پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
اتمام و بهره برداری 17 کیلومتر از بخش شمالی خط سه، تحویل 30 کیلومتر خط مترو در سال 93 و ...از مهمترین وعده‌های "هابیل درویش " مدیرعامل شرکت متروی تهران از 5 دی ماه سال 92 تا 28 فروردین امسال است.
شعارسال: 1- بهره برداری از مترو تهران - ورامین و گرمسار اواخر سال 94 و اوایل سال 95

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) ادامه داد: کار خطوط متروی شهرک های اقماری که منابع مالی آن از دو محل شهرداری و دولت است در چند مسیر کلید خورده است؛ پروژه اسلامشهر - پاکدشت در دست مطالعه است، خط حرم امام (ره) - پرند در دست اجراست و امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم و به موقع تا پایان سال به طول 50 کیلومتر به بهره برداری برسد؛ پروژه تهران - ورامین و گرمسار هم در دو فاز به طول 110 کیلومتر با تامین اعتبارات لازم اواخر سال 94 و اوایل سال 95 بهره برداری خواهد رسید.

2- بهره برداری از 10 کیلومتر از خط 6 تا پایان سال 94

درویشی در خصوص آخرین مراحل پیشرفت کار در خطوط مترو در حال ساخت داخل تهران و نیز برنامه یک ساله جاری هم اعلام کرد: 17 کیلومتر باقیمانده از خط 3 و 12 کیلومتر از خط 7 در سال جاری و باقیمانده خط 7 و 10 کیلومتر از خط 6 تا پایان سال 94 و باقیمانده خط 6 در سال 95 به شرط تامین بودجه و اعتبارات مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گفته درویشی شرکت مترو تهران به اتکای مهندسی بومی و برنامه ریزی دقیق توانایی ساخت و بهره برداری بیش از 30 کیلومتر خط جدید در سال را دارد و این نیازمند تخصیص اعتبار لازم و به موقع است و چنانچه این اتفاق بیفتد بی تردید تا 3 سال دیگر همه خطوط در دست ساخت به بهره برداری کامل می رسد.

3- اتمام و بهره برداری 17 کیلومتر از بخش شمالی خط سه؛ اولویت سال 93

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) اولویت سال جاری این شرکت را اتمام و بهره برداری 17 کیلومتر از بخش شمالی خط سه و حدود 12 کیلومتر از خط 7 از بریانک(خیابان شهید نواب صفوی) تا میدان صنعت به شرط تامین اعتبار موردنیاز اعلام کرد و گفت: البته همزمان در خط 6 و بخش دیگر خط 7 و نیز خطوط اقماری طبق برنامه فعالیت ها در حال انجام است که سرعت بخشیدن به آن مستلزم تامین اعتبارات است.

4- تحویل 30 کیلومتر خط مترو در سال 93

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) از تعهد این شرکت برای ساخت و تحویل 30 کیلومتر خط مترو برای سال 93 به شرط تامین اعتبارات خبر داد.

هابیل درویش افزود: در 3 سال مسئولیتم در شرکت مترو تهران که با شرایط خاص ناشی از فشارهای اقتصادی دشمنان نظام به کشور قرین بود به اتکای فرهنگ جهادی و ایثار اجازه ندادم کار و تلاش در این شرکت متوقف شود که یکی از مصادیق بارز آن بخش میانی و جنوبی خط 3 مترو به عنوان پیچیده ترین و سخت ترین پروژه مترو تهران است که در آینده نزدیک به عنوان یک وظیفه از خدمتگذاران مردم در مترو تقدیم شهروندان خواهد شد.

وی افزود: تعهد داریم در سال 93 طبق برنامه و برآورد بودجه ارائه شده، 30 کیلومتر دیگر شامل نیمه شمالی و پایانی خط 3 و بخش هایی از خط 6 و خط 7 را تکمیل و برای بهره‌برداری تحویل دهیم و اعلام می‌کنیم که در صورت اختصاص اعتبار و بودجه کافی حتی توان این را داریم که بیشتر از این میزان در سال به شبکه مترو کشور بیفزاییم.

5- نیمه جنوبی خط 3 مترو در آستانه بهره برداری

مديرعامل شركت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: بخش جنوبی خط 3 مترو تهران حدفاصل بزرگراه آيت الله سعيدی - چهارراه وليعصر (عج) به طول 12 كيلومتر آماده بهره برداری رسمی است.

هابیل درویش گفت: اکنون بخش جنوبی خط 3 مترو تهران حدفاصل بزرگراه آيت الله سعيدی - چهارراه وليعصر (عج) به طول 12 كيلومتر آماده بهره برداری رسمی است که طی چند روز آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت.

مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه عملیات ساخت نیمه شمالی مترو حدفاصل ایستگاه شهید بهشتی تا منطقه ازگل، نیاوران و شهرك قائم در شمال شرق تهران با جدیت در حال انجام است، تاکید کرد: انتظار می رود طی یك سال كاری، این پروژه به اتمام می رسد.

6- بهره برداری از پروژه ایستگاه شهر آفتاب؛ سال 93

مدیر عامل متروی تهران در خصوص پروژه ایستگاه شهر آفتاب گفت: این پروژه به طول 51 کیلومتر کار اجرایی‌اش در سال 91 آغاز شد و امروز بیشتر از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: 19 دهنه پل، 10 کیلومتر تونل و 16 کیلومتر ریل گذاری در این پروژه انجام شده است اما به دلیل عدم تامین اعتبارات امروز کار به کندی پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات پروژه پیش بینی می‌کنیم در سال 93 پروژه به اتمام برسد. یعنی از ایستگاه شاهد بهشت زهرا (س) تا فرودگاه امام (ره) و از آنجا تا شهر پرند به بهره برداری برسد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تین نیوز، تاریخ انتشار: 28 فروردین 1393، کدخبر: 3691، www.tinn.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین