پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
یکی از پروژه هایی که پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، سال هاست بنا بر وظیفه فرهنگی خود در دستور کار قرار داده است، روشنگری در خصوص استانداردهای پرچم رسمی کشور و ممانعت از تکرار اشتباهات درخصوص پرچم است. همانگونه که می دانیم ،پرچم رسمی کشور ما از سه رنگ سبز، سفید و قرمز تشکیل شده و در وسط بخش سفید، مزین به آرم الله قرمز رنگ است.بارها و بارها ملاحظه شده که این آرم به رنگ مشکی چاپ می شود. موضوعی که در صورت تکرار می تواند مصداق جرم توهین به پرچم باشد. در اختتامیه نمایشگاه رسانه ،گویا دوستان ما هول بازی دراورده و حول شده اند و رنگ آرم الله وسط پرچم را مشکلی ترسیم کرده اند. سوتی کار وقتی تشدید می شود که جناب وزیر ارشاد هم حضور دارند و اختتامیه نمایشگاه مطبوعات هم باشد.

شعارسال: توهین به پرچم رسمی کشور قوانین کاملا تعریف شده و مجازات سطح بندی شده‌ای دارد. اما عموم افرادی که متهم به جرم توهین به پرچم هستند، بشکلی غیرعامدانه مرتکب این فعل ناشایست شده و متاثر شدگی افکار عمومی را سبب می‌شوند. از جمله اشتباهات رایج در این خصوص، ترسیم آرم الله وسط پرچم به رنگی غیر از رنگ قرمز است (عموما مشکلی منعکس می‌کنند).

ارشاد وزیر فرهنگ و ارشاد، درباره پرچم جمهوری اسلامی ایران

در آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در شامگاه چهارشنبه با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان امور سینمایی فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات و ریاست نمایشگاه رسانه‌های ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، باز شاهد وقوع همین اشتباه پر تکرار بودیم.

خجالت مضاعف کشیدیم، چون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند و چیزی نگفتند و همچنین، مراسم مربوط به اختتامیه بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌ای کشور بود و کسی حرفی نزد.

ارشاد وزیر فرهنگ و ارشاد، درباره پرچم جمهوری اسلامی ایران

لطفا دست بدست کنید برسد به دست آقایان محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان امور سینمایی فرشاد مهدی پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات و ریاست نمایشگاه رسانه‌های ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین