پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
مهران مدیری در مصاحبه‌ای که از وی وایرال شده درباره تلاش برای گرفتن مجوز و اتفاقات تلخی که رخ می‌دهد، بیان داشت که رفتم که مجوز اجرای تئاتر از مرکز هنرهای نمایشی که در آن موقع دفترش در تالار وحدت بود بگیرم؛ رئیس مرکز که اسم نمی برم بیسیم و سلاح داشت. با توجه به توضیحات من درباره نمایش نامه ام به من مظنون شد و با تماس او حراست مرا برد کتک زد و بازجویی کرد! و .... . ای کاش مهران مدیری جرات این را داشت که از این فرد نام ببرد و رسانه ها اقدام به مصاحبه با وی کنند و منظومه فکری او در گام دوم انقلاب و برای کاهش تندروی های برخی از افراد و پیامدهای ان بر جامعه ، بازخوانی گردیده و منتشر شود. ای کاش فرصتی در گام دوم انقلاب فراهم کنیم تا از مشکلات قبلی خود بشکل صادقانه حرف بزنیم و حتی از بعضی ها دلجویی کنیم.

شعارسال: مهران مدیری ۱۷ ساله در سال ۱۳۶۳ به تالار وحدت می‌رود تا بقول خودش از رئیس مرکز هنر‌های نمایشی وقت مجوز اجرای یک نمایشنامه را بگیرد. مهران مدیری کارگردان سینما و تلویزیون درباره درخواست مجوز اجرای تئاتر خود می‌گوید که من پیش از ورودم به تلویزیون هم در تئاتر و هم رادیو فعالیت می‌کردم. آن زمان یک متن از برشت را برای اجرا ارائه کردم که با مشکلاتی مواجه شد و من را به چپ بودن متهم کردند تا جاییکه حراست تالار وحدت آمد و من را بردند و کتک زدند. آن موقع اوائل انقلاب بود و هیچ کس و هیچ چیز سر جای خودش نبود و این اتفاق‌ها بدلیل برخی از گستیختگی‌ها، طبیعی بود.

تعداد بازدید : 1


توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

اویگن برتولت فریدریش برشت (زاده ۱۰ فوریه ۱۸۹۸ – درگذشته ۱۴ اوت ۱۹۵۶)، نمایشنامه‌نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی با گرایش‌های مارکسیستی بود. برتولت برشت را بیشتر به عنوان برجسته‌ترین نمایشنامه‌نویس تئاتر روایی (که نقطه مقابل تئاتر دراماتیک است) و به‌خاطر نمایشنامه‌های مشهورش می‌شناسند.

برتولت برشت گذشته از این که نمایشنامه‌نویسی موفّق و کارگردانی بزرگ بود، شاعری خوش‌قریحه نیز بود و شعرها، ترانه‌ها و تصنیف‌های پرمعنا و دل‌انگیز بسیاری سرود. وی همچنین با ابداع سبک فاصله‌گذاری در تئاتر، انقلابی بزرگ را در زمینهٔ هنر‌های نمایشی به پا کرد. کتاب (جلادان هم می‌میرند) از آثار این نویسنده است که در سال ۱۹۴۳ با کارگردانی فریتس لانگ به صورت فیلم سینمایی ساخته شد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین