پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۸۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
بیش از نیمی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور خواستند تا اقدامات بیشتری برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد و برای اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران آماده شود.

شعارسال: بیش از نیمی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا - ۲۴۹ قانونگذار، شامل ۱۱۰ دموکرات و ۱۳۹ جمهوری‌خواه– در نامه‌ای از جو بایدن، رئیس جمهور خواستند تا اقدامات بیشتری برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران انجام دهد و برای اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران آماده شود.

صف‌آرایی دوحزبی کم‌سابقه در کنگره علیه برنامه اتمی ایران؛ کار بایدن برای توافق سخت شد؟

بنا بر گزارش جوییش اینسایدر، این نامه که روز جمعه ارسال شد اشاره‌ای به مذاکرات یا توافق‌های احتمالی با ایران نمی‌کند، اما نشان‌دهنده بزرگترین درخواست یک صدای دموکرات‌های مجلس نمایندگان برای برداشتن گام‌های قوی‌تر علیه برنامه هسته‌ای ایران، از زمان روی کار آمدن بایدن است.

در این نامه آمده است: «ایالات متحده باید تلاش‌های خود را برای جلوگیری از دستیابی [ادعایی]ایران به توانایی ساخت تسلیحات هسته‌ای افزایش دهد و بدون هیچ ابهامی این پیام را به ایران بفرستند که هرگونه پیشرفت بیشتر در برنامه هسته‌ای‌اش، عواقب شدیدی را به دنبال خواهد داشت. نمی‌توان اجازه داد که ایران برنامه هسته‌ای خود را با مصونیت پیش ببرد.»

نامه مجلس نمایندگان که در جریان کمپین لابی‌گری اخیر «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» در کاپیتول هیل تبلیغ شد، پس از نامه مشابهی از طرف سنا منتشر شد که مستقیماً مذاکرات با ایران را مورد تردید قرار می‌داد.

به نوشته این رسانه، نامه اخیر که توسط نمایندگان ابیگیل اسپانبرگر، دموکرات و دن کرنشاو، جمهوری‌خواه رهبری می‌شود، نشان دهنده تمایل گسترده طیف وسیعی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان برای رویکرد تهاجمی‌تر آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران است. امضاکنندگان این نامه شامل دموکرات‌هایی هستند که از توافق برجام سال ۲۰۱۵ حمایت می‌کردند.

همانند نامه سنا، نامه مجلس نمایندگان از دولت می‌خواهد با شرکای اروپایی همکاری کند تا در صورت غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۹۰ درصد توسط تهران، برای اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران آماده شوند.

در این نامه آمده است: «ما معتقدیم که این هماهنگی با متحدانمان پیامی قدرتمند از تعهد یکپارچه ما برای بازدارندگی از برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود. ما همچنین معتقدیم که این پیام را به ایران می‌رساند که اگر تصمیم بگیرند خارج از تعهدات هسته‌ای خود عمل کنند، نمی‌توانند از مزایای لغو تحریم‌های بین‌المللی بهره ببرند.»

قانونگذاران همچنین بر همکاری رو به رشد ایران با روسیه و چین تأکید کردند، و نوشتند که این موضوع «اعتماد به نفس ایران را تقویت می‌کند و ممکن است احتمال به چالش کشیدن متحدان و منافع آمریکا توسط آن‌ها را بیشتر کند.»

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوایران، تاریخ انتشار: 6تیر1402، کدخبر: 39014، ecoiran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین