پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
بد شرایطی شده است. اسمش مجلس انقلابی است، اما رسمش چندان همخوانی با اسمش ندارد. با وجود تاکید کامل قانون بر شفافیت آرای نمایندگان و ثبت دارای قبل و بعد دوره نمایندگی، وقع چندانی بدان نهاده نمی شود. بعضی از نمایندگان آنقدر پرت از برخی موضوعات هستند که جای خنده و گریه دارد.میزان رای برخی از نمایندگان برای ورود به مجلس را هم از خودشان بپرسید. این مجلس با مختصات ترسیم شده چقدر با فرمایش حضرت امام (ره) یعنی مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفان ، فاصله دارد؟ بنظر شما شورای نگهبان چه چیز را کم و زیاد گذاشته است؟ نظارت بر شورای نگهبانم آرزوست.

شعار سال: امام خمینی (ره) پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری مطالب مهمی را در وصیت نامه سیاسی الهی خود بیان کرده اند که می‌توان به عنوان فصل الخطاب برای همه کاندیدا‌ها و مردم در تمام دوره‌ها باشد.

ایشان می‌فرمایند: «وصیت من به ملت شریف آن است که در تمامی انتخابات‌ها در صحنه باشند؛ رئیس جمهور و نمایندگان مجلس از طبقه‌ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس کرده و به فکر رفاه آنان باشند.

میزان همگرایی مجلس یازدهم با مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفان حضرت امام؟
باید بدانیم اگر نمایندگان مجلس شایسته و متعهد به اسلام و دلسوز برای ملت و کشور باشند بسیاری از مشکلات پیش نمی‌آید و مشکلاتی اگر باشد، رفع می‌شود.

وصیت اینجانب به ملت، در حال و آینده آن است که با اراده مصمم خود و تعهد خود به اسلام و مصالح کشور در هر دوره از انتخابات وکلای دارای تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی که غالباً بین متوسطین جامعه و محرومین می‌باشند و غیر منحرف از صراط مستقیم به سوی غرب و شرق و بدون گرایش به مکتب‌های انحرافی و اشخاص تحصیل کرده و مطلع بر مسائل سیاسی روز و سیاست اسلامی به مجلس بفرستند؛ مسامحه در امر مسلمین از گناهان نابخشودنی است.»

امام راحل در باب شورای نگهبان نیز اینگونه می‌فرمایند: از شورای نگهبان می‌خواهم و توصیه می‌کنم چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده با کمال دقت و قدرت وظایف اسلامی و ملی خود را ایفا و تحت تاثیر هیچ قدرتی واقع نشوند و از قوانین مخالف شرع و قانون اساسی بدون هیچ ملاحظه‌ای جلوگیری نمایند.

از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصر‌های آینده می‌خواهم اگر خدای ناخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد.

مجلس خانه همه مردم و امید مستضعفان است.

همانطور که بار‌ها گفته ام، مردم در انتخابات آزادند و احتیاج به قیّم ندارند و هیچ فرد یا گروه و دسته‌ای حق تحمیل فرد یا افرادی را به مردم ندارند و مسلّم قدرت تشخیص و انتخاب کاندیدای اصلح را دارند.

مردم شجاع ایران با دقت تمام به کاندیدا‌هایی رأی خواهند داد که متعهد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئولیت کنند و طمع تلخ فقر را چشیده و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان، اسلام مستضعفین، اسلام رنج دیدگان، اسلام عرفان مبارز، اسلام پاک طینتان عارف و در یک کلام مدافع اسلام ناب محمدی باشد.

مردم، از افرادی که طرفدار اسلام سرمایه داری، اسلام مستکبرین، اسلام مرفهین بی درد، اسلام منافقین، اسلام راحت طلبان و در یک کلام اسلام آمریکایی هستند، تبری می‌جویند.

امام خمینی در خصوص تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها نیز می‌فرمایند: «نصیحتی است از پدر پیر به تمامی نامزد‌های مجلس شورای اسلامی که سعی کنید تبلیغات انتخاباتی شما در چارچوب تعالیم اخلاق عالیه اسلام انجام پذیرد و هدف نهایی حفظ اسلام است.

گردآورنده: نعمت اله نجفی
منبع: گزیده جلد ۲۱ صحیفه امام خمینی (ره)

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴، کدخبر: ۶۴۱۷۰۵، dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین