پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: تنها با اجرای برون‌سپاری استعلامات خدمات شهرسازی، 70 درصد مراجعات مردمی به شهرداری کاهش می‌یابد.

شعار سال: سید جمال‌الدین صمصام‌شریعت در گردهمایی برون‌سپاری خدمات شهرسازی شهرداری اصفهان که با حضور معاون استاندار اصفهان، تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران و معاونان شهرسازی مناطق برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برون‌سپاری، شفافیت، سرعت عمل و تسهیل در فرآیندهای شهرسازی است.

وی افزود: در سال‌های گذشته نیز موضوع برون‌سپاری مطرح بوده اما به برای اینکه بستر لازم برای آن فراهم نبود، شهرداری اصفهان در حال انعقاد قرارداد برای فراهم کردن بسترهای نرم‌افزاری لازم برای برون‌سپاری و شهرسازی الکترونیک است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: در شورای اسلامی شهر نیز کلیات این قرارداد تصویب شده و امیدواریم با همکاری اعضای شورا و سایر دست‌اندرکاران، از این پس نیز همچون گذشته شاهد پیشرفت مناسب در مباحث برون‌سپاری و رضایت شهروندان باشیم.

وی با اشاره به اینکه شروع مجدد برون‌سپاری از استعلامات آغاز شده و به زودی به همه مناطق تسری پیدا خواهد کرد، افزود: تنها با برون‌سپاری استعلامات، 70 درصد مراجعات مردمی به شهرداری کاهش خواهد یافت.

صمصام‌شریعت با بیان اهمیت کار دفاتر پیشخوان و لزوم بهره‌گیری از افراد با تجربه در این دفاتر نیز گفت: باید بر مبنای موازین قانونی، حقوق قانونی کارکنان دفاتر پیشخوان و خدمات الکترونیک پرداخت شود.

*شهرداری اصفهان یک دستگاه مقتدر، خدوم و توانمند است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر پیشخوان نیز با اشاره به جانفشانی‌های مردم در تمامی مراحل انقلاب اظهار داشت: مردم دِین خود را ادا کردند و هم اکنون مسئولان باید وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهند.

حسین سیستانی افزود: خوشبختانه شهرداری اصفهان یک دستگاه مقتدر، خدوم، توانمند و دارای ظرفیت‌های فراوان برای انجام کارهای نوین و درخشان است.

وی با بیان اینکه توسعه الکترونیک یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، بیان کرد: امیدواریم با تفویض برخی اختیارات شهرداری به دفاتر پیشخوان و خدمات الکترونیک، فرصت‌های بیشتری برای خدمت به مردم فراهم شود.

*برون‌سپاری خدمات شهرداری نیاز به زیرساخت‌ دارد

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این مراسم گفت: از آغاز کار دوره چهارم شورای اسلامی شهر، یکی از مباحث حائز اهمیت برای اعضای شورا، بحث برون‌سپاری بود چرا که نظام جمهوری اسلامی هر جا از ظرفیت مردمی و بخش خصوصی استفاده کرده، کارها با دقت و کیفیت بیشتری پیش رفته و سیستم عمومی با چابکی و چالاکی جلو رفته است.

عبدالرسول جان‌نثاری با بیان اینکه برون‌سپاری نیز همچون سایر امور به زیرساخت‌هایی نیاز دارد، تصریح کرد: فراهم کردن این زیرساخت‌ها در دو حوزه کلی قوانین و زیرساخت‌های الکترونیکی طبقه‌بندی می‌شود که در خصوص قوانین متاسفانه موارد موازی زیادی وجود دارد که باید با تنظیم وحدت رویه‌هایی همچون پایان کار، آتش‌نشانی و صدور پروانه از موازی‌کاری پرهیز شود و ضوابط و فرآیندهای واحدی در سطح مناطق مبنای عمل قرار گیرد.

وی افزود: در رابطه با زیرساخت‌های الکترونیکی، خوشبختانه شهرداری اصفهان اقدامات مهم و قابل توجهی انجام داده که امیدواریم با تکمیل این اقدامات و ایجاد پیوندهای الکترونیک بین سایر نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط از جمله راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی شاهد افزایش سرعت و دقت در پاسخگویی به مراجعان و شهروندان از طریق سیستم مکانیزه یکپارچه باشیم.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و عمران شورای اسلامی شهر اصفهان ابراز امیدواری کرد آیین‌نامه جامع بازنگری شده جهت نقشه راه برون‌سپاری توسط شهرداری تهیه و برای تصویب به شورا ارائه شود.

وی همچنین خواستار رفع مشکل ناهماهنگی در میزان و نحوه پرداخت حق‌الزحمه کارکنان و پرسنل شهرسازی دفاتر خدمات الکترونیک شد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنيم، تاریخ انتشار: 1 آذر 1394، کد مطلب: 923674 :www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین