پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
طی دو قرن اخیر سه تکانه تاریخی علیه ایران در قفقاز توسط قدرتهای بزرگ اجرا شده است که صدمات جبران ناپذیری به ایران وارد ساخته است. بعضی از تحلیل گران سیاسی نظیر دکتر احمد کاظمی معتقد به تلاش نیروهای برون منطقه ای برای اجرای چهارمین تکانه تاریخی ضد ایران در منطقه قفقاز هستند. یکی از مهمترین تحولات قفقاز از سال ۲۰۱۸ شروع شد و با جنگ قراباغ ۲۰۲۰ تشدید گردید. جنگ دوم قراباغ (۲۰۲۰) به عنوان پروژه ناتو با محوریت انگلستان و با بازیگری رژیم صهیونیستی و کارگزاری ترکیه و جمهوری آذربایجان، پوششی برای اجرای تکانه تاریخی ضد ایرانی چهارم در قفقاز است. در کانون اهداف محوری این تکانه، اجرای دالان تورانی ناتو به منظور ایجاد ضربات ژئوپلیتیکی ، ژئواکونومیکی و ژئوکالچرال به ایران، روسیه و چین قراردارد. این تکانه در کنار اهداف محوری ایران زدایی و شیعه ستیزی در قفقاز، اهدافی در چهار حوزه گسترش ناتو، ترویج پان تورانیسم، تغییر معادلات انرژی و مباحث ترانزیتی علیه ایران، روسیه و چین پیگیری می کند. حولات جاری قفقاز، تلاش سازماندهی شده دشمنان با محوریت انگلستان برای اجرای تکانه تاریخی ضدایرانی چهارم است؛ بمنظور جلوگیری از این فتنه، همه ایرانیان باید به تحولات جاری قفقاز حساس باشند.

شعارسال: جنس تحولات قفقاز بویژه تحولاتی که از سال ۲۰۱۸ شروع شد و با جنگ قراباغ ۲۰۲۰ تشدید شد، چگونه است؟

چرایی الزام به حساسیت برای تحولات قفقاز

این مهمترین سوالی است که پاسخ به آن می‌تواند بسیاری از ابهامات در خصوص فرایند‌های کنونی ضد ایرانی در قفقاز را پاسخ دهد.

جنگ دوم قراباغ (۲۰۲۰) به عنوان پروژه ناتو با محوریت انگلستان و با بازیگری رژیم صهیونیستی و کارگزاری ترکیه و جمهوری آذربایجان، پوششی برای اجرای تکانه تاریخی ضد ایرانی چهارم در قفقاز است.

در کانون اهداف محوری این تکانه، اجرای دالان تورانی ناتو به منظور ایجاد ضربات ژئوپلیتیکی، ژئواکونومیکی و ژئوکالچرال به ایران، روسیه و چین قراردارد.

این تکانه در کنار اهداف محوری ایران زدایی و شیعه ستیزی در قفقاز، اهدافی در چهار حوزه گسترش ناتو، ترویج پان تورانیسم، تغییر معادلات انرژی و مباحث ترانزیتی علیه ایران، روسیه و چین پیگیری می‌کند.

طی دو قرن اخیر سه تکانه تاریخی علیه ایران در قفقاز توسط قدرت‌های بزرگ اجرا شده است که صدمات جبران ناپذیری به ایران وارد ساخته است.

تحولات جاری قفقاز، تلاش سازماندهی شده دشمنان با محوریت انگلستان برای اجرای تکانه تاریخی ضدایرانی چهارم است؛ بمنظور جلوگیری از این فتنه، همه ایرانیان باید به تحولات جاری قفقاز حساس باشند.

سه تکانه تاریخی ضد ایرانی در قفقاز کدامند؟ و چه پیامد‌های علیه ایران ایجاد کردند؟ تکانه چهارم چه ویژگی‌هایی دارد؟
برای مشاهده پاسخ این سوالات، و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تکانه‌های تاریخی ضد ایرانی در قفقاز ویدئوی زیر را مشاهده فرمائید:

تعداد بازدید : 9

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دکتر احمد کاظمی، تاریخ انتشار: 21مرداد1402، کدخبر: 1491، ahmadkazemi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین