پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۷۵۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
پل چهارم بشار که از ابتدا برای کاهش ترافیک قسمت شمال شرقی پایتخت طبیعت کلنگ‌زنی شد، افتتاح آن بعد از قریب هفت سال همچنان در اما و اگر قرار دارد.

شعارسال: طرح پل چهارم بشار یاسوج در سال ۹۴ به منظور رهایی این شهر از تنگنای ترافیک کلنگ‌زنی شد، اما این پل حیاتی در این سال‌ها چندین بار وعده افتتاح آن در رسانه‌ها درج شد، اما خبری از افتتاح آن نشده و امروز سرنوشت نامعلوم همچنان خبری از افتتاح آن ندارد.

سرنوشت رازآلود پل چهارم بشار، این پل به دست چه کسی افتتاح می‌شود؟

عملیات اجرایی پل چهارم بشار برای کاهش بار ترافیکی و بهبود وضعیت جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) و ایجاد یک کمربند ساحلی تا منطقه سروک با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور وقت و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور اردیبهشت ۹۴ آغاز شد.

شهر یاسوج به دلیل نوپا بودن وآینده نگری کردن در امر توسعه آن در آینده با کمبود زیر ساخت‌های شهری و نبود امکانات لازم همیشه همواره با معضل ترافیک‌های عریض و طویل و راه بندان‌های گسترده و وقت گیر دسته و پنجه نرم می‌کند.

داشتن آب و هوای معتدل شهر یاسوج طی چند دهه اخیر باعث شده جمعیت این شهر از ۱۰ هزار نفر به ۲۵۰ هزار نفر برسد و حتی حاشیه‌های این شهر نیز آماج موج مهاجرت روستائیان باشد، اما از سوی دیگرزیرساخت‌ها شهری متناسب با این رشد جمعیت نبوده است.

سرنوشت رازآلود پل چهارم بشار، این پل به دست چه کسی افتتاح می‌شود؟

*ترافیک پاشنه آشیل پایتخت طبیعت

امروز ترافیک کسل کننده به معضلی اساسی برای مردم شهر یاسوج به ویژه در اغلب اوقات شبانه روز مبدل شده و به دلیل ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی، نبود زیرگذر و رو گذر.

از سویی دیگر افزایش ورود گردشگران به شهر یاسوج در بهار و تابستان و حتی در برخی روز‌های تعطیل پایان هفته ترافیکی تا بیش از ۲ کیلومتر در ورودی و خروجی شهر یاسوج ایجاد می‌کند که بسیار مشکل‌زاست.

همچنین رودخانه خروشان بشار، شهر یاسوج را به ۲بخش تقسیم کرده و ۲ پل برای وصل کردن این بخش‌ها در دهه‌های گذشته ساخته شده بود و دوره مقاومت پل‌ها به قول برخی از کارشناسان، در چند سال پیش به پایان رسیده، ولی همچنان عبور و مرور بر روی آن‌ها جاری است و پل نیمه کاره سوم بشار هم نتوانسته است این بار ترافیک را مرتفع کند.

*سرنوشت راز آلود پل چهارم بشار

پل چهارم بشار که از ابتدا برای کاهش ترافیک قسمت شمالی شرقی پایتخت طبیعت کلنگ زنی شد، بعد از قریب هفت سال همچنان افتتاح آن در، اما و اگر قرار دارد.

هرچند که تکمیل این پل تا حد زیادی ترافیک موجود در شهر یاسوج را کاهش خواهد داد و اوضاع نابه سامان ترافیک شهری را بهبود خواهد بخشید، اما سرنوشت پر رمز و راز این پل باعث شده که این پروز ه حیاتی درون شهری یاسوج افتتاح آن در ابهام باشد.

سرنوشت رازآلود پل چهارم بشار، این پل به دست چه کسی افتتاح می‌شود؟

*چشم انتظار تزریق اعتبار

شهردار یاسوج در گفتگو با خبرنگاران به آخرین وضعیت این پل اشاره کرده و گفته است: پل چهارم بشار به نام شهید سردار یزدانپناه نام‌گذاری شده، اما در این سال‌ها مورد کم لطفی و بی مهری قرار گرفته است و به ویژه در سال گذشته هیچ پرداخت بودجه‌ای نداشته است.

نستهن مقدم با تأکید بر اینکه این پروژه مهم و حیاتی از نظر پدافند غیرعامل اهمیت دارد و همچنین اتصال این پل به جاده سروک و کمربندی ارزش زیادی دارد، ابراز داشته است: ما از نظر بودجه و اعتبارات با مشکل مواجه هستیم، شهرداری‌های استان نوپا هستند و نیاز دارند از منابع عمرانی استفاده کنند، در حالی که در سال ۱۴۰۱ هیچ پرداخت بودجه‌ای نبوده است.

وی به تعلق نگرفتن بودجه شاخص برای این پل اشاره دارد و گفته است، مقرر شد ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت برای پروژه درنظر گرفته شود، ولی هنوز پرداخت نشده و پرداخت اعتبار به ۲۰ فروردین ماه امسال موکول شده است.

سرنوشت رازآلود پل چهارم بشار، این پل به دست چه کسی افتتاح می‌شود؟

*توجه ویژه دولت به تکمیل پل چهارم بشار یاسوج

همچنین استاندار کهگیلویه وبریراحمد با اشاره به توجه ویژه رئیس جمهور در سفر نخست به تکمیل پل‌های مهم شهر یاسوج اشاره داشته و گفته است: اعتبارات لازم برای تکمیل پل چهارم بشار در نظر گرفته شد.

سید علی احمدزاده افزوده است: پل چهارم بشار رو به اتمام است و ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از محل سفر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار استانی داشته و ۱۰ میلیارد تومان از سفر به آن تزریق شده است.

*تکمیل پل چهارم بشار به زودی!

از طرفی دیگر سرپرست معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر تعیین تکلیف این پروژه تاکید کرده و گفت: رسیدگی به این پل هم اینک در دستور کار قرار دارد.

عیسی شهامت افزوده است: قرار بود در سال ۱۴۰۱ شرکت نفت ۱۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق کند، اما روند پیگیری این اعتبار از سوی ادارات متولی در استان کند پیش رفت و زمان گذشت به همین خاطر در نیمه دوم فروردین ماه تزریق این اعتبار پیگیری و عملیات اجرایی پل چهارم به قوت از سر گرفته خواهد شد.

*این پل به دست چه کسی افتتاح میشود

باید بدانیم رودخانه بشار شاهرگ حیاتی پایتخت طبیعت ایران است که یاسوج و صد‌ها روستا و آبادی بزرگ و کوچک در کنار آن شکل گرفته و بواسطه این رود این دیار امروز دیار سبز بوده و برکت این رودخانه باعث توسعه این دیار شده است.

اما سئوالی که امروز ذهن بسیاری از مردم و شهروندان را به خود مشغول کرده است، این بوده که آیا این پل حیاتی در سال جدید به بهره داری میرسد و چه کسی روبان قرمز این پل حیاتی و مهم را قیچی خواهد کرد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صبح زاگرس، تاریخ انتشار: 24فروردین1402، کدخبر: 226019، sobhezagros.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین