پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
مجمع استانداران کشور و ادوار هرمزگان در یک نشست خبری در بندرعباس دیدگاه های خود درباره مزیت نسبی استان و بهبود شاخص های توسعه درطول 38سال گذشته مورد بررسی قرار داند.
شعار سال: دراین نشست که 15نفر از استانداران ادوار هرمزگان و10 نفر از استانداران عضو مجمع استانداران کشورحضور داشتند هریک از آنان از اقدام ها، رفع کمبود و نیازها و وضعیت دوره مسوولیت خویش سخن گفتند.

دبیر مجمع استانداران کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاران گفت: از نظر بنده اولویت اول استان برای انجام فعالیت های توسعه ای و عمرانی مزیت دریا و ساحل طولانی است.

حسین طاهری اظهار داشت: بنده استاندار هرمزگان نبوده ام ولی اگر در استان مسئولیت داشتم نسبت به شناخت ظرفیت های استان و اولویت بندی آنها اقدام می کردم زیرا انسان باید ابتدا باید نسبت به یک محیط آشنایی یابد سپس اولویت بندی و زمان بندی و فعالیت های اجرایی را آغاز کند.

وی ادامه داد: در اجرای برنامه زمان بندی شده با توجه به اولویت های تعیین شده نیز از همکاری مدیران استان، نیروهای موجود و مشارکت مردم باید استفاده شود.

دبیرمجمع استانداران کشور در پاسخ به سئوالی در خصوص سلیقه ای بودن برنامه های توسعه ای در هرمزگان اظهار داشت : سند توسعه ای استان به صورت مصوبه هیات دولت برای همه استان ها وجود دارد و علاوه بر آن برنامه توسعه منطقه ای نیز به وسیله سازمان مدیریت و برنامه ریزی قبلی و برنامه و بودجه کنونی تدوین شده و در اختیار است.

طاهری خاطرنشان کرد : مدیران استان در اجرای برنامه های خود سند توسعه ای مصوب را مورد نظر قرار دهند و برنامه ریز های مقایسه ای داشته باشند، همچنین در موضوع مکران نیز نامه ای تنظیم شده که به نهاد ریاست جمهوری ارسال می شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه بیستمین استاندار این استان است در پاسخ به سئوالی در خصوص میزان اختلاف تصور خودش در ابتدای ورود به این استان و اکنون ابراز داشت : استانی را با موقعیتی حساس، جایگاهی مهم و مورد توجه ارکان نظام در همه بخش ها تصور می کردم.

جاسم جادری ابراز داشت : از روز اول بنا را بر تقویت نیروهای انسانی هرمزگان قرار داده و کسی را با خود وارد استان نکرده ام و امروز نیروهای مستعد فراوانی برای مدیریت حتی مدیریت استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مردم استان با توجه به شناختی که از آنان دارم به بنده نمره قبولی خواهند داد، اشاره کرد: در سایر زمینه ها نیز با کمبود زمان و اعتبارات دولتی روبه رو شدیم و علیرغم این موضوع به بودجه های دولتی اکتفا نکرده و به سمت بهره گیری از ظرفیت های مردمی گام برداشتیم.

استاندار هرمزگان ادامه داد: معتقدیم برای پیشرفت کشور نباید به درآمدهای نفتی متکی بود و باید از ظرفیت های فراوان دیگر همچون سرمایه گذاران، مردم و نیروی انسانی بهره گرفت.

یکی از استانداران اسبق هرمزگان نیز در پاسخ به سوالی در خصوص مهمترین اقدام صورت گرفته در زمان خودش، اظهار داشت: زمانی که در سال 64 که مسئولیت هرمزگان را تحویل پذیرفتم تنها یک آموزشکده با سطح تحصیلات فوق دیپلم در استان وجود داشت که با برنامه ریزی و اقدام های صورت گرفته اکنون آموزش عالی هرمزگان ارتقاء بسیاری یافته است.

نصرت الله تاجیک بیان کرد: تلاش برای ایجاد و راه اندازی پروژه ها و کارخانه های مهمی چون الومینیوم المهدی، فولاد هرمزگان و فراهم ساختن برخی دیگر از زیرساخت ها را می توان از جمله دیگر اقدام های شاخص بنده دانست.

دیگر استاندار اسبق هرمزگان نیز در پاسخ به همین سوال، ابراز داشت: احداث راه بندرعباس به حاجی آباد و سیرجان که حدود 20 کیلومتر اول آن را انجام دادم و دیگر چهار خطه شدن مسیر بندرعباس میناب رودان و ادامه آن به سمت استان کرمان از جمله اقدام های شاخص بنده است.

فتح الله معین یادآور شد: دیگر رفع تنگناهای توسعه ای مانند آغاز عملیات ساختمانی سند شمیل و نیان و سد گابریک که امیدوار بودیم تغییرهایی اساسی در شرق هرمزگان ایجاد کند و همچنین در زمینه اشتغالزایی دو کار آغاز احداث استخرهای پرورش میگو و پرورش ماهی در قفس آغاز و اجرایی شد.

وی بیان کرد: پس از انقلاب به توسعه فیزیکی بسیار پرداخته شده است ولی توسعه نیروی انسانی آنگونه که باید نپرداخته ایم، زمانی توسعه مفهوم کاملی می یابد که درون زا باشد و مردم، نیروی انسانی و منطقه را نیز در همه ابعاد خود ارتقاء دهد، مردم، سرمایه گذاران و کارآفرینان باید در توسعه منطقه درگیر بوده و اثرهای آنرا را در زندگی خود مشاهده کنند.

یکی دیگر از استانداران اسبق هرمزگان نیز بهترین دوران زندگی خود را خدمت در استان عنوان کرد و گفت: با رفتن به پایتخت مخالف بودم ولی با اصرار فراوان پست ریاست دفتر رئیس جمهور را پذیرفتم.

عبدالرضا شیخ الاسلام ابراز داشت : زمانی که مسئولیت استانداری هرمزگان را پذیرفتم فضای کار بسیار مهیا و فراهم بود و کارهای بر زمین مانده فراوانی وجود داشت که فکر می کردیم انجام هریک از آنها می تواند آثار خوبی در استان و کشور داشته باشد.

وی ابراز داشت: ظرفیت استان هرمزگان بسیار بیش از دانشته های ما است که باید نسبت به آنها شناخت حاصل کرده و از آنها برای عمران استان بهره گرفت و از سوی دیگر برای بهبود شرایط منتظر مسئولان کشوری نمانیم زیرا مسئولان و وزرا به اندازی دغدغه دارند که مسائل استان ها در درجه چندم اهمیت قرار می گیرد.

یک دیگر از استانداران اسبق هرمزگان و نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست در پاسخ به سوالی با موضوع انتظارهای وی از استانداران ابراز داشت: دو درخواست از استانداران داریم یکی توسعه منابع انسانی زیرا اگر به نیروهای استان بها داده شود بخش زیادی از مشکل های استان برطرف می شود که این موضوع مغفول مانده است.

حسین هاشمی تختی افزود: انتظار دیگر در زمینه های اقتصاد است، همه استانداران اتفاق نظر دارند که هرمزگان ظرفیت بالایی دارد و به همراه بوشهر و خوزستان بار کشور را بر دوش می کشد بنابر این از دولت ها انتظار توجه بیشتری نسبت به هرمزگان داریم.

وی یادآور شد: هر ساله درآمد تکلیفی استان افزایش می یابد ولی میزان بازگشت آن درآمد به هرمزگان برای اجراط طرح ها و پروژه های توسعه ای بسیار اندک است.

یکی دیگر از استانداران اسبق هرمزگان نیز در پاسخ به سوالی با موضوع محرومیت در روستاها ابراز داشت: اساس همه تغییرات بر روی کره خاکی انسان ها هستند، در یک شرایط معین اشخاصی که توکل وامید و تلاش و اهل ایمان و کار هستند سرزمین و کشورشان را آباد می کنند.

حسینعلی عظیمی افزود: فقر و فرهنگ ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و برای رفع محرومیت در روستاها باید با توانمند سازی اجتماعی و اقتصادی تقویت فرهنگی را دنبال کرد که این اقدام باید با سرمایه گذاری بر روی منابع انسانی انجام شود.

وی یادآور شد: افراد با دریافت داده ها و اطلاعاتی که استانداران و فرمانداران در اختیار دارند می توانند برای زندگی بهتر و انجام فعالیت های اقتصادی و فرهنگی بپردازند و در راستای رفع محرومیت منطقه خود گام بردارند.

یکی دیگر از استانداران اسبق هرمزگان نیز در این نشست ابراز داشت : میزان فعالیت های صورت گرفته در این استان بسیار بیشتر از سایر استان ها است و هر روز شاهد پیشرفت بیشتر آن هستیم.

سیدابراهیم درازگیسو با بیان اینکه کسب رتبه های اول کشور توسط هرمزگان نشان از فعالیت های فراوان صورت گرفته دارد زیرا رسیدن به این نقطه کار آسانی نیست، ابراز داشت: به استاندار پیشنهاد می کنیم هر ماه با مدیران رسانه ها نشست داشته و نقدها و راهکارهای آنان را بشنود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22 آذر 1395، کد مطلب: 82342872، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین