پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۵۴۰
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
روستای وسمق در حدود 70 کیلومتری شهر تفرش قرار دارد که دارای 42 خانوار و 162 نفر جمعیت است.

شعار سال: بنابر نظرات اهالی روستا، مشکل خاکی بودن جاده این روستا، نبود گاز، نبود خانه عالم، قطعی های زیاد آب لوله کشی از مشکلات این روستا است.

ارگانهای دولتی به خواسته های ما روستاییان اعتنا نمی کنند

اسماعیل قاسم آبادی عضو شورای اسلامی روستای وسمق با اشاره به مشکل جاده این روستا گفت: مشکل اصلی روستای وسمق، جاده است. چند سالی بود که با وجود سختیها و تامین بودجه، برای جاده این روستا کارهایی انجام شد. متاسفانه از حدود 2 ماه پیش به دلیل مشکل با سازمان آب و اداره برق، این اقدامات تعطیل شده است.


قاسم آبادی به مکاتبات انجام شده با مسئولین شهرستانی اشاره و اظهار کرد: چندین بار نامه به مسئولین داده شده ولی هنوز رسیدگی نشده است. بارها درخواست کرده ایم که مسیر وسمق تا کسرآصف را حداقل تیغ انداخته شود تا اهالی بتوانند در ایام بارندگی بهتر تردد کنند.

وی تصریح کرد: ارگانهای دولتی به خواسته های ما روستاییان اعتنا نکرده و به مشکلات روستای ما رسیدگی نمی کنند.

عضو شورای اسلامی روستای وسمق در خصوص خانه عالم این روستا بیان کرد: 5 ماه است که در خصوص خانه عالم در این روستا پیگیری شده است. نامه زده ایم و بخشداری هم نامه زده است تا مجوزهای لازم صادر شود ولی با وجود درخواستها هنوز نماینده بنیاد مسکن به روستای ما نیامده است.

قاسم آبادی با اشاره به قطعی آب در این روستا اضافه کرد: روستای ما در طول هفته با قطعی زیادی در آب(حداقل 2تا 4 روز در هفته) روبرو است. می گویند که پمپ مشکل دارد. مسئله مهم این است که با وجود قطعی های زیاد آب در طول هفته، ماهیانه فیشهای آب 50 هزار تومان برای ساکنان صادر می شود.

وی نبود گاز در این روستا را از دیگر مشکلات این روستا عنوان و اظهار کرد: در طول زمستان ساکنان مجبورند هر بشکه نفت را با مبلغ 40 هزار تومان بخرند که تنها یک هفته دوام دارد.

تامین هزینه خرید نفت و گاز برای اهالی سخت است

مرضیه سهرابی یکی از ساکنان روستای وسمق گفت: مجبوریم پخت و پز و حمام و حتی سماورها را با کپسول گاز روشن کنیم. هر کپسول با قیمت 8 هزار تومان در روستای ما عرضه می شود و کمتر از 5 روز در خانه ها دوام دارد. تامین هزینه خرید نفت و گاز برای اهالی سخت است.


وی در خصوص پوشش تلویزیون در روستای وسمق اظهار کرد: بدون آنتن دیجیتال 3 شبکه و با آنتن 15 شبکه دریافت می شود.

سهرابی با بیان این مطلب که مسجد و حسینیه این روستا با کمک اهالی ساخته شده است، افزود: مردم کمک کردند و اخیرا سقف مسجد را شیروانی کردند؛ ولی گچ سقف مسجد ریخته است و دیگر اهالی توانایی ندارند تا این کار را انجام دهند.

وی در خصوص خانه بهداشت روستا گفت: در خانه بهداشت دارو وجود ندارد مگر دکتر از شهر بیاید و دارویی به همراه داشته باشد.

گفتن "چشم" و فراموشی روستا

فاطمه جعفری یکی دیگر از اهالی این روستا گفت: در هنگام مراجعه مسئولین به روستا، فقط "چشم" را می گویند ولی یادشان می رود تا برای روستا اقدامی کنند.


اینها بخشی از مشکلات یکی از روستاهای تفرش است که علاوه بر رفع آنها در کنار اشتغالزایی در روستاها، می تواند در کاهش مهاجرت مردم از روستاها به شهر تاثیر داشته باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه تحلیلی خبری ندای تفرش، تاریخ 10 مرداد 95، کد مطلب: 988615553: www.nedayetafresh.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین