پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه دراین استان یک هزار نویسنده وجود دارد گفت : تاکنون 100 نسخه کتاب خطی از شهر بسطام در شهرستان شاهرود جمع آوری شده است .

شعار سال: علیرضا شاه حسینی شامگاه چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان دامغان به میزبانی فرمانداری این شهرستان اظهار داشت : در استان سمنان 71 باب کتابخانه عمومی نهادی وجود دارد که در این تعداد باب کتابخانه یک میلیون و 180هزار جلد کتاب نگهداری می شود .

وی اضافه کرد : از ابتدای سالجاری تاکنون 120 هزار جلد کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی در سطح استان سمنان به امانت داده شد .

شاه حسینی با بیان اینکه در کتابخانه مرکزی استان سمنان بخش های آثار مولفان ، مشاهیر و مفاخر ، گویش شناسی و دفاع مقدس ایجاد و راه اندازی شده است افزود : در بخش آثار مولفان یک هزارو 100جلدکتاب از 235 نفر نویسنده از سطح استان سمنان جمع آوری شده است .


وی تصریح کرد : در بخش مشاهیر و مفاخر استان سمنان همچنین تصاویر طراحی شده تعداد 40 نفر همراه با شرح حال آنان که حکاکی شده که اکثر آنان از روحانیان به نام استان بوده جمع آوری شده است .

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به ایجاد و راه اندازی بخش تخصصی گویش شناسی در کتابخانه مرکزی استان سمنان اظهار داشت : تاکنون 230 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس که خاطرات 14 تن از سرداران شهید استان سمنان بوده در کتابخانه مرکزی استان سمنان ایجاد و راه اندازی شد .

وی اضافه کرد : با توجه به وجود محصول مهم و استراتژیک و طلای سبز پسته در شهرستان دامغان به زودی بخش تخصصی پسته در کتابخانه شهید شاهچراغی این شهرستان ایجاد خواهد شد و کتاب های مرتبط با پسته جمع آوری و در این کتابخانه نگهداری و در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت .

وی با بیان اینکه اعتبارات از محل نیم درصد درآمد شهرداری های استان سمنان هرماه به حساب انجمن های کتابخانه های عمومی استان سمنان واریز می شود گفت : پرداخت نیم درصد از درآمد شهرداری های استان سمنان به حساب انجمن های کتابخانه های عمومی استان سمنان در هرماه متغییر است که به حساب های انجمن واریز می شود .


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تیتریک، تاریخ 18 آذر 95، کد مطلب:: www.titreyek.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
سمنانی های هم خوب می تونن برای خودشون آمار سازی کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین