پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: عملیات اجرایی فاز دوم ساماندهی و بهسازی محوطه و مستحدثات پایانه مرزی بازرگان با ۴۵ درصد پیشرفت در حال اجراست.

شعارسال: عبدالحسین علی اکبری با بیان اینکه این طرح از بهمن ماه سال ۹۴ آغاز شده است اظهارداشت: این طرح شامل محوطه سازی و محوطه تجاری، بتن ریزی کف ورودی اتوبوس و سواری، اجرای دیوار جاده مسافری، اجرای سردربها، احداث سرویس بهداشتی، اجرای گاردریل همراه با تاسیسات برقی و مکانیکی است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح بالغ بر ۱۵۷ میلیارد ریال اختصاص یافته است عنوان کرد: پایانه مرزی بازرگان مهمترین گذرگاه زمینی کشور با ترکیه است و همواره در رتبه های نخست در زمینه واردات، صادرات و تردد مسافر قرار دارد.

علی اکبری با بیان اینکه مرحله نخست طرح جامع پایانه مرزی پلدشت با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد در سال جاری به بهره برداری رسید، گفت: عملیات مرحله دوم طرح جامع این پایانه مرزی نیز با اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیارد ریال تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از اتمام مطالعات طرح جامع پایانه مرزی رازی با موضوع ساخت ساختمان تجاری، ساختمان مسافری، ساختمان های جانبی و محوطه سازی ایست اجباری و اختیاری خبر داد و افزود:عملیات احداث سالن مسافری جدید و محوطه سازی اطراف آن با کلیه زیر ساختهای مربوطه و ایجاد کریدور مسافری در نقطه صفر مرزی نیز در پایانه مرزی سرو آغاز و تا ۲۵ ماه آینده آماده بهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت ویژه بین المللی و ترانزیتی آذربایجان غربی گفت: ۵ مرز رسمی زمینی معادل ۲۳ درصد از کل مرزهای زمینی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد و این امر نشان از اهمیت ویژه این استان در مبادلات بین المللی است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از جانمایی ۴۸ دستگاه دوربین ثبت تخلف سرعت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: به زودی عملیات نصب این دوربین ها آغاز خواهد شد و این امر با توجه به اینکه ۳۰ درصد از ترددکنندگان محورهای ارتباطی آذربایجان متخلف قوانین ترافیکی هستند، می تواند در کاهش تخلف و خطرات احتمالی ناشی از آن تاثیربسزایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و نقش مجتمع های خدماتی رفاهی و تیرپارکها به عنوان یکی از زیر ساختهای توسعه صنعت حمل ونقل، در هشت ماهه گذشته به تناسب نیاز و پتانسیل محورهای مواصلاتی و ترانزیتی استان، ۶ فقره موافقت اصولی صادر و برای ۶ درخواست دیگر تشکیل پرونده شد که پیش بینی میشود تا پایان سال ۱۲ فقره موافقت اصولی صادر شود.

علی اکبری با اشاره به شروع به ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی افزود: در سال جاری عملیات ساخت شش باب مجتمع خدماتی رفاهی آغاز و در حال حاضر ۱۸ باب مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای شریانی و ترانزیتی استان با نظارت این اداره کل و با سرمایه گذاری بخش خصوصی با میانگین پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در حال ساخت است و تا کنون ۱۷ باب مجتمع خدماتی رفاهی و تیرپارک در استان به بهره برداری رسیده و در حال خدمات رسانی به مسافران است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11دی1395، کدخبر: 3864362: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
بعد این همه وقت واقعا خوشحال میشد میگین 45درسد پیشرفت داشت روتون میشه واقعا م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین