پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
آزادراه شیراز اصفهان یکی از کلان‌پروژه‌های استان فارس است که در دولت نهم کلنگ‌زنی شده است اما همچنان در دولت سیزدهم وعده افتتاح آن داده می‌شود.

شعارسال: آزادراه شیراز اصفهان یکی از پروژه‌های بزرگ و کهنه استان فارس است که در دولت نهم و حدود ۱۲ سال پیش کلنگ‌زنی شد.

آزادراه شیراز اصفهان پس از 12 سال افتتاح می‌شود؟

پروژه به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی کشور هرچه سریعتر باید به بهره‌برداری می‌رسید؛ چراکه مردم سالیان سال است منتظر افتتاح آن هستند و هر روز وعده جدیدی داده می‌شود.

استان فارس هنوز آزادراه ندارد و به عنوان یکی از استان‌های مهم در محور مواصلاتی جنوب به شمال کشور، ضرورت دارد که با عزم جدی مسئولان این پروژه را به بهره برداری برساند چراکه سال‌ها از وعده افتتاح و اتمام عملیات اجرای پروژه گذشته و مردم انتظار دارند که آزادراه هرچه سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

ترافیک موجود در ورودی‌های شیراز از سمت سپیدان و جاده بوشهر یکی از عمده‌ترین دلایلی است که افتتاح این ازادراه را ضروری می‌کند، پروژه‌ای که بنا بود ابتدای امسال افتتاح شود، اما بازهم در سفر اخیر وزیر کشور به فارس و مشاهده وضعیت پروژه به شهریورماه موکول شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت این پروژه می‌گوید.

*پیشرفت ۹۷ درصدی در قطعات ۱ تا ۶ آزادراه شیراز-اصفهان

جعفر قادری اظهار داشت: آزادراه شیراز-اصفهان مربوط به دولت نهم است که با انعقاد قراردادی مابین یک شرکت وابسته به وزارت راه و یک موسسه مالی و اعتباری کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: در ادامه موسسه مالی و اعتباری مذکور به تعهدات خود عمل نکرد و لذا در قرارداد بین وزارت راه و وزارت دفاع و قرارگاه خاتم الاوصیا منعقد شد و پس از مدتی شرکت عمران صدرا نیز به مجموعه شرکا ملحق شد.

قادری با بیان اینکه متاسفانه در گذشته تنها ۶ قطعه حد فاصل ایزدخواست تا بیضا برای این آزادراه پیش‌بینی شده بود، اظهار داشت:، اما به مرور زمان احساس شد که این آزادراه باید به شیراز متصل شود لذا قطعه ۷ از تنگ خیاره تا دوراهی قلات به آن اضافه شد و پس از آن نیز قطعه ۸ به طول ۱۲ کیلومتر طراحی شد و تا حسینی الهاشمی و آزادراه شیراز بوشهر ملحق شد.

او با بیان اینکه ۸ کیلومتر درون شهری توسط شهرداری در حال ساخت است، گفت: در قطعه ۸ از حسینی الهاشمی به آزادراه شیراز بوشهر خواهیم رسید و درواقع پایان قطعه ۸ آغاز آزادراه شیراز بوشهر خواهد بود.

نماینده مردم شیراز و زرقان ادامه داد: در حال حاضر در شرایطی هستیم که قطعات یک تا ۶ حدود ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، قطعه ۷ قطعه ۶۵ درصد پیشرفت دارد و قرارداد ترک تشریفات وزارت دفاع ابلاغ شده است.

قادری گفت: وزارت دفاع نیز بدون برخی تشریفات ۶۵ درصد کار را پیش برده است و تلاش دارد و هر چه سریعتر آن را به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه قرارداد سرمایه گذاری قطعه ۸ آزادراه نیز ابلاغ شده گفت: هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است، اما در تلاش هستیم تا با بهره برداری از قطعات ۱ تا ۶ و همچنین مسیر تنگ خیاره تا لپویی، بار ترافیک را از آزادراه وارد بزرگراه شیراز اصفهان کنیم تا ترافیک بخشی از خودرو‌های ورودی از مسیر فعلی بیضا به شیراز وارد این محور شود.

آزادراه شیراز اصفهان پس از 12 سال افتتاح می‌شود؟


قادری تاکید کرد: همچنین اقدامات شهرداری در ساخت زیرگذر گویم نیز امکان سهولت در رفت و آمد را بهتر خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه بهره برداری از زیرگذر گویم امکان تردد بهتر را فراهم خواهد کرد، گفت: در مسیر تنگ خیاره به لپویی خودرو‌هایی که وارد و خارج می‌شوند وارد قطعات ۱ تا ۶ آزادراه خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر مسیر تنگ خیاره به لپویی که به عنوان مسیر بزرگراهی تعریف شده است فعلا در یک باند رفت و برگشت بازگشایی خواهد شد و سپس در ادامه با تکمیل خط ۷ بخش عمده‌ای از ترافیک را تقبل خواهد کرد.

*آزادراه کاملاً استاندارد است

این نماینده مجلس علت تصادف‌های اخیر و کشته‌هایی که روز‌های گذشته در آزادراه شیراز اصفهان رخ داده است را نبود علائم رانندگی عنوان کرد و گفت: در این مسیر هنوز تابلو‌های راهنمایی نصب نشده، گاردریل‌های دو طرف نصب شده، نیوجرسی وسط نصب نشده، اما رفت و آمد با سرعت بالا و بیش از ۱۲۰ کیلومتر در حال انجام است به همین دلیل تصادفات رخ می‌دهد در حالی که آزادراه کاملاً استاندارد است.

قادری در بخش پایانی این گفتگو با اشاره به اینکه اتصال آزادراه به شهر صدرا نیز در دو نقطه پیش بینی شده است گفت: خروجی آزادراه از چهار مسیر پیش بینی شده است که دو نقطه در شهر صدرا، یک نقطه در گویم و یکی هم در تنگ خیاره است.

وی تصریح‌کرد: پیش‌بینی می‌شود قطعات یک تا ۶ تا پایان تابستان زیربار ترافیک بروند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 17خرداد1402، کدخبر: 14020317000094، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین