پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران گفت: ۱۰ سکوی فازهای پارس جنوبی در شرکت صدرای بوشهر به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار دارای پیشرفت ۸۰ درصدی است که تا سال ۹۶ تحویل داده می‌شود.

شعار سال: محمد رحیم دهقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه شرکت صدرا با مدیریت قرارگاه خاتم‌الانبیاء دارای توانمندی بالایی است اظهار داشت: در شرکت صدرا تخصص‌های لازم در طراحی، ساخت و نصب سازه‌های دریایی فراهم است که توانایی این شرکت را ارتقا داده است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه شرکت صدرای بوشهر از ظرفیت بالایی برخوردار است تاکید کرد: اکنون 20 درصد ظرفیت این شرکت مورد بهره‌برداری قرار گرفته و این در حالی است که 80 درصد ظرفیت این شرکت خالی است.

دهقانی با بیان اینکه ساخت کشتی‌های اقیانوس پیما در شرکت صدرا در حال ساخت است تصریح کرد: نخستین کشتی افراماکس در صدرا به وزن 113 هزار تن ساخته و تحویل شد و این در حالی است که کشتی دوم آن با پیشرفت 70 درصدی با توان متخصصان صدرا در حال ساخت است.

وی با تاکید بر این نکته که ظرفیت ساخت کشتی در صدرا بسیار بالا است افزود: اکنون 9 تا 10 درصد از ظرفیت کشتی‌سازی صدرای بوشهر مورد استفاده قرار دارد که لازم است با توجه به توانمندی بالای متخصصان صدرای بوشهر به‌جای سفارش ساخت کشتی به کشورهای خارجی این مهم در چرخه اقتصادی کشورمان و در صدرای بوشهر قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با بیان اینکه سکوهای پارس جنوبی در صدرای بوشهر در حال ساخت است گفت: این سکوها که مربوط به فازهای «13»، «22»، «24» و «13» پارس جنوبی است دارای پیشرفت 80 درصدی است.

دهقانی ارزش سکوهای در حال ساخت در صدرای بوشهر را 2.5 میلیارد دلار دانست و خاطرنشان کرد: اردیبهشت ماه سال آینده سه سکوی یاد شده برای نصب در میدان گازی پارس جنوبی بارگیری می‌شود و سکوهای دیگر نیز با فاصله بین یک تا 1.5 ماه تکمیل، بارگیری، نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر ظرفیت بالای ساخت سازه‌های دریایی در صدرای بوشهر گفت: با توجه به توانمندی بالای صدرای بوشهر بیش از 80 درصد ظرفیت این شرکت خالی است که با واگذاری پروژه‌های دریایی به این شرکت امکان ایجاد اشتغال 10 هزار نفر در این شرکت فراهم می‌شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 17 دی 95 ، کد مطلب: 1289171: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین