پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵
علی رغم وعده مسئولان در اختصاص اعتبارات برای ادامه پروژه ملی آب هفتیان تفرش در سه ماهه اول امسال، اما با گذشت 5 ماه از سال 94 هنوز این اعتبارت محقق نشده است.

شعار سال: شهر تفرش از جمله شهرستانهایی است که مشکل کم آبی در آن و ۴۰ روستایش به خصوص در تابستانها بیشتر نمایانگر شده و بعضاً در برخی از سالها آب جیره بندی می شود.

آب از ارکان مهم در برخی از سرمایه گذاری ها در تفرش به شمار می رود که به دلیل کمبودش با طرحهایی که به آن وابسته اند، موافقت نشده است.

در سال های اخیر ایده انتقال آب از چشمه پرآب هفتیان از طریق لوله گذاری مطرح و سرانجام در سال ۸۷ کلنگ زنی و در سال ۸۸ به طور رسمی آغاز شد.

متاسفانه این طرح در سیر اجرایش با مشکلات زیادی به خصوص کمبود اعتبارات روبرو و دچار رکود شد.

بعدها این طرح در لیست طرحهای ملی قرار گرفته و اعتباراتی به آن اختصاص داده شد.

این طرح شامل لوله گذاری حدود ۷۰ کیلومتر خط اصلی، ۱۰۰ کیلومتر خط فرعی، ساخت مخازن و ... است که با اجرای آن علاوه بر رفع مشکل کم آبی تفرش، مشکلات ۴۰روستا نیز حل خواهد شد.

اردیبهشت سال ۹۳ بود که مسئولین از انعقاد قرار دادهای فاینانس برای اجرای این پروژه خبر دادند.

در سال ۹۳ اعتباری معادل ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای اجرای این پروژه تعلق گرفت که تا آذر ماه به صورت کامل محقق شد.

کریم حمید وند فرماندار تفرش با اشاره به اعتبارت امسال این پروژه ملی گفت: با حضور و دیدار "مهندس جانباز" معاون وزیر نیرو در اسفند سال ۹۳ از این پروژه، ۱۴ میلیارد برای ادامه این پروژه تعلق گرفت.

وی اظهار کرد: همچنین "جانباز" قول داد برای افزایش سرعت اجرای پروژه، ۷ میلیارد از این اعتبار در ۳ ماه اول سال ۹۴ و ۷ میلیارد دیگر نیز تا پایان شهریور محقق شود.

فرماندار تفرش تصریح کرد: متاسفانه تاکنون و با گذشت ۵ ماه از سال ۹۴ هنوز ۷ میلیارد اولیه محقق نشده است.

نبی الله محمودیان مدیر منابع آب تفرش و آشتیان به پیشرفت ۱۷ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: تاکنون مطالعات، آماده سازی مسیر، خرید لوله، تملک، حفاری، ساخت مخزن ۵ هزار متر معکبی و آماده سازی ۱۷ کیلومتر خط لوله فولادی تا روستای قزلقاش انجام شده است.

به گفته مسئولین برای اتمام و بهره برداری از این پروژه بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از ابتدای پروژه تاکنون ۳۴ میلیارد تومان آن محقق شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 14 مرداد 94، کد مطلب: 382983: www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین