پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۶
در فروردین ماه ۱۴۰۳، ۲ شیرخشک را ۸۳ هزار تومان خریدم، اما الان برای یک شیرخشک باید تقریبا این مبلغ را بپردازم» این‌ها را مرتضی پدر نوزاد ۶ ماهه می‌گوید و از افزایش قیمت شیرخشک گلایه‌مند است. اواخر فروردین سخنگوی سازمان غذاودارو درباره افزایش قیمت شیرخشک توضیح داد که اصلاح قیمت شیرخشک به‌دلیل «درخواست تولیدکنندگان و با هدف حمایت از آن‌ها» و همچنین مصوبه ستاد تنظیم بازار است. چند روز بعد در اوایل اردیبهشت سرپرست ادارۀ امور فراورده‌های طبیعی سازمان غذا و دارو گفت که به‌طور طبیعی افزایش قیمت وجود دارد، اما مردم هم تأیید خواهند کرد که نسبت به تورم، افزایش قیمت شیرخشک «محسوس نخواهد بود.» طبق گزارش مرکز آمار، در سال ۱۴۰۳ قیمت شیرخشک ۵۷.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، اما در ادامۀ همین گزارش عنوان می‌شود که تورم سالانه در فروردین ۱۴۰۳ به ۳۸.۸ درصد رسیده است. این افزایش قیمت‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که ۳ سال پیش مجلس قانون جوانی جمعیت را تصویب کرد و معاون اول رئیس‌جمهور نیز سال گذشته گفته بود باید با تمام امکانات بحث جوانی جمعیت را دنبال کنیم.

شعارسال: وضعیت شیرخشک در کشور روزبه‌روز بحرانی‌تر می‌شود. یکی از داده‌های مهمی که مرکز آمار منتشر می‌کند، متوسط قیمت کالا‌های خوراکی در مناطق شهری است. این آمار آخرین بار در اسفند ۱۴۰۲ ارائه شده و مرکز آمار بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ این آمار را به صورت رسمی منتشر کرده است. گزارش اخیر این مرکز نشان می‌دهد قیمت شیرخشک ۵۷.۸ درصد افزایش یافته است.

سوءاستفاده از کد ملی نوزادان پس از رشد ۵۷ درصدی قیمت شیرخشک + قانون جوانی جمعیت کجای داستان است؟

قیمت شیرخشک در سال ۱۴۰۳

شیرخشک نان ۱مدل اوپتی پرو با وزن ۴۰۰ گرمی برند نستله در بازار ۲۴۳ هزار تومان شده است. شیر خشک نان ۱ برند نستله نیز که برای نوزادان از بدو تولد تا ۶ ماهگی مناسب است، تنها با ارائه کارت ملی با قیمت ۱۴۱ هزارتومان به فروش می‌رسد!

سوء استفاده از کد ملی نوزادان برای دریافت شیر خشک!

سنگ جلوی پای خانواده‌ها برای تامین شیرخشک نوزادشون فقط این افزایش قیمت‌ها نیست و در بعضی از استان‌ها بعضی‌ها با سوءاستفاده از کد ملی نوزادان، بدون اطلاع خانواده‌ها سهمیه‌شان را می‌گیرند؛ یعنی با کد ملی نوزادان شیرخشک تهیه می‌کنن و وقتی خانواده اصلی برای گرفتن سهمیه مراجعه می‌کنند، با دست خالی بر می‌گردند!

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نی نی سایت، تاریخ انتشار: -، کدخبر: 17043، www.ninisite.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین