پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
جایزه «جوزف وبر» انجمن نجوم آمریکا در حوزه ابزار دقیق نجومی به دکتر شعله نیکزاد، دانشمند مرکز پیشرانش جت (JPL) ناسا اعطا شد.

شعار سال: دکتر شعله نیکزاد به پاس مشارکت پیشگامانه در پیشرفت تجهیزات پرتونگاری فوتون شمار فرابنفش – مرئی، ارایه مستمر فناوری‌های مرتبط، رهبری و راهنمایی مستمر محققان تازه کار در حوزه ابزار دقیق به عنوان برنده جایزه جوزف وبر سال ۲۰۲۳ انتخاب شده است.

شعله نیکزاد دانشمند ایرانی ناسا برنده جایزه انجمن نجوم آمریکا شد
انجمن نجوم آمریکا، نهادی بین‌المللی در حوزه ستاره‌شناسی حرفه‌ای است که هر ساله جوایزی را به منجمانی که دستاورد‌های برجسته‌ای را در حوزه پژوهش یا آموزش دارند، اعطا می‌کند.

شعله نیکزاد، دانشمند ارشد آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا پس از پایان مقطع دبیرستان در ایران به آمریکا مهاجرت کرده و دوره کارشناسی مهندسی برق را در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق و دکتری فیزیک کاربردی را در موسسه فناوری کالیفرنیا (Caltech) گذرانده است. وی در حال حاضر علاوه بر فعالیت در ناسا در دانشکده مهندسی پزشکی کلتک هم تدریس می‌کند.

شعله نیکزاد دانشمند ایرانی ناسا برنده جایزه انجمن نجوم آمریکا شد
نیکزاد که از مارس ۲۰۲۲ به عنوان نخستین دانشمند زن، ریاست بخش علمی JPL را برعهده دارد در زمینه‌های علمی متنوعی از قبیل فناوری‌های فرابنفش و آشکارساز‌های ذرات کم انرژی و کاربرد‌های آن‌ها در اخترفیزیک و علوم سیاره‌ای مطالعه و تحقیق دارد که به ۲۰ اختراع و بیش از ۲۰۰ مقاله و کسب جوایز و نشان‌های علمی متعدد از جمله مدال رهبری برجسته ناسا در سال ۲۰۲۰ منجر شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری رکنا، تاریخ انتشار: 22فروردین1402، کدخبر: 883998، www.rokna.net

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین