پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
سه سال از خاک‌سپاری شهدای گمنام در هندیجان می‌گذرد، در حال حاضر هیچ‌گونه سقف یا بارگاهی ندارند اما امام‌جمعه هندیجان با همکاری خیرین تصمیم به احداث یادمان شهدا را گرفته‌اند.
شعارسال: سه شهید گمنام پس از سال‌ها تلاش مسئولین شهرستان در سال 1392 فضای شهرستان هندیجان را عطرآگین به عطر حضور خودکرده و مهمان مردم ولایت مدار هندیجان شدند این شهدای گمنام در قطعه شمالی پارک 18 فروردین به خاک سپرده‌شده و در این مدت میعادگاه عاشقان شهدا شده اند.

برنامه‌های فرهنگی بسیار خوب و متنوع نیز در یادمان شهدای گمنام اجراشده که توانسته فضای معنوی شهرستان هندیجان را تحت تاثیر قرار دهد.

در مراسم به خاک‌سپاری شهدای گمنام هندیجان شماری از شخصیت‌های سیاسی و فرماندهان نظامی منطقه و استان خوزستان حضور داشتند، بعد از خاک‌سپاری مسئولین شهرستان هندیجان اعلام کردند که به‌زودی عملیات احداث یادمان شهدا گمنام را آغاز خواهیم کرد اما این سخن وعده‌ای بیش نبود.

بعد از گذشت سه سال هنوز هیچ اقدامی نشده و هیچ‌کس پا به عرصه‌ای خدمت به شهدا گمنام نگذاشت، این بار شهدای گمنام غریبانه‌تر و گمنام‌تر از قبل باقی ماندند.

* مسئولان باید خادم و خدمتگزار شهدا و مردم باشند

متولیان شهدا گمنام، مردم مؤمن و انقلابی هندیجان بخصوص خانواده‌های شهدا در اعتراض در این خصوص به مسئولین اعلام کردند باید برای شهدای گمنام یادمان احداث شود؛ اما کجاست آن گوش شنوا و دل‌های بیدار و کجاست آن روحیه اسلامی و انقلابی که باید بدانند به‌واسطه خون پاک این شهدا است که در مسندهای قدرت و حکومت رسیده‌اند و باید بدانند خدمتگزار این شهدا هستند.

شهرستان هندیجان مفتخر است 136 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی در جنگ 8 ساله دفاع مقدس کرده همه این شهدای گران‌قدر در گلزارهای شهدا هندیجان شمالی و جنوبی باافتخار مدفون هستند و مردم مؤمن ولایتمدار هندیجان در همه فرصت‌ها بخصوص ایام ملی و مذهبی و شب‌های جمعه به مزار این شهدا رفته و برای آن‌ها از خداوند منان درخواست آمرزش و غفران رادارند اما به‌راستی شهدا به مردم نیاز دارند یا این مردم هستند که به شهدا نیاز دارند تا در قیامت شفیع آن‌ها باشند، همه می‌دانند که شهدا زنده هستند و در نزد خدای متعال رزق و روزی خود را دریافت می‌کنند و در جایگاه والا قرار دارند.

* شهدای گمنام برکت را به سرزمین محل دفن خود می‌آورند

یکی از برکاتی که شهدا با خود به سرزمین محل دفن خود می‌آوردند این است که مردم به خود تکانی بدهند و مراقب رفتار و کردار خود باشند و از روز قیامت و از حساب‌ و کتاب بترسند و بدانند قیامت و آخرتی است یعنی شهدا مردم را به یاد خداوند می‌اندازند و این بهترین برکت است. شهدا باعث می‌شوند مؤمنین در کنار قبور مطهر شهدا جمع شوند و برنامه‌های معنوی و دینی را اجرا کنند و مردم و گناه‌کاران بدون هیچ دلیل و منطق خواستی در کنار شهدا جمع می‌شوند و برای آمرزش گناهان خود شهدای عزیز را نزد خداوند شفیع قرار داده و بار دیگر به آدمیت و سرشت خود برگردند.

فتح‌الله الهیاری رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: از برکات شهدا این است که مردم بدانند برای مصون ماندن اسلام و انقلاب باید از جان و مال خود دست بشوییم و گوش‌به‌فرمان مولا و مقتدایی خود بدهیم که در ظهر کربلا فرمود: هیهات من الذله حضرت سیدالشهدا (ع) با آوردن همه خانواده خود به کربلا به مردم جهان فهماند برای مبارزه با کفر و فساد و الحاد باید با تمام قوا بیاییم و از اعتقادات خود دفاع کنیم، حضرت امام حسین علیه سلام با فجیع‌ترین شکل به شهادت رسید اما خداوند منان به همین خاطر پاداش این‌همه مجاهدت را با حفظ اسلام ناب محمدی (ص) وزنده ماندن ابدی یاد و خاطره این امام معصوم و بزرگوار پاسخ دنیوی ایشان را دادند.

الهیاری افزود: خداوند در آخرت بهترین جایگاه و منزلگاه را برای حضرت امام حسین (ع) ویاران باوفایش قراردادِ است. پس کسانی که با تبعیت از این آرمان حسینی به جایگاه و منزلت واقعی خواهند رسید همانند کسانی که جهاد کردند باجان و مال خود به شهادت رسیدند این واقعیت به آن‌ها مستلزم می‌شود.

شهدای ایران اسلامی با تأسی از سرور و سالار شهیدان علیه کفر و فساد وارد جنگ 8 ساله شدند

جوانان انقلابی و شجاع ایران اسلامی بعد از بیرون راندن آخرین مهره فاسد و ضد اسلام و دست‌پروردی نظام استکبار شاه خائن و لبیک به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) انقلاب شکوهمند اسلامی را پایه‌ریزی کردند و در مرحله اول اسلام و احکام ناب اسلامی را به‌عنوان قانون اساسی و محکمات نظام اسلامی انتخاب کردند تا همه قوانین و امور رنگ و بوی الهی داشته و ازنظر سیاسی و اقتصادی وابسته به مستکبرین شرق و غرب نباشد و این چیزی بود که خداوند متعال از مسلمانان می‌خواهد که باید حکومت اسلامی تشکیل بدهید و هیچ‌گونه وابستگی به غیره مسلمانان نداشته باشید و دیگران را به اسلام دعوت کرده و منتظر آخرین ذخیره الهی باشید و بعد از حکومت امام معصوم (ع) قیامت و حساب‌وکتاب فرامی‌رسد.

اما این چیزی نبود که مستکبران عالم قبول داشته باشند و ببینند مسلمانان همه‌چیز را به دست بگیرند و آن‌ها نگاه کنند پس برای سرنگونی انقلاب از جنگ شروع کردند و صدام خون‌خوار را به جنگ ما فرستادند و همه دنیا از این دشمن سفاک دفاع کردند و جنگی ناجوانمردانه و نابرابر را طی 8 سال بر ما تحمیل کردند و در این 8 سال بهترین سرمایه‌های ما یعنی جوانان تازه انقلاب کرده را به خاک و خون کشیدند و چندین هزار میلیارد دلار به کشور ما خسارت وارد کردند.

* شهدای گمنام شهرستان هندیجان؛ سربداران والفجر8

پیکر مطهر سه شهید گمنام والامقام 35، 19 و 25 ساله که در منطقه عملیاتی والفجر هشت و جزایر مجنون به درجه شهادت نائل‌آمده بودند در اردیبهشت 92 در شهرستان هندیجان تشییع و به خاک سپرده‌شده‌اند.

اکنون بعد از گذشت قریب به سه سال امام‌جمعه هندیجان با حمایت خیرین کلنگ احداث بارگاه شهدای گمنام را به زمین زد و از همه مسئولین و مردم خواست در این پروژه عظیم مشارکت معنوی و مادی داشته باشند و هشدار داد اگر کسی توانایی هیچ کاری را ندارد عقب بایستاد و در کارها سنگ‌اندازی نکند و بگذارد مؤمنین و خیرین با آرامش کارها را انجام بدهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شمیل پور در مراسم کلنگ زنی بارگاه شهدای گمنام هندیجان گفت: اعتبار اولیه ساخت مزار را 1میلیارد ریال معادل صد میلیون تومان برآورد شده که جهت تکمیل امکانات رفاهی و زیباسازی اطراف یادمان هم نیاز به دو برابر این مبلغ است که کارهای باقی‌مانده را تکمیل کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 خرداد 1395، کدخبر: 1098945 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین