پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹
یکی از روش های توسعه دیپلماسی رسمی، تقویت دیپلماسی عمومی ( هنری، ورزشی، علمی ، مردمی و ....) است. سفرای چندکشور اروپایی و شرق آسیا با تقویت دیپلماسی مردمی، قصد کاهش تنش و ریشه دار کردن خودشان در افکار عمومی را دنباله گیری می کنند. اولین تجربه اجرای این کار توسط سفیر آلمان و داستان نیسان آبی و حضور در قهوه خانه رقم خورد. نمونه های دیگر آن توسط سفیر انگلیس با صحبت به زبان فارسی درباره چهارشنبه سوری و جشن نوروز دنباله گیری شد. حالا هم سفیر کره جنوبی در کله پزی حضور یافته است. آیا بوی حضور پر رنگ تر لوازم خانگی کره ای در بازار ایران و از سرگیری فروش نفت به کره جنوبی را نمی شنوید؟

شعارسال: کیم جون پیو، سفیر کره جنوبی در تهران برای خوردن کله‌پاچه به یک «کله‌پزی» در تهران رفت. او از این غذای سنتی لذت برد و با عبارت «دمت گرم» از کارکنان کله‌پزی تشکر کرد. این کله‌پاچه خوردن، بخشی از یک تبادل فرهنگی بود که سفارت کره جنوبی در تهران تدارک دیده بود. در این برنامه، سفیر و کارکنان کره‌ای سفارت کله‌پاچه خوردند و در مقابل، کارکنان کله‌پزی و کارکنان ایرانی سفارت کره جنوبی، غذای «گومتانگ» را امتحان کردند.

بعد از نیسان آبی سفیر آلمان ، جشن نوروز و چهارشنبه سوری سفیر انگلیس ، واکنش سفیر کره جنوبی به کله‌پاچه: دمت گرم!

 
تعداد بازدید : 2
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین