پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۲۵۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
وضعیت کنونی برخی از مزارهای شهدا و نیاز آنها به مرمت و بازسازی به هیچ‌وجه شایسته فداکاری و رشادت‌های شهیدان خطه کردستان نیست و همین موضوع سبب نگرانی مردم استان شده است.

شعار سال: گلزارهای مطهر شهدا به عنوان آثار ماندگار دوران دفاع مقدس و گنجینه گرانبها همواره مورد توجه مردم و جوانان این دیار بوده و از جایگاه خاصی برخوردار هستند اما متأسفانه وضعیت کنونی برخی از مزارهای شهدای استان کردستان به هیچ‌وجه شایسته فداکاری و رشادت‌های شهیدان خطه کردستان نیست و همین موضوع سبب نگرانی مردم استان شده است.

در طول سال‌های اخیر مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان و اعضای ستاد ساماندهی گلزار شهدا در جلسات آمارها مختلفی از تعداد مزار ساماندهی شده در شهرها و روستاهای استان و اعتبارات صرف شده برای این کار بیان کرده‌اند که البته جای تقدیر دارد،اما تناقض‌هایی نیز در اظهارات و آمارهای اعلام شده وجود دارد که در زیر به نمونه‌ای از آنها اشاره‌ای می‌کنیم.

500 مزار شهدا استان کردستان نیازمند ساماندهی است

محمد سلیمانی،یازدهماردیبهشت ماه امسال در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرد که: در حال حاضر 500 مزار شهدای استان کردستان نیاز به ساماندهی دارد.

وی افزود:از مجموع شهدای استان کردستان پنج هزار و 243 مزار شهید وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و 674 مزار ساماندهی شده و 500 مزار دیگر باقی مانده که نیاز به ساماندهی دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در همین مصاحبه در بخشی دیگر از سخنان خود تصریح کرد:تمام گلزارهای اصلی در شهرستان‌ها و روستاهای بزرگ استان ساماندهی شده‌اند و حفظ و نگهداری آنها بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست.

450 مزار شهدا در روستاهای استان کردستان ساماندهی نشده است

اما پیش‌از ظهر امروز (چهارشنبه چهار مرداد ماه) در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان که با حضور مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: در روستاهای سطح استان کردستان 450 مزار شهدا ساماندهی نشده است!

آنچه در این فضا محل تامل است این بوده که حالا پس از گذشت چند سال از آغاز طرح ساماندهی مزار شهدا نه تنها ساماندهی مزار شهدای استان کردستان به پایان نرسیده بلکه بازسازی، مرمت و نگهداری مزارهای ساماندهی شده نیز مورد غفلت مسئولان واقع شده است.

محمد سلیمانی پیش‌از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران استان که در سالن شهدای دولت استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به سخنان امام راحل(ره) و جایگاه رفیع شهدا اظهار داشت: ایثارگران رهبران نهضت بوده و بهترین دوران عمر خود را در سخت‌ترین شرایط طی کردند.

وی گفت: خدمت به شهدا و ایثارگران وظیفه دینی، ملی و میهنی بوده و خدمت به خانواده‌های آنان همانند ترویج فرهنگ شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه تداوم امنیت با فرهنگ ایثار و شهادت گره خورده است، تصریح کرد: امنیت امروز جامعه مدیون فداکاری ایثارگران بوده و در فضای امن کشور زمینه رشد و توسعه ایجاد شده است.


وی با اشاره به ارزشمند بودن فرهنگ دفاع از کشور گفت: تکریم از جامعه ایثارگری با عنوان [طرح سپاس] تکلیف ملی بوده و فضای تکریم حاکم بر استان باید تداوم یابد.

سلیمانی با اشاره به بحث بیکاری خانواده ایثارگران افزود: در این مدت از مزایای 25 درصدی ایثارگران و پنج درصدی سایر ایثارگران حداکثر بهره برده شده و بعضی از دستگاه‌ها نیروهای تحت عنوان غیررسمی و پیمانی به کار گرفته‌اند اما باید سهمی نیز برای اشتغال ایثارگران در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: در روستاهای سطح استان 450 مزار شهدا ساماندهی نشده است البته تمهیدات لازم در این رابطه صورت گرفته و باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: در استان بالغ بر یک‌هزار نفر فرزند شهید و جانباز بالای 25 درصد، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند که باید بانک اطلاعاتی از این افراد تهیه و مسئولیت‌های کشور به این افراد داده سپرده شود.

وی گفت: از نظر ضوابط و قوانین ایثارگران متولی رزمندگان نیستند و در بحث قانون برنامه ششم عنایت‌های صورت گرفته و باید رزمندگان از حقوق و مزایای سایر ایثارگران بهره‌مند شوند.

وضعیت کنونی برخی از مزارهای شهدای استان کردستان به گونه‌ای است که در شأن و جایگاه این دلاورمردان که نمادهای سرافرازی و ایثار و مقاومت مردم ایران بودند و هستند نیست و هر روز در سایه بی‌توجهی مسئولان امر و البته کمبود اعتبارات عمرانی به تعداد قبوری که نیازمند بازسازی و مرمت هستند اضافه می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 4 مرداد 96، کد مطلب: 1475234:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
هرچه بیشتر در این زمینه ها بی توجهی بشه دشمن راحت تر میتونه نفوذ فرهنگی خودش رو ادامه بده و موفق بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
خیلی خیلی میتونه این طرح ها در افزایش نعرفا استان تاثیر گذار باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین