پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۰۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
عطاءالله مهاجرانی با نقد صحبت های مسعود رجوی در سال ۱۳۶۰ در باب سقوط انقلاب با مرگ آیت الله خمینی(مستند شده در تاریخ شفاهی انقلاب از دانشگاه هاروارد) می گوید که از درگذشت آیت الله خمینی در سال ۶۸ ، سی و چهار سال می گذرد، جمهوری اسلامی پابرجاست و مسعود رجوی معلوم نیست زنده است یا مرده؟ خدمت آقای مهاجرانی باید عرض کرد که تحریف در تاریخ انقلاب اسلامی انهم در گام دوم انقلاب، از افرادی چون شما بعید است. همه ما می دانیم که انقلاب یک ریشه و آغاز نهضت منجر به پیروزی به رهبری امام خمینی ، یک دوره ساخت نظام و تثبیت نظام، یک دوره تداوم نظام دارد. امام در گام اول انقلاب با زحمت و تعهد بالا، خوش درخشید. سوال اینجاست که آیا اسباب تثبیت در گام دوم مهیا بود؟ آیا پیر جماران با کمک اندکی یاران خالص با تلاش شبانه روزی ، انقلاب را در دوره ساخت و تثبیت هدایت نکرد؟ اگر روح الله خمینی در این گام به هر دلیلی نبود، کشور و انقلاب می توانست حفظ شود؟ با کدام نیروها و کدام هدایت گری ها و راهبری های راهبردی؟ چرا در تاریخ انقلاب می خواهید انحراف ایجاد کنید؟ گور بابای مسعود رجوی و امثال اون، اما حرف و تحلیل این دشمن قسم خورده انقلاب، حرف و تحلیل درستی بود که به لطف خدا و حافظ و هادی بودن خداوند، تحقق پیدا نکرد.

شعارسال: عطاءالله مهاجرانی (وزیر ارشاد سابق) می‌گوید که دانشگاه هاروارد یک سلسله تاریخ شفاهی مربوط به دوران پهلوی منتشر کرده که در آن با مسعود رجوی مصاحبه نموده است. مسعود رجوی در سال ۱۳۶۰ می‌گوید با مرگ آیت الله خمینی این نظام سقوط خواهد کرد. از درگذشت آیت الله خمینی در سال ۶۸، سی و چهار سال می‌گذرد، جمهوری اسلامی پابرجاست و مسعود رجوی معلوم نیست زنده است یا مرده.

 

پیش بینی  مسعود رجوی نسبتا درست بود آقای مهاجرانی، در تاریخ انقلاب ، تفسیر و التقاط نکنید

سوال ما از آقای مهاجرانی این است که آیا ایشان از روی تکفیر یک دشمن قسم خورده انقلاب (گروهک مجاهدین و شخص مسعود رجوی) این حرف را می‌زند یا با تحلیل عقلانی معتقد است که این ادعا و صحبت مسعود رجوی نادرست است؟

به نظر و تحلیل ما، این صحبت مسعود رجوی و تحلیل ارایه شده توسط وی کاملا درست بوده و تنها به لطف خدا و حافظ و هادی بودن خداوند، تحقق پیدا نکرد. برای اثبات تحلیل خودمان، جناب مهاجرانی را به مطالعه ادامه بحث دعوت می‌کنیم.
انقلاب یک ریشه و آغاز نهضت منجر به پیروزی به رهبری امام خمینی از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۷ دارد. یک دوره ساخت نظام و تثبیت نظام از سال ۱۳۵۷ تا پایان عمر پر برکت حضرت امام دارد (۱۳۵۷-۱۳۶۸). یک دوره تداوم نظام دارد که با رهبری مدبرانه حضرت آقا با بحث جانشینی شروع شده و با رویکرد تمدنی (بشکل مستقیم یا واسطه چند نسلی) به انقلاب مهدی (عج الله) متصل شود.

امام در گام اول انقلاب با زحمت و تعهد بالا، خوش درخشید. سوال اینجاست که آیا اسباب تثبیت در گام دوم مهیا بود؟ آیا پیر جماران با کمک اندکی یاران خالص با تلاش شبانه روزی، انقلاب را در دوره ساخت و تثبیت هدایت نکرد؟ اگر روح الله خمینی در این گام به هر دلیلی نبود، کشور و انقلاب می‌توانست حفظ شود؟ با کدام نیرو‌ها و کدام هدایت گری‌ها و راهبری‌های راهبردی؟

باید از آقای مهاجرانی پرسید که آیا رواست روشنفکر با تجربه ای، چون شما با عقبه دینی- اعتقادی نسبتا خوب و آشنا با دنیای سیاست و تاریخ انقلاب، اقدام به تحلیل مباحث با رویکرد ایدئولوژیک، سنت گرایی متعصبانه، جانبداری تحریفی و مواردی همانند کند؟

ما باید خدا را شاکر باشیم که با وجود تحلیل درست دشمنان و اقدامات کم و زیاد برای حذف حضرت امام، روح الله خمینی عمر با برکتی داشت و تا سال ۱۳۶۸ در قید حیات بود.

تعداد بازدید : 9
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
0
0
این چه تیتر مسخره و جفنگی بود که زدید؟....اصلا منظور مهاجرانی را نفهمیده اید
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب 


توضیح بدهید تا در صورت قانع شدن، اصلاح کنیم

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین