پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۴۸۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
پل چهارم بشار، شاید این پروژه را بتوان دنباله روی پروژه‌های فسیل شده مرکز استان دانست که کار اتمام و بهره برداری از آن به دلایل گوناگونی تا امروز عقب افتاده است.
شعار سال:شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از شهرهای خوش آب هوایی کشور محسوب می شود که همانند یک جزیره زیبا در میان کوه های مملو از درختان بلوط زاگرس و در همسایگی دنای سرافراز قرار دارد و به واسطه وجود رودخانه بشار به نگین زیبایی جنوب کشور تبدیل شده است که به همین واسطه لقب پایتخت طبیعت ایران را نیز به آن داده اند.
 
به دلیل عبور رودخانه بشار از شهر یاسوج برای اتصال جنوب به شمال آن نیازمند پل های قوی است که این موضوع همچنان به یک پاشنه آشیل برای پایتخت طبیعت ایران تبدیل شده است.
 
یاسوج در حال حاضر در ورودی منطقه جنوبی دارای سه پل بوده که هرکدام به دلایلی از امنیت بالا برخوردار نیستند و حتی برخی از کارشناسان عمر دو پل شماره یک و دو آنرا که عمری بالغ بر 20سال دارد را منقضی دانسته و خواهان تسریع در عملیات پل سازی های جدید بر روی این رودخانه هستند.
 

پل چهارم بشار، پروژه ای که شاید یادآور نوستالژی پل سوم بشار در شهر یاسوج است، این پل که در زمان شهردار پیشین شهر یاسوج و با حضور محمد باقر نوبخت بر روی رودخانه بشار برای تسریع در روند ترافیک و اتصال بلوار بزرگ رجاء شهر یاسوج به منطقه بیمارستان امام سجاد(ع) و اتصال آن به سروک و جاده شیراز کلنگ زنی شد، امروز در هاله ای از ابهام برای اتمام قرار دارد.
 
در حالی که شهردار یاسوج دو سال پیش در یک برنامه تلویزیونی که از شبکه دنا پخش می شد بیان کرده بود که یکی از پروژه‌های مهم شهری در شهر یاسوج پل چهارم بشار است همچنین مقدم افزوده بود:  شروع این پروژه سال 94 بوده و در کم کردن بار ترافیک شهری نقش مهمی خواهد داشت.
 
همچنین شهردار یاسوج در ادامه برنامه تلویزیونی بیان کرده بود برآورد ما این است که 90 درصد از کار انجام شده و تنها کارهای تکمیلی از جمله دیواره های حائل مانده و ساختمان پل تمام شده همچنین 40 درصد از تیرهای فلزی انتقال داده شده است.
 
شهردار  یاسوج  در 20 آذر 97  در حالی این صحبت ها را می کرد که در حال حاضر با گذشت دو سال از آن زمان این پروژه مهم شهر یاسوج هنوز به بهره برداری نرسیده است.
 

پروژه پل چهار بشار که مسئولان وعده 3ساله برای اتمام آن با بودجه امانی شهرداری یاسوج را در نظر گرفته بودند؛ اما گویا قرار است سال های سال شهروندان یاسوجی را در حسرت استفاده از آن قرار دهند.
 
در حالی که شهردار یاسوج  دو سال پش خبر از پیشرفت  90درصدی عمرانی این پل داده بود با این وجود بعد از گذشت دو سال هنوز عملیات تکمیل این پروژه به صورت لاک پشتی طی می شود و به دلیل به درازا کشیده شدن تکمیل پروژه احتمال فرسوده شدن سازه پل به مرور زمان وجود دارد.
 
موضوعی که امروز باید به صراحت به اتمام این پروژه اشاره کرد، در وهله اول شاید نبود اعتبار و تزریق نشدن اعتبار کافی و هزینه های سرسام آور امروزی برای اتمام این پل باشد و با توجه به اینکه این روزها مسئولین در گیر مقابله با انتشار ویروس کرونا هستند و تعطیلی های به واسطه همین ویروس کمر اقتصاد را شکسته و عمده درآمد های شهرداری به دلیل تعطیلی های کرونایی نزدیک به صفر شده است. چطور می توان از شهرداری انتظار تکمیل پروژه را داشت.
 
از سویی دیگر واگذاری این پل به شهرداری یاسوج که خودش امروز در مسائل مهمی از جمله نبود اعتبار گیر افتاده خود مزیدی بر این علت باشد که هیچ امیدی به اتمام این پل به این زودهای نداشته باشیم.
 
از مهمترین موضوعات در به درازا کشیدن اتمام این پروژه نبود نگاه مهم استانی برای افتتاح این پل بوده است، اما نبود یک ساختار هدفمند برای اتمام این پروژه باعث شده که این راه مهم اتصالی در منطقه سوق الجیشی شهر یاسوج به یک معضل مهم برای مسئولان تبدیل شود.
 
با گذشت زمان و به تعویق افتادن مراحل بهره برداری از پل چهارم بشار، این موضوع به ذهن می رسد که آیا برای بار دیگر وعده ها عملی نخواهد شد و پل چهار بشار به بهره برداری نخواهد رسید، و اگر چنین مسئله ای وجود ندارد، چرا  عملیات تکمیل این پروژه به اتمام نمی رسد؟ یا باید گفت مشکل عدم پیگری اتمام مراحل ساخت تا چه زمانی قرار است به طول بینجامد؟

چه زمانی شهروندان یاسوجی می توانند از این پل استفاده کنند؟ آیا همدلی و وحدت نظری در استان حول  اتمام این پروژه در سطح استان وجود دارد یا خیر؟
 
باید دید در آینده نزدیک باز هم شاهد وعده ها خواهیم بود یا عمل به وعده ها، آیا مسئولین باز هم به وعده دادن بسنده می کنند یا اینکه شاهده اتمام این پروژه خواهیم بود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس  ، تاریخ انتشار:  10 آذر  1399  ، کدخبر:166733 ، www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
0
0
تازه این اوضاع تهرانی هست که به قول این ها پایتخت! خدا به داد شهر های دیگه برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین