پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۲۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷
رییس بنیاد ملی توسعه پایدار ایران گفت: به رغم تاریخ کهن و منابع بسیار در گیلان، این استان سومین استان کشور تحت پوشش کمیته امداد است.

شعارسال: مرتضی طالع رییس بنیاد ملی توسعه پایدار ایران در همایش بزرگداشت دکتر محمود بهزاد در رشت گفت: گیلان دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف است، اما متاسفانه آنگونه که باید از آن استفاده نشده است.

همایش بزرگداشت دکتر محمود بهزاد پدر زیست‌شناسی مدرن ایران در رشت

وی با بیان اینکه با وجود منابع بسیار در گیلان، این استان سومین استان کشور تحت پوشش کمیته امداد است، افزود: درشان این استان نیست با وجود تاریخ کهن و ارزنده اینگونه فقیر و محروم باشد.

رئیس بنیاد ملی توسعه پایدار ایران گفت: گیلانی‌ها از دیرباز مورد توجه قرار داشتند و شخصیت‌های بالایی از این استان به مراتب علمی ملی و جهانی دست یافتند.

دکتر مرتضی طالع افزود: گیلان تحولات بزرگ علمی و فرهنگی در پایتخت ایجاد کرده و همیشه گیلانی‌ها نقش مهمی در حوزه‌های مختلف داشتند و با تلاش و تدبیر، در تاریخ ایران خوش درخشیدند.

وی با تاکید بر اینکه در مقایسه با گذشته فعالیت علمی چندانی نداریم، گفت: امروز دانش ناب نداریم اگر داشتیم اینگونه شاهد افزایش گسترده انواع بیمار‌ها از جمله سرطان در گیلان نبودیم.

همایش بزرگداشت دکتر محمود بهزاد پدر زیست‌شناسی مدرن ایران در رشت

محمود رنجبر رییس پژوهشکده گیلان‌شناسی در این همایش گفت: این همایش به مناسبت بزرگداشت روز جهانی زیست‌شناسی (۲۷ فروردین) برگزار شده است.

رییس پژوهشکده گیلان‌شناسی گفت: پروفسور محمود بهزاد از چهره‌های برتر علمی و پدر زیست‌شناسی بودند، این نشست تخصصی با هدف معرفی این چهره علمی و روش‌های رفتاری و اخلاقی وی به جوانان و الگوسازی چهره‌های برتر در جامعه برگزار شده است.

رنجبر با بیان اینکه پرفسور محمود بهزاد شاگران متعددی را تربیت کرده و به جامعه تحویل دادند، افزود: این شخصیت‌های بزرگ علمی باید به نسل جدید معرفی شوند.

همایش بزرگداشت دکتر محمود بهزاد پدر زیست‌شناسی مدرن ایران در رشت

رئیس پژوهشکده گیلان‌شناسی گفت: رونمایی از ۸۰ عنوان کتاب، تالیف و ترجمه از پرفسور محمود بهزاد و معرفی بیش از ۲۰۰ عنوان مقاله علمی و پژوهشی از این محقق و اندیشمند از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش است.

رنجبر افزود: معرفی جایزه ملی دکتر محمود بهزاد ویژه‌ی پژوهشگران و دانشجویان زیست‌شناسی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در سال آینده است.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: 9اردیبهشت1402،کدخبر: 775639، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین