پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
یک استاد جامعه شناسی دانشگاه از توقف برنامه های آگاهی بخشی جنسی در تلویزیون انتقاد کرد.

شعارسال: دکتر ابراهیم فیاض استادیار دانشگاه تهران و عضو شورای عالی فرهنگ عمومی که در رابطه با اعتیاد جنسی و راهکارهای رهایی از آن با رسانه ها سخن گفته، از توقف برنامه ای در شبکه تلویزیونی افق که او خود کارشناس آن بوده گلایه کرده و گفته است: در شبکه افق، برنامه ای راجع به «آگاهی های جنسی» در دو قسمت ۲۰ دقیقه ای پخش شد و کارشناسی این برنامه به عهده من بود. متاسفانه صدا و سیما برنامه را متوقف کرد و اعلام کردند که این بحث ها نباید گفته شود.

اشاره فیاض به برنامه «عصرانه» شبکه افق است که در یکی از آیتم های آن به جامعه شناسی جنسی جامعه ایران می پرداخت.

وی که به طرح بی پروای برخی نظرات جنجالی معروف است پیش از این در این برنامه تلویزیونی، رسانه ملی را به عنوان مقصر اصلی افزایش طلاق در ایران معرفی کرده و گفته است: رسانه ملی، سرمنشأ ایجاد جو سیاه نمایی و افسردگی و درنهایت طلاق در خانواده های ایرانی است.

فیاض، همچنین در سخنانی بحث برانگیز، برخی فتواهای حوزه های علمیه را مغایر با اصول اسلامی دانسته و آن را نتیجه کج فهمی مسئله های جامعه عنوان کرده است.

وی همچنین می گوید که انقلاب جنسی در ایران رخ داده و اتفاقا این انقلاب برای جامعه ایران مفید و نشانگر پیشرفت جامعه است.

فیاض نیز درباره به وجود آمدن اعتیاد جنسی در افراد گفت: مردان نیاز جنسی دارند و مردانگی به دنبال این نیاز می گردد اما اگر از لحاظ ذهنی تخلیه نشود و سادیسم داشته باشد مسلما این نیاز تمام شدنی نیست و به سمت خشونت های جنسی می رود. در وجود مردان روسپی، عاطفه وجود ندارد و به همین دلیل به تکرار این روابط رو می آورند. از سوی دیگر زنانی در جامعه هستند که این افراد را پیدا می کنند و به دلیل پاسخگویی به نیازهایشان به روابط جنسی با این مردان روی می آورند. برخی از این مردان روسپی به دلیل زیبایی ظاهری، حافظه جنسی اشتباهی برایشان به وجود می آید و مبتلا به بیماری سادیسم جنسی می شوند.

عضو شورای عالی فرهنگ عمومی کشور بیان می کند: متاسفانه در کشور ما راجع به این مسئله کار جدی انجام نشده و تا به حال برای تحلیل حافظه این افراد و شکل دهی درست آن، اطلاع رسانی نشده است. در واقع باید ابتدا این حافظه غلط را از بین برد و حافظه جدیدی جایگزین آن کرد تا عاطفه جنسی شکل پیدا کند. زیرا زمانی که رابطه جنسی و عاطفی در کنار یکدیگر به وجود نیاید این مشکل، حل نمی شود.

وی می افزاید: مهم ترین مکان برای آگاهی های جنسی، آموزش و پرورش است که متاسفانه در این زمینه عقب مانده است. همچنین مدارس که محل مناسبی برای این آگاهی رسانی محسوب می شوند، دچار نوعی خودشیفتگی هستند و اقدام جدی در این رابطه انجام نمی دهند. باید در مدارس متخصصان جدی داشته باشیم تا اطلاعات لازم را در اختیار دانش آموزان قرار دهند. خود ارضایی در دوران کودکی که تا دوره نوجوانی ادامه دارد باید بررسی و رفع شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه خبری پچ پچ، تاریخ انتشار: 3آذر1394، کدخبر: 24635: www.pechpech.net

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین