پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۸۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
هیات وزیران با اصلاح تصویب نامه موضوع انعقاد قرارداد مشارکت احداث آزاد راه شش خطه گرمسار-سمنان –سبزوار-نیشابور – مشهد موافقت کرد.بر این اساس آزادراه حرم تا حرم با همان نقشه ترسیمی قبلی از ۳۵ کیلومتری شهرستان شاهرود عبور خواهد کرد.در همین حال دقایقی قبل جمعی از بازاریان با تجمع مقابل دفتر امام جمعه شاهرود به…

شعار سال: هیات وزیران با اصلاح تصویب نامه موضوع انعقاد قرارداد مشارکت احداث آزاد راه شش خطه گرمسار-سمنان سبزوار-نیشابور مشهد موافقت کرد.بر این اساس آزادراه حرم تا حرم با همان نقشه ترسیمی قبلی از ۳۵ کیلومتری شهرستان شاهرود عبور خواهد کرد.در همین حال دقایقی قبل جمعی از بازاریان با تجمع مقابل دفتر امام جمعه شاهرود به روند حذف این شهر از بزرگراه حرم تا حرم اعتراض کردند

به نقل از سایت ریاست جمهوری ؛ ۷۰درصد هزینه های احداث آزادراه یا تبدیل بزرگراه به آزاد راه (بدون احتساب بخش احداث شده حد فاصل قم گرمسار) به عهده طرف مشارکت و تامین ۳۰درصد از هزینه های احداث نیز در تعهد وزارت است.

براساس تصویب نامه شماره ۲۲۶۹۰۸/ ت ۴۵۴۲۶ک مورخ ۱۱ /۱۰ /۱۳۸۹، مجوز انعقاد قراداد مشارکت برای احداث سه قطعه از آزاد راه حرم تا حرم حد فاصل قم گرمسار، گرمسار- سمنان و سبزوار- نیشابور- مشهد جمعاً به طول (۴۴۵) کیلومتر با شرکت آزاد راه حرم تا حرم ( وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)) با نسبت سرمایه گذاری (۵۰%) سهم سرمایه گذار و (۵۰ %) سهم دولت اقدام نماید.

به موجب تصویب نامه شماره ۸۸۷۰۰/ت ۴۵۴۲۶هـ مورخ ۷/۵/۱۳۹۱ نیز ، نسبت سرمایه گذاری اصلاح و میزان مشارکت به (۴۰ %) سهم سرمایه گذار و (۶۰ %) سهم دولت تغییر یافت. بر این اساس نیز قرارداد مشارکت مورخ ۲۱ /۸ /۱۳۹۱ منعقد شد و قطعه قم گرمسار به طول (۱۵۲) کیلومتر احداث و به بهره برداری رسید.

وزارت راه و شهرسازی به دلیل محدودیت های منابع اعتباری دولت و مشکلات فراروی این وزارتخانه برای تأمین (۶۰ %) هزینه های احداث سایر قطعات ، مذاکره با سرمایه گذار را به منظور کاهش سهم مشارکت دولت در دستور کار قرار داد و نهایتاً شرکت آزاد راه حرم تا حرم موافقت نمود با واگذاری یک باند از مسیر موجود گرمسار- سمنان برای تبدیل به آزاد راه ، سهم الشرکه خود را از (۴۰ %) به (۷۰ %) برای احداث قطعات گرمسار- سمنان و سبزوار- نیشابور- مشهد افزایش دهد.

* همچنین وزارت راه و شهرسازی بدون ذکر دلایل توجیهی ناظر به اصلاح بند (۳) تصویب نامه شماره ۱۶۱۲۵۰/ت ۵۱۷۳۷ مورخ ۲۸ /۱۲ /۱۳۹۳، پیشنهاد اصلاحی مربوط را به شرح بند (۱) متن پیشنهادی جهت تصمیم گیری هیئت وزیران ارایه کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شاهرود نیوز، تاریخ 29 آذر 95، کد مطلب: 2371: www.shahroodnews.in

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
حالا مثلا از شاهرود می گذشت چی می شد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین