پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۲۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
مدیرکل راه آهن کرمان از راه اندازی قطار کرمان – اصفهان در سال آینده خبر داد و گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد حجم قطار مسافربری استان کرمان افزایش یافته است.

شعار سال: سید رضا سادات حسینی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست مجمع نمایندگان اظهار کرد: در راستای ارتقاء بخش ریلی استان و آماده کردن بستر مناسب برای اقتصاد، ۶۰۰ کلیومتر خط راه آهن در کرمان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از بار استان کرمان از راه آهن هرمزگان حمل می شود، گفت: بستری برا ارتقاء خطوط فرعی فراهم می کنیم تا بتوانیم حمل و نقل ریلی استان را افزایش دهیم.

مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به عمر ۴۰ تا ۵۰ ساله خطوط ریلی افزود: بازسازی خطوط ریلی کرمان تا بافق را شروع کرده ایم و انجام این پروژه شتاب خواهد گرفت این امر در حالی است که مشکل آماده سازی مصالح و پیمانکار داریم.

سادات حسینی ادامه داد: ۵۷ کیلومتر برای راه‌اندازی خطوط فرعی قرارداد بسته شده است که بیشتر در قسمت هلدینگ میدکو و فولاد زرند ایرانیان است تا کار انتقال بار از معادن به کارخانجات انجام شود.

وی با اشاره به سیاست های راه آهن، اظهار کرد: به دنبال افزایش بارمحوری و واگن های حمل بار هستیم و ۲۵ تا ۳۰ درصد حجم قطار مسافربری استان کرمان را افزایش داده ایم.

سادات حسینی عنوان کرد: با توجه به اینکه سرمایه گذاران ریلی بخش خصوصی است یک قطار کرمان - بم - فهرج - زاهدان ایجاد شده است اما به دلیل استقبال کم، صرفه اقتصادی نداشته است.

مدیر کل راه آهن استان کرمان از راه اندازی قطار کرمان اصفهان در سال آینده خبر داد و گفت: ماموریت راه‌آهن این است که هر جای کشور نیازمند خط ریلی باشد، ایستگاه‌ها و خط ریلی آن منطقه تکمیل شود و پروژه‌های نیمه تمام هم در این رابطه به سرانجام برسند.

وی افزود: در بحث توسعه ریلی معاونت ساخت نقش اساسی دارد و بخش راه آهن فقط بهره بردار است به گونه ای که طرح ها را تحویل می گیرد.

مدیرکل راه آهن کرمان با اشاره به اینکه برای احداث خط ریلی بم جیرفت ۵۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص گرفته است، اظهار کرد: در ایجاد ایستگاه های مسافربری با توجه به ظرفیت ها باید تغییر و تحولی صورت گیرد.

سادات حسینی با بیان اینکه اولین پروژه شبکه ریلی با مشارکت بخش خصوصی خط ریلی کرمان سیرجان در استان بوده است، افزود: در پروژه خط ریلی کرمان سیرجان ۶۵ درصد گل گهر و ۳۵ درصد راه آهن استان مشارکت دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 30 دی 95، کد مطلب: 3881707: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین