پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۷۲۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
وزیر آموزش و پرورش گفت: فرزندان فرهنگیان در استخدام اولویت دارند و بخشنامه ادامه تحصیل فرهنگیان اصلاح می‌شود…
شعارسال: علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در دامغان با اشاره به اولویت استخدام فرزندان فرهنگیان در آموزش و پرورش اظهار داشت: فرزندان فرهنگیان در استخدام اولویت دارند.

وی تصریح کرد: هم در دانشگاه فرهنگیان و هم استخدام فرهنگیان که در شرایط یکسان باشد، فرزندان فرهنگیان در اولویت قرار دارند و سخنگوی دولت هم این امر را اطلاع‌رسانی کرده است.

پیگیر هستیم تا با یک بخشنامه اصلاحی، فرهنگیان را برای ادامه تحصیل استثنا کنیم

فانی با اشاره به ادامه تحصیل فرهنگیان در مقاطع بالاتر نیز اظهار کرد: بخشنامه ادامه تحصیل فرهنگیان توسط سازمان مدیریت در قالب بخشنامه منع بیش از یک مقطع ادامه تحصیل برای کارکنان دولت اعلام‌شده که در حال پیگیری هستیم تا با یک بخشنامه اصلاحی، فرهنگیان را استثنا کرده و پیگیری ما مشکل را برای همیشه حل کند.

* پیگیر هستیم تا زودتر مشکل بازنشستگان برطرف شود

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به تفاوت حقوق بازنشستگان قبل از سال ۸۶ و بعد از آن بیان کرد: اطلاع داریم که بازنشستگان قبل از سال ۸۶ و بعد از آن پرداختی متفاوتی دارند و در حال پیگیری با کانون بازنشستگان هستیم.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه پرونده بازنشستگان از آموزش و پرورش خارج می‌شود؛ اما پیگیر هستیم تا به نتیجه برسد و این فاصله به حداقل برسد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پاداش بازنشستگان سال ۹۳ که نیمه دوم بازنشسته شدند، به طور کامل پرداخت نشده و آنها ۸۰ درصد حق بازنشستگی خود را دریافت نکرده‌اند.

فانی بیان کرد: حداقل هفته‌ای، سه و چهار روز در حاشیه جلسات دولت با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیگیر هستم تا زودتر این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به رتبه‌بندی بازنشستگان بیان کرد: در این خصوص با سازمان بازنشستگی جلساتی داشته‌ایم و در حال پیگیری هستیم و رئیس سازمان بازنشستگان در عین حال مشاوره وزیر آموزش و پرورش در امور بازنشستگان و پیگیر است تا کار به نتیجه برسد.

* تدریس ۶ساعت درهفته مدیر و معاون مدرسه باعث می‌شود فرد معلمی یادش نرود

وزیر آموزش و پرورش در خصوص تدریس مدیران و معاونان مدارس اظهار کرد: هر مدیر و معاون مدرسه در هفته ۶ ساعت تدریس می‌کند و این تدریس نیروی انسانی فعال ما باعث می‌شود فرد معلمی یادش نرود و بنده هم که وزیر هستم، دو ساعت در هفته کلاس دارم.

فانی بیان داشت: مدیران و معاونان مدارس با تدریس دو خدمت انجام می‌دهند؛ خدمت به نیروی انسانی و کمبودها را جبران می‌کنند و خدمت دوم به خودشان است که تدریس و کلاس دور نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: از همکاران درخواست همکاری داریم؛ البته فرهنگیان به خصوص قدیمی‌ها می‌دانند که تدریس ۶ ساعت از سال‌های قبل و حتی قبل از انقلاب بوده و کار خوبی است که باید دنبال کرد تا مشکلات آموزش و پرورش حل شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی آوای فرهنگی، تاریخ انتشار: 29 آبان 1394، کدخبر: 14359، www.avayefarhangi.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین