پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۷۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران و ۲۱ حوزه انتخابیه دیگر برای تعیین و انتخاب ۴۵ نماینده، بشکل الکترونیک برگزار شد. امر میمونی که ان شاالله در آینده شاهد تقویت آن باشیم. اما متاسفانه در جریان برگزاری این انتخابات، مجددا شاهد کم حساسیتی به وضعیت پرچم و انعکاس ارم الله برنگ مشکی در کارت رای دهی الکترونیک بودیم. دفعه پیشین نیز بشکلی زشت، این اشتباه از جانب وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در دیدار کارگران با مقام معظم رهبری پیش آمده بود که موضع گیری کردیم. اما چهره زشت‌تر این ماجرا در روز رای گیری مشاهده شد که حتی می‌تواند بنوعی شائبه‌هایی خاص را هم دامن بزند. سربسته عرض شد و هشدار می‌دهیم که در صورت تداوم کم توجهی ها، بعد از مشورت با نهاد‌های خاص ممکن است راسا اقدام به طرح دعوی کیفری برعلیه مقامات مسئول در وقوع، این فعل زشت کنیم.

شعارسال: پرچم ایران دارای قانون خاص ترسیمی است. پرچم در سه رنگ سبز، سفید و قرمز با چینشی خاص و دو ردیف یازده تایی الله اکبر در اتصال رنگ‌های قرمز و سبز با رنگ سفید و آرم الله قرمز رنگ در وسط آن. هرگونه تغییر در پرچم و عدول از این قانون را می‌توان در طیفی از کم توجهی منجر به توهین به پرچم ملی تا عناد منجر به توهین به پرچم ملی، دسته بندی کرد.

تجارب چندین ساله پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در موضوع تذکر به اصلاح پرچم به نهاد‌ها و دستگا ههای اجرایی نشان می‌دهد که یکی از شایع‌ترین کم حساسیتی‌های ممکن، کم توجهی به رنگ آرم الله وسط پرچم است که بجای استفاده از رنگ قرمز، به رنگ مشکی منعکس می‌گردد. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال از سال ۱۳۹۶، بشکلی متمرکز روی این موضوع فعالیت نموده و باعث اصلاح صد‌ها مصداق توهین به پرچم ملی شده است.

یکی از آخرین این موارد، تذکر به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب بوده است که حتی با یک دست شما درد نکند خشک و خالی از طرف آن وزارتخانه (روابط عمومی و یا دفتر وزیر) هم همراه نبود (بماند که به تجربه فهمیده ایم که از بعضی‌ها حتی نباید انتظار یک تشکر خشک و خالی را هم داشت).
ورای توضیحات ارایه شده، در دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم که در تهران بشکل الکترونیک برگزار شده است، شاهد توهین مجدد به پرچم بدلیل سهو وزارت کشور در پشت و روی کارت مجوز رای بوده ایم.

سوتی وزارت کشور در انتخابات الکترونیکی مرحله دوم مجلس دوازدهم و تکرار توهین به پرچم

منتظر دریافت توضیحات وزارت کشور در این خصوص هستیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
0
0
عالی . دست تون درد نکنه. همین جور باید برای اصلاح کشور مطالبه داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین