پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان از تدوین طرح آبخیزداری در حوزه‌های مرزی سواحل، بنادر و جزایر هرمزگان خبرداد.

شعار سال: ابوالقاسم حسین پور اظهار داشت: مدیریت روان‌آب‌های سطحی و سیلاب‌های فصلی در حوزه‌های آبخیز مرزی سواحل در محدوده جغرافیای استان و بهره‌برداری از آن در راستای مقابله با پیامدهای خشکسالی و کم آبی، آبخیزداری و حفاظت خاک در حوزه‌های ساحلی در راستای حفاظت از سواحل از اهداف عمده طرح آبخیزداری است.

وی در ادامه بیان‌داشت: کنترل فرسایش خاک در اراضی ساحلی و کاهش رسوب‌گذاری در سواحل و بنادر پیشگیری و مهار سیل و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب و روان‌آب در مناطق ساحلی و سایت‌های بندری و پخش سیلاب بر عرصه آبخوان‌های ساحلی در جهت تغذیه آبخوان و مهار پیشروی جبهه آب شور دریا به سمت آبخوان‌های ساحلی، حفظ تعادل و توازن اکولوژیک عرصه‌های طبیعی سواحل خلیج فارس و دریای عمان از دیگر اهداف این طرح است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان تصریح‌کرد: طرح آبخیزداری با تاکید برمخاطرات طبیعی؛ سیل، فرسایش اراضی ساحلی و رسوبگذاری در سواحل و بنادر در سطح 674960 هکتار حوزه آبخیز 9 بندر تجاری و 33 بندر صیادی استان تهیه می‌شود.

*طرح واگذاری سهام به ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تمدید شد

مراد بارانی اظهارداشت: در راستای اجرای جزء ششم تبصره 2 بند 12 قانون الحاق بندهای 11 و 12 قانون فهرست نهادها و موسسات عمومی غیر دولتی مصوب 11/6/76 مجلس شورای اسلامی وزارت جهاد کشاورزی سهام 3 موسسه وابسته شامل جهاد نصر، جهاد توسعه و جهاد تحقیقات به ایثار گران و خانواده‌های شهدا مجوعه سازمان جهاد کشاورزی واگذار می‌شود.

وی بیان‌داشت: واگذاری سهام به خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازارن با هر مقدار سابقه جبهه اعم از پدر، مادر، همسر و فرزندان واگذار می‌شود .

رئیس امور ایثارگران سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: واگذاری سهام مشروط به این است که خانواده‌ها هدف تاکنون از موسسات، سهام دریافت نکرده باشند.

*طرح مدیریت تلفیقی آفات در مزارع گوجه فرنگی رودان اجرا شد

معصومه صادقی اظهارداشت: طرح مدیریت تلفیقی آفات گوجه فرنگی با هدف تولید محصول سالم در شهرستان رودان اجرا شد.

وی بیان‌داشت: سطح زیرکشت گوجه فرنگی در این منطقه یک‌هزار و 800 هکتار است و برای 500 هکتار آن طرح مدیریت تلفیقی آفات گوجه فرنگی اجرا شده است .

کارشناس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان رودان افزود: در این طرح برای مبارزه با کرم میوه‌خوار گوجه فرنگی از زنبور براکون، زنبور تریکوگراما و کارت‌های زرد استفاده می‌شود.

صادقی عنوان‌کرد: کنترل جمعیت آفت کرم میوه‌خوار گوجه فرنگی، کاهش مصرف سموم شیمیایی، تولید محصول سالم و حفظ جمعیت حشرات مفید از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

*اشتغالزایی برای 103 نفر از مددجویان کمیته امداد قشم

غلامرضا غلامی اظهارداشت: امسال تا کنون برای 103 نفر از مددجویان و فرزندان آنان تسهیلات وام اشتغالزایی و خودکفایی پرداخت شده است.

وی بیان‌داشت: کمیته امداد با ارائه خدمات وام خوداشتغالی در طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی، خودکفایی، کارآفرینی و تبدیلی، تکمیلی و توسعه‌ای با تنوع مشاغلی به مددجویان باعث خودکفایی آنان می‌شود.

غلامی، هدف از ارائه تسهیلات اشتغالزائی به مددجویان را خوداتکائی و توانمندسازی آنان بیان‌کرد و افزود: از این تعداد 70 فقره مربوط به تسهیلات بانکی و 33 فقره از محل اعتبارات امدادی پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان قشم ادامه داد: تعداد 190 نفر از مددجویان تحت حمایت امداد شهرستان قشم ، آموزش دوره‌های بلند مدت مهارت آموزی و کوتاه مدت پایدارسازی توسعه قرار گرفتند که تعداد 21 نفر از مددجویان جویای‌کار به کارفرمایان جهت استخدام معرفی و به کارگرفته شدند.

*برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ثبت احوال در بندرعباس

نمایشگاه تخصصی دستاوردهای اداره کل ثبت احوال هرمزگان ویژه هفته ثبت احوال به منظور آشنایی با اهداف و ماموریت‌های این سازمان دایر شده است.

این نمایشگاه که در اداره ثبت احوال شهرستان بندرعباس برپا شده، شامل بخش‌های مختلفی به منظور آشنایی بیشتر مردم با وظایف و اهداف سازمان ثبت احوال، است.

در این نمایشگاه علاوه بر توضیح سیر تکاملی شناسنامه با استفاده از نمایش شناسنامه‌های قدیمی، پیرامون نحوه ارائه خدمات، نحوه صدور اسناد سجلی و هویتی نیز اقلامی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است که بیانگر رویه و حرکت ثبت احوال در مسیری به اندازه یک قرن است.

*لزوم تشکیل کارگروه‌هایی برای بازنگری برخی دستورالعمل‌های گزینش

اسدالله وطنی دبیر هیئت عالی گزینش کشور اظهار داشت: در جلسات استانی تلاش می‌کنیم تا ضمن آشنایی با مسائل و مشکلات هسته‌های گزینش، از پیشنهادات کاربردی مطرح شده در راستای رسیدگی و برطرف کردن مشکلات استفاده کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به لزوم بروز رسانی برخی دستورالعمل‌های گزینش، در هیئت عالی گزینش کشور کارگروه‌هایی برای بازنگری در این دستورالعمل ها تشکیل شده است.

دبیر هیئت عالی گزینش کشور تصریح‌کرد: از نظرات هسته‌های گزینش استان‌ها نیز در بازنگری این دستورالعمل‌ها استفاده می‌شود.

وطنی بیان‌داشت: تلاش می‌کنیم تا مسائل و مشکلات هسته‌های گزینش استان‌ها را نیز در قالب همین کارگروه‌ها برطرف کنیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 11 دی 1395، کد مطلب: 1282227:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین