پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
فرماندار گرمسار با گلایه شدید از مسئولین حوزه آبی استان تهران و شهرستان فیروزکوه در زمینه همکاری در اجرای پروژه خط انتقال آب شرب از سد نمرود گفت: این موضع کاملا مشخص است و شهرستان های مربوط در این حوزه آبی باید در زمینه حق آبه خود قوانین را رعایت کنند تا این پروزه مهم کشوری به سرانجام برسد.
شعارسال: جلسه بررسی مشکلات اجرایی پروژه آب رسانی به شهر ستان گرمسار از طریق botاز سد نمرود با حضور نماینده مردم شهرستان های گرمسارو آرادان در مجلس، فرماندارو مدیر کل آب منطقه ای استان و جمعی از مسئولین اجرایی شهر ستان در محل سالن شهید صبوری فرمانداری گرمسار برگزار شد .

در این جلسه در مورد مباحثی همچون مشکلات اجرایی خط لوله آب شرب از طریقbot در بالادست، اجرای خط لوله از تصفیه خانه به شهر ایوان کی تامین بخشی از آب منطقه شهرجدید ایوان کی، اجرای کامل خط لوله آب شرب ایوان کی در منطقه آلوئک، اجرای پروژه آبرسانی مجتمع 75 روستایی، اجرای برنامه های حوزه آب کشاورزی، هوشمندسازی کنتورهای آب، بحث و تبادل نظر شد.

* فرماندار گرمسار: سرعت در اجرای پروژه آبی مشترکی استان های تهران و سمنان

در این جلسه داریوش طاهری، فرماندار گرمسار خواستار تسریع در روند پروژه خط لوله آب از سیمین دشت به گرمسار از طریق سد نمورد شد و افزود: این پروژه از طریق اجرای بخش خصوصی با اعتبار حدود 250میلیارد تومان در حال اجرا می باشد که به دلیل برخی از ناهمانگی های بین بخشی در بالادست منطقه حبله رود در استان تهران اجرای این پروژه با مشکلاتی رو به رو می باشد .

فرماندار گرمسار در ادامه به پیگیری اجرای طرح انتقال پساب تهران به دشت های ایوان کی و گرمسار در سفر هیئت دولت به استان خبر داد و افزود : این موضوع می تواند باعث رونق در بخش آبی این شهرستان به دلیل نزدیکی به پایتخت باشد .

طاهری در ادامه به ضرروت اجرای طرح مجتمع آب رسانی 75 روستایی با توجه به تاکید اجرای این طرح در سفر هیئت دولت خبر دادو افزود: در فصول کم آبی در شهرستان روستاهایی با مشکلات آبی درگرمسارو ایوان کی مواجه می شوند که اجرای این طرح این مشکلات در حوزه آبی در روستاها کاهش می دهد .

فرماندار گرمسار در ادامه مشکل اساسی این استان و بخصوص شهرستان گرمسار را کم آبی و کاهش کشاورزی در این منطقه پررونق در این بخش اشاره کردو گفت: با اجرای کامل طرح سد نمرود به منظور استفاده استان های تهران و سمنان بیش از 120میلیون لیتر ذخیره سازی خواهد شد .

نماینده مردم شهرستان های گرمسارو آرادان در مجلس شورای اسلامی:شرایط آبی را برای کشاورزان سخت‌تر نکنید

در ادامه این جلسه غلامرضا کاتب؛ نماینده مردم شهرستان های گرمسارو آرادان مشکلات آبی را معضلی مهم و کشوری دانست و افزود: تغییر الگوی کشت و استفاده از ظرفیت نوین آبیاری در کشاورزی و اصلاح الگوی مصرف راهکار این بخش می باشد .

نماینده مردم شهرستان های گرمسارو آرادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: انتظار می‌رود که امور آب شرایط کشاورزان را در نظر بگیرد و از سخت‌تر شدن شرایط برای این تولیدکنندگان اجتناب کند.

وی در خصوص طرح انتقال بخشی از پساب‌آب‌های تهران به دشت ایوانکی که در سفر اخیر هیئت دولت به استان سمنان مطرح شد افزود: شرکت آب منطقه‌ای استان و فرمانداری گرمسار باید اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد تا از این فرصت به وجود آمده بهره‌برداری لازم انجام پذیرد.

* مدیر عامل آب منطقه ای استان:اجرای 3 پروژه مهم آبی در گرمسار

ایرج حیدریان؛ مدیر عامل آب منطقه ای سمنان از برخی از مشکلات اجرایی و بودجه ای پروژه های حوزه آبی این شهر ستان اشاره کردو افزود: برای تسریع در روند اجرای خط لوله آب شرب گرمسار از طریق bot باید هماهنگی بین بخشی در شهرستان های گرمسارو فیروزکوه انجام شود تا روند پروژه تسریع شود .

حیدریان در ادامه افزود: مرمت کانال انتقال آب شهرستان گرمسار از منطقه سیمن دشت در سال گذشته انجام شده است اما به دلایلی مالی به دنبال جذب اعتبارات این حوزه در سال جاری هستیم.

مدیر عامل آب منطقه ای سمنان در ادامه از پیشرفت بیش از 75 درصدی پروژه خط انتقال آب از تصفیه خانه به شهر ایوان کی خبر دادو افزود: این پروژه حدود 190میلیار ریال اعتبار دارد که تنها 40میلیارد ریال تخصیص داده شده است و اما با این مشکلات مالی اما اجرای این طرح متوقف نشده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: 28 خرداد 1395، کدخبر: 788915، www.dana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
مثل اینکه کسی دلش نمیخواد مشکل اب حل بشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین