پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۵۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰۰ کتاب دفاع مقدس در مدارس و کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی توزیع شده است، گفت: به‌زودی دایره المعارف دفاع مقدس خراسان جنوبی تهیه می‌شود.
شعارسال: علی قاسمی عصر امروز در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت:مأموریت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس حفظ آثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و ترویج آن به نسل آینده است.

وی با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به فرمان رهبری در استانها فعالیت می‌کند، افزود: در دانشگاه‌های خراسان جنوبی دو واحد درسی در زمینه دفاع مقدس ارائه می‌شود که تا کنون 21هزار و 500دانشجو آن را گذرنده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: تاکنون 3000 کتاب دفاع مقدس در مدارس و کتابخانه‌های عمومی و پایگاهای بسیج خراسان جنوبی توزیع شده است.

قاسمی با بیان اینکه تا کنون 2085 ساعت خاطرات رزمندگان ضبط شده است، افزود: 15 کارگروه پژوهشی برای جمع آوری و مصاحبه با رزمندگان و 11 تحقیق پژوهشی در این کارگروه‌ها به سرانجام رسید .

وی با بیان اینکه تا کنون 310 هزار اسناد، وصیت نامه و دست نوشته‌های رزمندگان دفاع مقدس خراسان جنوبی جمع آوری شده است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما اردوهای راهیان نور است که امیدواریم مسئولان به همراه خانواده‌های خود به این سفرها اعزام شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: دایره المعارف دفاع مقدس خراسان جنوبی به‌زودی تهیه می‌شود و از دیگر برنامه‌ها تهیه نقش دولت در دفاع مقدس، تکمیل یادمانهای شهدای گمنام، تشکیل شورای هماهنگی در شهرستانها از دیگر برنامه‌ها است.

قاسمی با بیان اینکه از مسئولان استانی تقاضا داریم در زمینه تهیه بانک اطلاعات رزمندگان دستگاه‌ها، اعزام راهیان نور کارکنان با این نهاد همکاری کنند، افزود: مجمع پیشکسوتان دفاع مقدس 167 عضو، تدفین 103 شهید گمنام در 35 نقطه خراسان جنوبی، ساخت 9 فیلم، چاپ 25 کتاب از دیگر برنامه‌های این بنیاد بود.

امام جمعه شهرستان بیرجند نیز اظهار داشت: خراسان جنوبی 14 شهید انقلاب دارد و در زمانی که فساد برای جوانان فراهم بود، اما امام راحل توانست با سخنان خود جوانانی را پرورش دهد که جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

حجت الاسلام رضایی بیرجندی با گلایه از مسئولان خراسان جنوبی در زمینه عدم حضور در مراسم یادواره شهدای انقلاب در بیرجند، اظهار داشت: باید از منیتها رها شویم.

وی بیان داشت: مسئولان باید به گونه ای رفتار کنند تا مردم آنها را عضو خانواده خود بدانند و جامعه درست نمی‌شود، مگر اینکه مسئولان در جامعه درست شوند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 18 بهمن 1394 ، کدخبر: 994025 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین