پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از برگزاری مناقصه تأمین ناوگان قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان خبر داد و گفت: زیمنس از شانس‌های جدی برای تأمین ناوگان قطار پرسرعت در ایران خواهد بود.
شعارسال: محسن پورسیدآقایی با اشاره به لغو تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان٬ گفت: قطعا برداشته شدن این تحریم‌ها بر حمل و نقل ریلی کشور تأثیر خواهد داشت چراکه این صنعت نیازمند سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای است.

وی با یادآوری اینکه در بخش زیرساخت حمل و نقل ریلی دولت متولی سرمایه‌گذاری است و بخش خصوصی در این بخش سرمایه‌گذاری نمی‌کند٬ افزود: اولین ویژگی برداشته شدن تحریم‌ها افزایش توان سرمایه‌گذاری دولت در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش زیرساخت حمل و نقل ریلی است.

پورسیدآقایی اضافه کرد: علاوه بر این کشورهای خارجی آمادگی فاینانس پروژه‌های ایران را با تعهد دولت مبنی بر بازپرداخت وام دارند به همین دلیل مذاکرات گسترده‌ای برای شروع فاینانس‌ پروژه‌ها پیش از برداشته شدن تحریم‌ها از سوی طرف‌های خارجی صورت گرفته است تا به محض برداشته شدن رسمی تحریم‌ها فعالیت‌های بیشتری در کشور در زمینه حمل و نقل ریلی صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حضور رئیس جمهور چین در ایران٬ افزود: با توجه به اعلام آمادگی طرف مقابل امیدواریم چند پروژه ریلی در این سفر به امضای طرفین برسد و رفع تحریم‌ها اثر خود را به تدریج بر حمل و نقل ریلی کشور نشان دهد.

وی درباره پروژه راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در مسیر تهران-اصفهان به پایگاه خبری وزارت راه گفت: مشکل تأمین فاینانس این پروژه ماه گذشته حل و ال‌سی‌های این پروژه عملیاتی شد و طبق زمانبندی طرح٬ ظرف ۴۰ ماه آینده از پروژه قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان بهره‌برداری می‌شود.

پورسیدآقایی ادامه داد: برای تأمین ناوگان قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان مناقصه‌ای بر اساس مشخصات فنی که مشاوره خارجی به ما خواهد داد٬ برگزار می‌کنیم که در آن مناقصه شرکت‌های مختلفی از جمله زیمنس حضور دارند و بسته به شرایط قیمتی، از میان تمام شرکت‌کنندگان در مناقصه٬ یکی برگزیده می شود. زیمنس از شانس‌های جدی برای تأمین ناوگان قطار پرسرعت در ایران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن یادآور شد: همچنین برای پروژه برقی‌سازی مسیر گرمسار-اینچه‌برون با روس‌ها قراردادی منعقد شده است که ما منتظر رفع مسائل تأمین منابع مالی از طرف روسیه و توافق وزارت دارایی و بانک مرکزی دو کشور برای آغاز عملیات اجرایی هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح ، تاریخ انتشار: 3 بهمن 1393، کدخبر: 58651 ، www.sobhemeymeh.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین