پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: ۵۰۰ قلم دارو از شمول بیمه خارج شده است که این موضوع باعث می‌شود بازنشستگان به خود درمانی روی بیاورند.وی افزود: بازنشستگان بیشتر از کارگران به خدمات درمانی نیاز دارند به همین دلیل هزینه‌های کمر شکن درمان و حقوق حداقلی آن‌ها جوابگوی تامین درمان آنان نیست.

شعار سال: متاسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو به ارز نیمایی تبدیل شد و یارانه‌ای که دولت قول داده بود بابت این کار به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند پرداخت نشده است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران گفت: ۵۰۰ قلم دارو از شمول بیمه خارج شده است که این موضوع باعث می‌شود بازنشستگان به خود درمانی روی بیاورند.

۵۰۰ قلم دارو از شمول بیمه خارج شده، یارانه دارویی دولت به تامین اجتماعی پرداخت نشده + اخذ حق بیمه و ماده ۵۰ کردن کارفرما‌ها توسط تامین اجتماعی پابرجاست؟
علی دهقان کیا افزود: بازنشستگان بیشتر از کارگران به خدمات درمانی نیاز دارند به همین دلیل هزینه‌های کمر شکن درمان و حقوق حداقلی آن‌ها جوابگوی تامین درمان آنان نیست.

وی گفت: متاسفانه ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو به ارز نیمایی تبدیل شد و یارانه‌ای که دولت قول داده بود بابت این کار به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند پرداخت نشده و این موضوع گرانی‌های مواد اولیه دارو که بعضا تا ۷ برابر شده، باعث شده تا قیمت دارو نیز افزایش پیدا کند و بازنشستگان و بیمه شدگان تامین اجتماعی در این خصوص با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم کنند.

وی با اشاره به مراجعه همیشگی بازنشستگان به کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی و اعتراض به نحوه خدمات درمانی در مراکز درمانی سازمان اظهار داشت: کار به جایی رسیده که قرص سرماخوردگی و شربت‌های ساده نیز تحت پوشش تامین اجتماعی نیستند و افراد باید از جیب خود هزینه این دارو‌ها را پرداخت کنند که با توجه به توان مالی بازنشستگان این امکان برای بسیاری از آنان میسر و امکان پذیر نیست.

دهقان کیا از معاون درمان سازمان تامین اجتماعی خواست تا در خصوص تامین دارو برای بیمه شدگان فکری اساسی کند و در ادامه اظهار داشت: با ادامه وضع موجود بازنشستگان از تامین هزینه‌های درمان خود عاجز شده و باید منتظر هر اتفاقی باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت عصر خبر، تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۳۹۱۷۹، www.asrkhabar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین