پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
نشست خبری سومین جایزه بزرگ بین‌المللی «مرگ بر آمریکا» با بررسی تأثیر انتخابات آمریکا بر آثار ارساله به مسابقه برگزار شد.

شعار سال: نشست خبری سومین جایزه بزرگ بین‌المللی «مرگ بر آمریکا» صبح روز شنبه 20 آذرماه برگزار شد. «میثم محمد حسنی» دبیر اجرایی این جشنواره پیش‌تر گفته بود که آهنگ مرگ بر آمریکا 3 قرار است با شعر یغما گلرویی وخوانندگی «کاوه آفاق» شکل بگیرد که با تکذیب شدید گلرویی مواجه شد.

محمد حسنی در مورد تکذیب یغما گلرویی نسبت به شعر مرگ بر آمریکای 3 تاکید کرد: یغما گلرویی شعر این آهنگ را سروده بود و کاوه آفاق نیز قرار بود آهنگ را اجرا کند. یعنی کار انجام شده‌بود اما به دلیل فشارهایی که از دو طرف به ما و او وارد شد تصمیم به لغو این اتفاق گرفتیم.

وی افزود: البته سالهاست این دو هنرمند سیاستهای استکبارستیز دارند و این موضوع علت ارزشمند بودن آنهاست. امیدوارم در دوره چهارم این همکاری رخ دهد.

دبیر اجرایی سومین جایزه بزرگ «مرگ بر آمریکا» در مورد آمار آثار ارسالی در این دوره عنوان کرد: از سال اولی که این مسابقه برگزار شد دولت مانع از تبلیغات ما شد و حتی تابلوهای فراخوان‌مان پایین کشید. جالب آنکه پرچم آمریکا را در خود آمریکا آتش می‌زنند اما مسئولان ما هنوز به اصلاح سیاستهای آمریکایی امیدوارندو با مرگ بر آمریکا گفتن‌ها مخالفند.

وی افزود: 3500 اثر از 36 کشور در بخش اصلی مسابقه و حدود هزار اثر در بخش جانبی مسابقه برای دبیرخانه ارسال شده است.البته تعداد آثار ارسالی از خارج از کشور بیشتر از آثار داخلی است که این به دلایل مختلفی از جمله ممانعت از تبلیغات این مسابقه در داخل کشور مربوط می‌شود.

محمد حسنی تاکید کرد: تلاش داریم این جشنواره را با همین نام به ثبت برسانیم تا این روند ادامه‌دار باشد و پس از ما نیز این جشنواره به مسیر درست خود ادامه دهد.

وی افزود: قصد داشتیم اختتامیه این مسابقه را در دانشگاه برگزار کنیم برای این کار با چند دانشگاه مذاکره کردیم اما وزارت علوم به دلیل سیاستهای دولت اجازه این کار را به ما نداد. به نظر می‌رسد سخنرانی‌های علی مطهری و برگزاری کنسرت مهمتر از مفاهیم مهمی مانند مرگ بر آمریکا باشد.

دبیر اجرایی جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا گفت: اختتامیه این جایزه بزرگ در نهم دی‌ماه 1395 در حوزه هنری برگزار خواهد شد. این دوره تقدیمی است به محمدجواد ظریف و تیم مذاکره کننده برجام. همچنین در این اختتامیه چهره برتر استکبارستیز سال را معرفی خواهیم کرد.

وی افزود: این اتفاق برای اولین بار رخ خواهد داد و قصد داریم آن را در ادامه مسیر این مسابقه حفظ کنیم. فواد ایزدی، مرضیه هاشمی و چند تن از شخصیت‌های دیگر از نامزدهای این بخش هستند.امسال به دلیل نوع تفکر سیاست خارجه تهیه ویزا برای حضور چهره برتر کمی سخت بود بنابراین بخش چهره استکبارستیز از سال آینده بین‌المللی خواهد بود.

«سید مسعود شجاعی طباطبایی» دبیر هنری جایزه بزرگ مرگ بر امریکا ضمن اشاره به داوران خارجی در بخش کاریکاتور اعلام کرد: «ویلیام رایسینگ» به عنوان نماینده اروپا از هلند، «هیجابی دمیرچی» از هنرمندان شاخص کاریکاتور که در جشنواره هولوکاست یکی از جوایز ویژه را از آن خود کرد، «جیتت کاستانا» از اندونزی و «محمود نظری» کاریکاتوریست ایرانی داوران بخش کاریکاتور این مسابقه هستند.

در بخش پوستر مسعود نجابتی، حمید شریفی و محمدرضا دوست‌محمدی 3 داور این مسابقه هستند که برای نفرات برتر این مسابقه 6 نفر را انتخاب کردند. این افزایش نفرات به علت کیفیت بالای آثار ارسالی بوده است.

شجاعی همچنین داوران بخش عکس را سیدعباس میرهاشمی، علی فریدونی و محمدحسین اکبری معرفی کرد.

با توجه به اینکه در میانه راه این مسابقه انتخابات آمریکا با پیروزی ترامپ انجام شد آثار ارسالی پس از انتخابات آمریکا به سمت ارائه کاریکاتورگونه ترامپ و صحبتهایش تمایل پیدا کرد.

رایسینگ داور هلندی در پاسخ به تاثیر انتخابات آمریکا بر داوری آثار تصریح کرد: انتخاب دونالد ترامپ آنقدر عجیب بود که قطعا در تولید کاریکاتور در تمام دنیا تاثیر گذاشت. در جریان قضاوت آثار نیز بسیار موثر بود و این باعث شد که آثار برتر بیشتر در مورد ترامپ و حواشی آن باشد و تا حدی که می‌توان گفت یکی از فینالیستهای ما ترامپ است.

طاها چوگان خواننده آهنگ مرگ بر آمریکا3 خواهد بود. این آهنگ تلفیقی با سرود است و سراینده شعر آن قاسم طرفان است.

امسال برای اولین بار دو گالری همزمان با اختتامیه در گالری ابولفضال عالی و گالری خانه عکاسان برگزار خواهد شد و طبق سالهای گذشته آثار را برای نمایش در دیگر کشورها ارسال خواهد شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 20 آذر 95 ، کد مطلب: 1263380: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین