پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
پل ارتباطی دو روستای کوهان و بکران شهرستان میامی به علت تخریب و نشست دل رهگذرانش را خراش می‌دهد و موجب نگرانی اهالی روستا شده است.

شعار سال: مشکلات و مسائل نواحی روستایی کشور بسیار است و هر ناحیه روستایی مسائل و مشکلات خود را دارد.

روستاهای استان سمنان از مشکلات عدیده‌ای از جمله نداشتن آب آشامیدنی سالم، نداشتن راه دسترسی مناسب و نبود شبکه بهداشت و... رنج می برند این درحالی است که مسئولان به مشکلات روستائیان توجهی نمی کنند و کمتر به پیگیری و بررسی مسائل و مشکلات روستایی می پردازند.

نداشتن پل ارتباطی مستحکم و مناسب یکی از معضلات اساسی روستاهای شهرستان میامی می باشد که در حال حاضر وضعیت موجود این پل باعث نگرانی اهالی روستاییان شده است.


روستاهای کوهان و بکران شهرستان میامی 40 سالی است توسط یک پل با هم وصل شده اند و اهالی آن از روی این پل روزانه گذر می کنند.

این پل نیز در مسیر جاده اصلی واقع شده است که منطقه کلاته های شرقی را به منطقه کالپوش و استان خراسان شمالی(گرمه و جاجرم) متصل می کند.

پل ارتباطی این دو روستا 2 سالی است که نشست کرده و در حال تخریب می باشد و اهالی روستا به‌ناچار باید از امتداد این پل عبور کنند تا به بخش شهری یا آن روستا دسترسی داشته باشند که این امر باعث اضطراب و نگرانی برای عابرانش شده است.


بر اساس این گزارش به تازگی روی جاده اصلی که از این پل می گذرد به علت اینکه این پل فرو نریزد سرعت گیرهایی نصب کرده اند که سرعت خودرو ها گرفته شود تا به آرامی از روی این پل گذر کنند.


از روی این پل ماشین های سنگین بسیاری عبور می کنند و یکی از پر ترددترین، و خطرناک ترین محور ها است که وسایط نقلیه سنگین به کارخانه هایی که در نزدیکی جاجرم است مواد اولیه ببرند که این فرونشست و تخریب پل می تواند باعث خطرات زیادی شود.

بعد از گذشت دو سال از این اتفاق مسئولین اداره راه شهرستان میامی مشکل را ریشه ای حل نکرده و فقط با قرار دادن گاردریل در حاشیه پل مسیر را تنگ تر کرده و تردد بر روی این پل را با مشکل روبرو کرده است.


پل ارتباطی این روستاها به دلیل سهل‌انگاری در نگهداری و تحت‌فشار عبور خودروهای سنگین فرو نشسته و با بی‌توجهی و عدم پیگیری مسئولین شهری به حال خود رهاشده و از آن باقی‌مانده است.

عبور ازاین پل فقط در اضطراب رفتنش خلاصه می‌شود و کمترین خواسته ساکنین این روستا تعمیر و زیرساختی محکم برای این پل به شمار می‌آید.

امیدوارم مسئولان مربوطه استانی و شهرستانی صدای اهالی این منطقه و به‌خصوص صدای این پل زخم‌دیده را بشنوند و چاره‌ای براین کار هرچه سریع‌تر بی اندیشند تا اهالی این روستاها شاهد سوانح بد نباشند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی میامی جوان، تاریخ 21 آذر 95، کد مطلب: 16503: www.mayameyejavan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین