پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
دختر شهید مدافع حرم گفت: خانواده شهدا قاب عکس شهدا را با اجر و تخته سنگ بالای مزار شهدا گذاشته اند و این اصلا منظره خوبی نیست و البته هر بار به دلایلی این قاب عکس ها شکسته می شود و باید انها را تعویض کنیم.

شعار سال: وضعیت مزارشهدای مدافع حرم در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) نارضایتی خانواده های شهدا را به دنبال داشت همسر شهید مدافع حرم سعید سامانلو اظهار داشت: خانواده شهدای مدافع حرم در قم از شرایط مزار شهدای مدافع حرم راضی نیستند، توقع زیادی نداریم فقط می خواهیم قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) نیز مانند بقیه قطعه ها باشد.

وی گفت: یک سرپوشی برای مزار شهدا در نظر گرفته شود زیرا در ایام مختلف مراسم های زیادی کنار مزار شهدا برگزار می شود ، درتابستان زیر افتاب سوزان مراسم ها انجام شد.


همسر شهید سامانلو تصریح کرد: بعد از گذشت چند ماه هیچ محلی برای قرار گرفتن قاب عکس شهدا وجود ندارد، خانواده شهدا تصاویر شهدا را روی زمین گذاشته اند و چندین بار قاب عکس ها شکسته شده و برده شده است.

وی اظهار داشت: در همه شهرها قطعه شهدا کاملا مشخص است اما در اطراف مزارشهدای مدافع حرم مزارهای دیگر در حال پیش روی هستند و نمای ظاهری از حالت گلزار شهدا خارج شده است، در گلزار شهدا بهشت معصومه(س) این اتفاق رخ داده و قطعه شهدای مدافع حرم به درستی نظم داده شده و قاب عکس ها هم جایگاه ویژه دارند.


وی در پاسخ به این سوال که آیا خانواده شهدای مدافع حرم علت عدم رسیدگی به قطعه شهدای مدافع حرم گلزارعلی بن جعفر(ع) را پیگیری کرده اند؟ گفت: پیگیری کرده ایم اداره اقاف این مسئله را به گردن بنیاد شهید می اندازد و بنیاد شهید هم این مسئله را در حیطه وظایف اوقاف می داند.

همسر شهید مدافع حرم بیان داشت: خانواده شهدا و فرزندان شهدای مدافع حرم توقع دارند هردوی این نهادهای ارزشی با همکاری یکدیگر به وضعیت مزار شهدای مدافع حرم رسیدگی کنند.

همچنین هانیه هاشمی فرزند شهید مدافع حرم محمود هاشمی اظهار داشت: وضعیت مزار شهدای مدافع حرم گلزار علی بن جعفر(ع) اصلا مناسب نیست، تصاویر مزار شهدای مدافع حرم شهرهای دیگر را دیده ایم که خوشبختانه بسیار خوب بوده و یک جایگاه برای عکس شهدا در نظر گرفته شده است و حتی بناهای یادبود ساخته شده بود.


وی گفت: دوماه دیگر بارندگی ها اغاز می شود و نمی توان مراسم های را در کنار مزار شهدا برگزار کرد، مردم از شهرهای دور و نزدیک به دلیل ارادت و علاقه به شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) به گلزار شهدا می ایند و این وضعیت نامناسب مزارها اصلا در شان شهر مقدس قم و شهدا نیست.


دختر شهید مدافع حرم افزود: خانواده شهدا قاب عکس شهدا را با اجر و تخته سنگ بالای مزار شهدا گذاشته اند و این اصلا منظره خوبی نیست و البته هر بار به دلایلی این قاب عکس ها شکسته می شود و باید انها را تعویض کنیم.

همچنین همسر شهید محمد حسین سراجی اظهار داشت: وضعیت مزار شهدای مدافع حرم مناسب نیست و اگر فردی بدون شناخت قبلی به گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) مراجعه کند نمی تواند به راحتی مزار شهدای مدافع حرم را پیدا کند.

وی گفت: انتظار زیادی از مسئولین نداریم اما وقتی مردم به گلزار شهدا مراجعه می کنند از خانواده شهدا در خصوص این وضعیت سوال می کنند که چرا مزارها ساماندهی نشده و تصاویر شهدا روی زمین قرار دارد.

همسر شهید مدافع حرم افزود: شهدای مدافع حرم در میان مردم از احترام ویژه ای برخوردارند و مزار شهدا میعادگاه عاشقان ولایت و اهل بیت(ع) است و باید به منظور ادای احترام به شهدا و مردمی که به گلزار شهدا مراجعه می کنند حداقل وضعیت مزار شهدا شکل مناسبی داشته باشد.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 29 آبان 95 ، کد مطلب: 926943: www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین