پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۵
مرتضی خیرآبادی عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گفت، ترکیه در حال تلاش برای انتقال کارخانه‌های داروسازی ما به کشور خودش است و تا به امروز چند کارخانه داروسازی ما را به‌صورت کامل به کشور خود منتقل کرده است. برخی از منتقدین به این ادعا با دیده تردید نگریسته و معتقدند که انتقال کارخانه به ترکیه معنا نداشته و می توان در صورت تصمیم به این فعالیت، اقدام به خرید و جایگزینی خط تولید در کشور ترکیه با فناوری به روزتر، نمود.

شعارسال: عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی گفت: در منطقه خاورمیانه کشور ما کامل‌ترین سیستم تولید، توزیع و پخش دارو را دارد و وضعیت کشور‌های منطقه با کشور ما قابل مقایسه نیست و بعد از ۲۰ سال، صنعت داروی ما به قدرت اول منطقه تبدیل شده است، اما برخی در حال تلاش برای زمین زدن این صنعت هستند.

ادعا درباره انتقال چند کارخانه داروسازی ایرانی به ترکیه؟!

مرتضی خیرآبادی همچنین در جلسه مرکز پژوهش‌های مجلس افزود: ترکیه در حال تلاش برای انتقال کارخانه‌های داروسازی ما به کشور خودش است و تا به امروز چند کارخانه داروسازی ما را به‌صورت کامل به کشور خود منتقل کرده است.

وی صنعت داروسازی در کشور را یک صنعت مهاجرپذیر توصیف کرد و ادامه داد: با دارو و سرمایه‌گذاری به‌روی آن می‌توانیم در تمام کشور‌های منطقه حضور فعال داشته باشیم.

عضو هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارو‌های انسانی با انتقاد از قوانین مالیاتی موجود در حوزه دارو گفت: سال گذشته ۴ بار مالیات بر ارزش افزوده دارو تغییر کرده است و در عرض ۴ ماه دو لایحه راجع به مالیات دارو به مجلس رفته است که چنین امری غیرکارشناسی است.

خیرآبادی افزود: ۲۲ نهاد و سازمان در امر دارو دخیل هستند و هر کدام از این سازمان‌ها به‌دنبال اجرای حرف و برنامه خود هستند و در چنین شرایطی لازم است آیین‌نامه‌ای نوشته شود و سازمان غذا و دارو حرف اول را در حوزه دارو بزند و سایر نهاد‌ها با سازمان غذا و دارو هماهنگ باشند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 10خرداد1402، کدخبر: 892363، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۱
0
0
در این اتفاقات توجه مراجع امنیتی و نظارتی به بهره مندی مافیای دارو با میانداری شرکت س و اقای ف م خالی از لطف نیست! خصوصا نقش حمایت های ویژه از سهامداران و مدیران شرکت س و بالاخص این فرد در به بیراهه کشاندن موسساتی همچون پاستور و رازی از طریق عوامل چند شغله شاغل و مدیر هم در این موسسات و هم در شرکت های اقماری شرکت س !؟ و بد نیست واکاوی مجدد اقدامات آنها جهت موجه و موفق نشان دادن شرکت های اقماری خود و برخورداری از ارزهای دولتی و انحصارات خاص در واردات و صادرات مجدد آن با ارز آزاد به دیگر کشورها و اینک تاسیس و یا انتقال کارخانه های دارویی برپا شده حاصل از منافع حاصله از رانت های دولتی ایران در ترکیه. با بررسی مجدد بسیاری اتفاقات دیگر که محققین و کارکنان انستیتو پاستور بویژه مجتمع تولیدی تحقیقاتی کرج آن شاهد چگونگی گزینش نیرو ها و اعزام آنها به کوبا و نحوه بکارگیری همزمان عوامل وفادار به ایشان در مقام مدیران مجتمع در ممانعت از راه اندازی پروژه های نوترکیب و همزمان مدیریت و اشتغال در شرکت های زیر مجموعه شرکت س بوده اند شاید ابعاد خیانت کارانه توسعه روز افزون شرکت س از شهرک اکباتان تا استقرار مجتمع تولیدی آن در یکی از شهرهای استان تهران و نقش افراد مختلف این شبکه ی داخل غذا و دارو ،پاستور و رازی و معاونت فناوری ریاست جمهوری دوره های مختلف آشکار گردید!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین