پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
یزدان شناس مدعی تامین 97 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل شده است. هرچند این امار، آماری بسیار خوشایند برای هر ایرانی خواهد بود، اما بنظر ادعائی اغوا کننده محسوب می شود. چرا که ایشان در خصوص نیازمندی به مواد اولیه تولید داروها، میزان پایا شدن داروهای ایرانی در بعد کاهش عوارض احتمالی ، همچنین در خصوص سطح توانمندی فناورانه و وضعیت تحقیق و توسعه کشور برای حفظ صنعت در لبه علم و فناوری، هیچ صحبتی نکرده اند. منتظر انتشار توضیحات هستیم.
شعار سال: دکتر حجت الله یزدان شناس روز دوشنبه درباره «رمدسیویر»، داروی موثر در درمان کرونا گفت: خوشبختانه اخیرا تاثیر مثبت این دارو دیده شده و به مقدار کافی در بیمارستان های دولتی وجود دارد.

یزدان‌شناس تعداد داروخانه های کل کشور را ۱۵ هزار داروخانه عنوان کرد و گفت: مجوز ایجاد و راه اندازی داروخانه بر اساس جمعیت است که پیش از این برای هر ۶ هزار نفر وزارت بهداشت مجوز تاسیس یک داروخانه صادر می کرد ولی هم اکنون به ازای هر چهار هزار و ۵۰۰ نفر مجوز تاسیس داروخانه صادر می شود.

رییس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی تعداد داروخانه های فعال در استان را ۷۰۰ داروخانه عنوان کرد و افزود: پذیرش دانشجوی داروسازی در سال های گذشته افزایش یافته است و از آنجایی که کارخانه‌های داروسازی تمایلی به استخدام داروساز ندارند و یا حقوق بسیار پایینی می دهند، فارغ التحصیلان به ایجاد داروخانه روی می آورند که این افزایش داروخانه‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

وی در مورد واکسن آنفلوانزا و کمبود آن در کشور گفت: واکسن آنفولانزا برای همه مناسب نیست و حتی ممکن است عوارضی هم داشته باشد، بنابراین طبق توصیه مقام های بهداشتی اولویت با افراد دیابتی، زنان حامله، افراد کهنسال و کودکان است و توصیه می کنیم بقیه افراد با نخریدن به کمبود آن کمک کنند چرا که همه افراد به طور معمول سرما می خورند و خود به خود هم بهتر می شوند.

یزدان بخش با بیان اینکه اگر همه پروتکل های بهداشتی اعم از استفاده منظم از ماسک و رعایت بهداشت را اجرا کنند به طور حتم تعداد مبتلایان به کرونا نیز کمتر خواهد شد، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا وارد کشور شد که تعداد زیادی تا همین اواخر در داروخانه ها ماند.

رییس مجمع داروسازان کشور در خصوص مشکل کمبود انسولین قلمی و داروی بیماران کلیوی اظهار کرد: بیشتر مشکلات مربوط به تامین داروی انسولین مربوط به مواد اولیه است، اما مشکل کمبود داروی بیماران کلیوی برطرف شده است.

مهندسی معکوس در تولید دارو انجام داده ایم
بازرس انجمن داروسازان آذربایجان شرقی و رییس سابق دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم با اشاره به تحریم ها و عدم فروش برخی داروهای مهم و حیاتی به ایران گفت: ما بسیاری از داروها را مهندسی معکوس کرده و با تجزیه و تحلیل آنها موفق به ساخت آنها شده ایم که اثراث ۱۰۰ درصد مثبتی داشته و هیچ فرقی با مشابه خارجی نداشته و کاملا مورد تایید شرکت های معتبر داروسازی جهان است.

دکتر محمدرضا سیاهی خاطرنشان کرد: یکی از این داروها، «کوپامر» نام دارد که مختص بیماران ام اس است و فقط در ایران و اسراییل تولید می شود و به جز این دو کشور تولید کننده ای در جهان وجود ندارد.

وی با اشاره به داروهای نسل جدید که محصولات بیوتکنولوژیک هستند، گفت: بیشتر این داروها نیز با آخرین تکنولوژی و بهترین کیفیت روز دنیا در ایران و تبریز تولید می شوند، استانداردهای ما برابر با استانداردهای پیشرفته دنیا است چرا که در دارو حد وسط وجود ندارد و بیشتر داروهای تولیدی کشور تحت لیسانس شرکت های معتبر داروسازی هستند.

سیاهی در خصوص تبلیغات برخی شرکت‌های دارویی مبنی بر کیفیت داروی خارجی اظهار کرد: از نظر کیفیت هیچ فرقی بین تولید داخل و خارج وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با وجود تحریم‌ها داروسازی ایران با کشورهای اروپایی برابری می‌کند، گفت: خوشبختانه در دانش و تولید دانش داروسازی موقعیت خوبی داریم و در تولید آنتی‌بیوتیک‌ها بی‌نیاز هستیم و در همین تبریز آنتی‌بیوتیک‌ تولید می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۲4 شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: 84038930، www. irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Sweden
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
واقعا ما اینقدر تولید داروی داخلی داریم ؟ پس کمبود داروی بیماران صعب العلاج چرا نیست؟ چرا مریضی های خاص دارو ندارند؟ کدوم سنخ دارو رو میگن ایشون که اینقدر آمار تولید بالا داریم ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین