پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۸۹۴
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل گفت: در نشست نمایندگان استان اصفهان با مسئولان وزارت نیرو، معاون وزیر قول پیگیری در جهت کاهش تعرفه برق در منطقه کاشان و آران و بیدگل را داد.
شعار سال: جواد ساداتی‌نژاد امروز در کاشان اظهار داشت: جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با وزیر نیرو که روز سه‌شنبه 26 مرداد در این وزارتخانه برگزار شد، مسائل مهمی در رابطه با حوزه وزارت نیرو از طرف نمایندگان استان اصفهان مطرح شد.

وی با اشاره به کاهش شدید بارندگی‌ها (در حد 50 درصد کاهش بارندگی سالانه) در منطقه افزود: ٦٥ میلی‌متر بارندگی در سال آبی کنونی در منطقه کاشان و آران و بیدگل بیانگر وضعیت بحران آب در این منطقه است به‌ نحوی‌ که روستاهای بخش نیاسر و منطقه اردهال از سه ماه پیش با تانکر آب‌رسانی می‌شود. وضع آب در منطقه به حدی است که ایجاد مجتمع آب‌رسانی در منطقه و تکمیل طرح انتقال آب از زاینده‌رود در سال کنونی ضروری است.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: در این جلسه خطاب به مسئولان وزارت نیرو در رابطه با بحران آب در منطقه کاشان و آران و بیدگل توضیحاتی ارائه کردیم و به احداث و نصب سامانه‌های آب‌شیرین‌کن در شهرهای نوش‌آباد، سفید شهر، ابوزیدآباد و مشکات و تکمیل و اجرای شبکه فاضلاب آران بیدگل و نوش‌آباد تأکید کردیم.

وی احداث سدهای خاکی در روستاهای خنچه، مرق و شهر برزک را حائز اهمیت دانسته و نگاه ویژه به توسعه طرح‌های آبخیزداری برای تقویت سفره‌های زیرزمینی آب در این منطقه را ضروری دانست.

ساداتی‌نژاد در ادامه با اشاره به هدر رفت بسیار زیاد آب از طریق وسایل خنک‌کننده در تابستان گفت: در منطقه گرم و خشک کاشان و آران بیدگل در فاصله زمانی چهار ماه خرداد تا شهریور در حدود 6 میلیون مترمکعب آب از طریق کولرهای آبی هدر می‌رود که برابر ٥٨٠ لیتر در ثانیه است یعنی ٤٠ درصد آب سالم و آشامیدنی با کولرهای آبی هدر می‌رود که لازم است با تغییر تعرفه برق این آب برای منطقه ذخیره شود.

وی عنوان کرد: درعین‌حال بحث آب مجازی در آبیاری محصولات کشاورزی باید جدی گرفته و کشت‌های مقاوم در برابر کم‌آبی و خشک‌سالی، باید جایگزین محصولات پرمصرف در آب شود.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل اذعان داشت: در این نشست به احداث سه پست توزیع برق راوند، مشکات و ناجی آباد و لزوم تهیه طرحی برای بهره‌برداری از انرژی خورشیدی به سبب ظرفیت زیاد و فوق‌العاده منطقه تأکید کردیم و در ادامه گزارش و مستندات کامل کمیته مردمی کاهش تعرفه برق در منطقه کاشان و آران و بیدگل را ارائه کردیم که خوشبختانه موردتوجه هوشنگ فلاحتیان، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی قرار گرفت و وی از تحقیق دقیق و علمی صورت گرفته استقبال کرد و در این زمینه قول پیگیری داد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس (قطره)، تاریخ انتشار: 27 مرداد 1395، کد مطلب: 33231227، www.ghatreh.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین