نمی زند ، عبور موج صوتی از جامد مایع و گاز ، ایجاد انحراف فکری در مردم ، علل زودباوری شهروندان ، اصلاح الگوهای اطلاع رسانی ، شب برفی تهران و یخ یزدن امواج موبایلی ، مکالمه تلفنی بین مقامات روس با جو بایدن ، افشای اطلاعات مکالمه تلفنی بین مقامات روس با جو بایدن ، افشای اطلاعات مکالمه خروشچف روسی با حو بایدن ، افشای مکالمه تلفن همراه خروشچف روسی با جوبایدن بدلیل یخ زدن موج موبایل و سقوط روی زمین ، شیوه پخش شایعات سیاسی ، شیوه پخش شایعات دینی ، شیوه پخش شایعات تاریخی ، شیوه پخش شایعات مدیریتی ، شیوه پخش شایعات علمی ، اثر سرما بر امواج ، اثر گرما بر امواج ، پخش شنیده ها با تدبیر نه تقلید ، اثر برودت بر سرعت امواج ، زمستان و امواج موبایل ، تکنیک شاندویچ و پخش شایعه ، تابستان و امواج موبایل ، گرما و سرما و امواج صوتی ، ماهیت امواج صوتی ، چیستی امواج صوتی ، آیا امواج صوتی نابود شدنی هستند ، آیا امواج موبایل نابود شدنی هستند ، شایعه سازی ، دروغ بزرگ ، دروغ سیزده ، سطح باور پذیری مردم ، آزمون سطح باور پذیری مردم
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
2
تصاویر چی؟ اگه موج موبایل یخ برنه، تصاویر هم می تونن افشا بشن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
2
1
می شه توضیح بدید چطور امواج یخ زده افتاده روی زمین رو می شه مجددا بازیابی کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
2
واقعا دارید راست می گید یا شوخی می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
0
چرا از ویدئوی تابناک مایه گذاشتید. خخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
1
1
می گن آخر زمان اتفاق های عجیب می افته ، همینه ها. امواج یخ زده مثل برف و یخ آب می شن یا حالت تصعید و تبدیل جامد به گاز دارنند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
0
می خواید با این کار بازدیدتون بالاتر بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
0
من که چیزی در این مورد توی شهریار نشنیدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
2
من از فیزیک متنفر هستم اما حداقل می دانم که در مناطقی از روسیه سرمای فعلی تهران یک گرمای بهاری محسوب می‌شود ولی موبایل همچنان کار میکند و هیچ کسی در اثر افتادن امواج موبایل آسیب دیده است پس اساساً این خبر نباید درست باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
0
خیلی با حال بود خیلی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
0
1
پس کندی سرعت اینترنت وای فای در این چند روز ، برای یخ زده شدن امواجه ؟ امواج خالی هم داریم؟ یعنی موجی که توش اطلاعات نباشه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
0
0
توی گوشی من تنظیماتی که گفتین ، وجود نداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
1
این امواج یخ زده توی کلیپ، چرا اینقدر زیاده؟ کنار مرکز مخابرات اتفاق افتاده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین