پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
همه به خوبی از تاثیرات مخرب اشعه فرابنفش روی پوست آگاه هستند، اما بسیاری از مردم نمی‌دانند که این اشعه می‌تواند به چشم نیز آسیب بزند. مواجهه طولانی مدت با آفتاب، به اختلالاتی مثل آب مروارید، برف کوری و سرطان پوست منجر می‌شود. حتی مواجهه کوتاه مدت نیز می‌تواند سطح رویی عدسی چشم شما را بسوزاند. عینک آفتابی خوب باید 99 تا 100 درصد اشعه‌های UVA و UVB را مسدود کند. از عینکی استفاده کنید که چشم‌های شما را از هر دو نوعِ تابش در امان نگاه دارد.
شعارسال: ویژگی های مهمی که هر عینک آفتابی باید داشته باشد عبارتند از:

1- تناسب: تناسب عینک به معنی این نیست که عینک فقط باید به صورت شما بیاید؛ بلکه باید به خوبی جلوی رسیدن اشعه‌های مخرب فرابنفش به چشم شما را بگیرد. عینک متناسب باید راحت روی سر شما قرار بگیرد بدون این‌که تنگ یا آزاردهنده باشد. پل بین دو شیشه عینک باید وسط دو چشم شما قرار داشته باشد و نباید آن‌قدر پهن باشد که به پرتوها اجازه ورود بدهد در غیر این‌صورت، درست مثل این است که چشم شما مستقیما در معرض آفتاب قرار دارد.

2- فرم عینک آفتابی: اشکال مختلفی از عینک آفتابی مثل مدل‌های خلبانی، گربه‌ای و وجود دارند. مهم‌ترین بخش، انتخاب شکلی است که روی صورت شما زیبا باشد. عینکی تهیه کنید که با ویژگی‌های صورت شما سازگار باشد. (اگر نمی‌دانید چطور این کار را انجام دهید این اینفوگرافیک را مشاهده کنید) اما برای فعالیت‌های خاص، شکل عینک به محافظت از چشم شما کمک می‌کند. مثلا عینک‌های استاتیک معمولا طوری طراحی می‌شوند که به راحتی روی صورت قرار بگیرند و در مقابل اشعه‌های فرابنفش از تمام زوایا مانع ایجاد کنند. این ویژگی خطرات ناشی از پرتوهای مضر را کاهش می‌دهد.


3 - محافظت در مقابل اشعه فرابنفش: باید تاکنون متوجه شده باشید که مهم‌ترین کاربرد عینک آفتابی مراقبت از چشم در مقابل اشعه فرابنفش است، اما باید بدانید که هنگام خرید دقیقا باید به دنبال چه چیزی باشید. اطمینان حاصل کنید که عینک شما محافظت ٪100 ایجاد می‌کند. به علاوه اگر عینک پُلاریزه و ضد انعکاس برای کاهش بازتاب نور بخرید، این محافظت را دو چندان کرده‌اید.

4- مواد اولیه: بیشتر عینک‌های آفتابی (به ویژه شیشه‌های عینک) از پلاستیک ساخته می‌شوند. اما جنس این پلاستیک تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. مواد قوی‌تر احتمال شکستن، خرد شدن و آسیب کمتری دارند. جنس پلی‌کربنات هم بادوام و هم سبک است و در اکثر عینک‌ها برای فریم و شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرد. CR-39 پلاستیک با کیفیتی برای شیشه‌های عینک است و ضد ضربه می‌باشد.

5- رنگ: هر یک از رنگ‌های مختلف شیشه، نور را به طور متفاوت فیلتر می‌کنند. لنزهای خاکستری، از شدت نور (بدون ایجاد اختلال رنگ) کم می‌کنند و برای رانندگی مناسب هستند. شیشه‌های قهوه‌ای و کهربایی، نور آبی و همچنین انعکاس نور را کم می‌کنند. شیشه‌هایی طیف‌دار که از بالا به پایین کم‌رنگ می‌شوند و خیلی شبیه به شیشه‌های اتومبیل هستند، از بالا جلوی نور را سد می‌کنند بدون این‌که چشم‌انداز شما را تیره کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از وبلاگ اردمی، تاریخ انتشار: ـ ، کد مطلب: ـ، http://ordme.com/blog/article/sunglass-important-features/ .

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین