پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
دکتر عبیدی، بدون کوچک‌ترین حمایتی و علیرغم ناملایمات بسیار شروع به کار نمود. وی با پیگیری‌های مستمر خود درسال ۱۳۳۷ موفق به دریافت اولین پروانه دارویی از وزارت بهداری وقت شد.

شعار سال: غلامعلی عبیدی (۱۹ خرداد ۱۲۹۹—۲۸ شهریور ۱۳۸۳) دکتر داروساز، بنیان‌گذار لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی نخستین کارخانه داروسازی در ایران در سال ۱۳۲۵، بنیان‌گذار کارخانه فارم دکتر عبیدی در ازبکستان، و دارای لقب «پدر صنعت داروسازی ایران» است.

غلامعلی عبیدی در نوزدهم خرداد ماه سال ۱۲۹۹ شمسی در خانواده‌ای اصیل و بزرگ در تهران دیده به جهان گشود.

وی پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال ۱۳۱۷ وارد دانشکده طب و داروسازی دانشگاه تهران شد و در محضر اساتید به نام آن زمان به کسب دانش پرداخت.

وی پس از طی دوران تحصیل در سال ۱۳۲۲ با درجه دکتری در رشته داروسازی فارغ‌التحصیل شد و برای گذراندن دوره تکمیلی عازم فرانسه شد. اوضاع نابسامان بهداشت و درمان کشور و وضعیت رقت‌بار بیماران در دوران جنگ جهانی دوم وی را مصمم به تولید ملی دارو در ایران کرد، این تصمیم، منجر به ایجاد اولین کارخانه داروسازی کشور در سال ۱۳۲۵ در سه راه امین حضور تهران توسط او شد.

دکتر عبیدی، بدون کوچک‌ترین حمایتی و علیرغم ناملایمات بسیار شروع به کار نمود. وی با پیگیری‌های مستمر خود درسال ۱۳۳۷ موفق به دریافت اولین پروانه دارویی از وزارت بهداری وقت شد.

 لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی در سال ۱۳۵۲ در زمینی حدود ۱۵۰۰۰ مترمربع در کیلومتر ۸ جاده مخصوص کرج توسط او احداث شد که تا کنون نیز در حال فعالیت است.

پس از انقلاب اسلامی و با خاتمه فعالیت کارخانه‌های چند ملیتی، داروسازی دکتر عبیدی در زمینه اخذ پروانه داروهای جدید گام برداشت.

در سال ۱۳۶۶ دکتر عبیدی در ادامه فعالیت خود، شرکت آرایشی بهداشتی را به نام خود تأسیس نمود که مالکیت این شرکت تا سال‌های پایانیِ حیات ایشان، به نام دکتر عبیدی و پس از وفات ایشان و اوایل سال ۱۳۹۰ واگذار شد.

عبیدی انسانی وارسته، خَیّر، و عاشق علم و تولید بود. سرانجام قلب پدر پیر صنعت داروسازی که به وسعت دریا بود در غروب روز ۲۸ شهریور سال ۱۳۸۳ از حرکت بازایستاد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبگاه کارخانه دار، تاریخ انتشار: 2 مهر ۱۳۹۹، کد خبر: -، karkhanedar.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین