پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
دولت آمریکا مسلما با تغییرات عدیده ای با اتمام دوره منفعلانه ریاست جمهوری جو بایدن همراه خواهد بود و جمهوری خواهان با محوریت ترامپ مجددا در عرصه سیاست آمریکا نقش آفرینی خواهند کرد. کاهش محبوبیت ترامپ، فضا را برای رقبای درون حزبی او چون ران دسنتیس ، باز نموده و احتمال نامزد شدن اتو برای انتخابات 2024 وجود دارد. تحلیل شخصیتی و هویتی و موضع گیری سیاسی او، نشان دهنده موضع گیری های لجوجانه و مطلق گرا همراه با دشمنی آشکار با قدرت یابی جمهوری اسلامی ایران است. پیش نگری هایی که از هم اکنون باید تحلیل ها در خصوص آن را شزوع نمود و سناریوهای احتمالی برخورد و بحران را طراحی کرد.

شعارسال: ران دسنتیس Ron DeSantis (زاده ۱۴ سپتامبر ۱۹۷۸) فرماندار فعلی فلوریدا که پیشتر نمایندهٔ حوزه انتخابیه ششم فلوریدا از جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا بود، دارای لیسانس تاریخ از دانشگاه ییل (فارغ التحصیل ۲۰۰۱) و همچنین دارای مدرک جی. دی از مدرسه حقوق هاروارد در سال ۲۰۰۵ است.

دسنتیس از متحدان رئیس‌جمهور قبلی آمریکا دونالد ترامپ بوده به کرات از تحقیقات دادستان ویژه رابرت مولر در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ انتقاد کرده و به ترامپ اصرار کرده این تحقیقات را خاتمه دهد یا محدود کند. بر اساس نظرسنجی مارس ۲۰۱۹ دانشگاه کوینیپیاک دسنتیس دارای ۵۹٪ مقبولیت و ۱۷٪ عدم رضایت است که او را بدل به یکی از محبوب‌ترین فرمانداران آمریکا نموده و گفته می‌شود او رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ (درون حزبی جمهوری خواهان) خواهد بود.

ران دسنتیس رئیس جمهور احتمالی آمریکا کیست

از نظر مواضع سیاسی و سیاست خارجی، آشنایی با مواضع او در خصوص افغانستان، ایران و حقوق ال جی بی تی (حقوق همجنسگرایان)، قابل توجه است.


* مواضع نسبت به افغانستان

دسنتیس خروج نظامی آمریکا از افغانستان را محکوم کرد و بیان داشته بود که برنامه‌ریزی برای این خروج، ضعف‌های اساسی داشته‌است. او در خصوص سیاست خارجی بایدن معتقد است که کشور را نسبت به سوءاستفاده چین، روسیه، کره شمالی و دیگر رقبای ژئوپلیتیک آمریکا تضعیف کرده‌است.

ران دسنتیس رئیس جمهور احتمالی آمریکا کیست

*مواضع نسبت به ایران

دسنتیس با تفاهم هسته‌ای لوزان مخالفت کرده بود و آن را توافقی بد خواند که امنیت ملی آمریکا را به‌طور قابل توجهی تضعیف کرده است. او اضافه کرد، «توافق با ایران به آیت الله خامنه‌ای دقیقاً چیزی را می‌دهد که او می‌خواهد: میلیارد‌ها دلار تخفیف در تحریم‌ها، تأیید برنامه هسته‌ای ایران، و قابلیت مانع شدن در برابر بازرسی‌ها.»

*مواضع نسبت به حقوق ال‌جی‌بی‌تی (همجنسگرایان)

دسنتس از کمپین حقوق بشر برای سابقه رای دهی اش در کنگره در زمینه قوانین و مسایل مرتبط با حقوق ال‌جی‌بی‌تی درجه گرفت. او در سال ۲۰۱۸، به روزنامه سان سنتینل گفت نمی‌خواهد «تبعیضی در فلوریدا وجود داشته باشد، می‌خواهم مردم بتوانند زندگی خود را داشته باشند، چه همجنسگرا باشید چه مذهبی.».

در ۱ ژوئن ۲۰۲۱، دسنتیس لایحه انصاف در ورزش زنان (SB ۱۰۲۸) را امضا کرد. این لایحه دختران و زنان تراجنسیتی را از شرکت در رقابت‌های ورزشی مدارس ابتدایی، دبیرستان و دانشگاهی در فلوریدا منع کرد. این قانون در ۱ ژوئیه اجرایی شد. در فوریه ۲۰۲۲، دسنتیس لایحه حقوق اولیا در آموزش فلوریدا، را که مخالفانش عموماً با عنوان «نگو گی» تحقیرش می‌کنند را امضا کرد، قانونی که آموزش در زمینه گرایش جنسی یا هویت جنسیتی را در کلاس‌های مدارس از مهدکودک تا کلاس سوم ممنوع کرد. او گفت «کاملاً نامناسب» است که معلمان و اداره کنندگان مدارس در مورد هویت جنسیتی شان با دانش آموزان صحبت کنند. دسنتیس در ۲۸ مارس ۲۰۲۲ این طرح را امضا کرد و در ۱ ژوئیه اجرایی شد.

ران دسنتیس رئیس جمهور احتمالی آمریکا کیست

*هشدار به مسئولان؛ بدتر از ترامپ در راه است!
احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی اش درباره ران دسنتیس نوشت که اگر جمهوری اسلامی قصد خروج از این وضعیت را دارد، بهتر است تا دیر نشده با همین دولت بایدن به قرار و توافقی دست پیدا کند. زیدآبادی نوشت که ران دسنتیس فرماندار فلوریدا قرار است رقیب دونالد ترامپ در انتخابات درون‌حزبی حزب جمهوریخواه آمریکا برای نامزدی رسمی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده شود. او در سفرش به اسرائیل چنان مواضع بی‌رحمانه‌ای در مورد بحران‌های خاورمیانه گرفته است که در مقایسه با او، دونالد ترامپ کاملاً شبیه کبوتر‌ها به نظر می‌رسد! اگر جمهوری اسلامی قصد خروج از این وضعیت را دارد، بهتر است تا دیر نشده با همین دولت بایدن به قرار و توافقی دست پیدا کند، و گرنه در صورت به قدرت رسیدن ران دسنتیس کار به مراتب از دورهٔ ریاست‌جمهوری ترامپ دشوارتر خواهد شد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین