پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۲۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: عدم پیگیری قول‌هایی که مسئولان عالی‌رتبه دولت یازدهم برای حل بحران زاینده‌رود، تالاب گاوخونی و حل مشکلات زیست‌محیطی اصفهان داده بودند، موجب اعتراض شهروندان اصفهانی شده است.

شعار سال: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در نطق‌ها و تذکرات یک‌صد و شصتمین جلسه علنی این شورا به مسائل و مشکلات عمومی و شهری پرداختند.

* قول‌های انجام‌نشده مسئولان عالی دولتی اعتراض مردم اصفهان را به همراه داشته است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان با تبریک نهم دی‌ماه و میلاد حضرت عیسی مسیح اظهار کرد: هفته گذشته مراسمی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در اتاق بازرگانی اصفهان تشکیل شد که در آن جلسه سهل‌آبادی رئیس اتاق بازرگانی و کشاورزان اصفهانی اعتراض‌هایی را مطرح کردند.

اصغر آذربایجانی گفت: این اعتراض‌ها نشان از عدم پیگیری قول‌هایی بود که مسئولان عالی‌رتبه دولت یازدهم برای حل بحران زاینده‌رود، تالاب گاوخونی و حل مشکلات زیست‌محیطی اصفهان داده بودند، انجام‌گرفته شد.

* زیباسازی و بهسازی ورودی‌های شهر اصفهان در اولویت قرار گیرد

احمد شریعتی نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه راه‌اندازی پویش‌های مردمی همچون دوچرخه‌سواری و سه‌شنبه‌های بدون خودرو کار پسندیده‌ای است، تصریح کرد: ابتدا باید زیرساخت‌های لازم برای آن ایجاد سپس مردم را سفارش به انجام کارها نماییم.

وی ایجاد مسیرهای ایمن برای دوچرخه‌سواری و تهیه و بهسازی دوچرخه‌های موجود در ایستگاه‌های دوچرخه شهری اصفهان را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: در غیر این صورت انگیزه از مردم گرفته می‌شود،‌معاونت حمل‌ونقل شهرداری هم در خصوص نوسازی دوچرخه‌ها مدعی است که بودجه نیست.

شریعتی با اظهار بر اینکه چند ماه دیگر ایام عید است و شاهد سفرها نوروزی به اصفهان هستیم، گفت: بهسازی، نوسازی و زیباسازی ورودی‌های شهر مورد تأکید بوده است که متأسفانه هیچ کاری در این رابطه انجام‌نشده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخاب مدیران ترافیک در مناطق شهری اصفهان، تأکید کرد: کدام‌یک از افرادی که انتخاب‌شده‌اند رشته تحصیلی‌شان با این حوزه مرتبط بوده است؟

* مدیران شهری اصفهان به آیین‌نامه اجرایی ماده 154 قانون کار توجه کنند

رسول جزینی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای چهار اظهار کرد: امروز ما جیره‌خوار خوان رشادت‌های آن عزیزان هستیم.

وی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی ماده 154 قانون کار که در آن کارفرمایان را موظف به ایجاد بستری مناسب برای ورزش کارگران کرده است، گفت: به مدیران شهری اصفهان توصیه می‌کنم این آیین‌نامه را مطالعه و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

جزینی با اشاره به تلاش کارکنان مجموعه شهرداری منطقه 14 اصفهان، اظهار کرد: از شهردار اصفهان تقاضامند هستم تا حمایت بیشتری را از این مجموعه به عمل آورد.

* باید از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در سطح شهر اصفهان جلوگیری کرد

سید کریم داوودی نایب‌رئیس کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به افرادی که در رابطه با آلودگی هوا در اصفهان اظهارنظر می‌کنند، گفت: هنوز در اصفهان خودروهای دهه 40 و 50 تردد می‌کنند، چرا پلیس از تردد خودروهای آلوده‌کننده هوا در سطح شهر جلوگیری نمی‌کند؟

وی از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر اصفهان گلایه و اظهار کرد: تردد این وسایل در کنار خودروهای با عمر بالا و دودزا عامل آلودگی هوای شهر هستند.

* فرهنگسرای سلامت اصفهان در بلاتکلیفی

غلامحسین صادقیان رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اهمیت دادن به موضوع سلامت در دنیا، اظهار کرد: پیشرفت و توسعه در جامعه‌ای که فاقد شهروندان سالم و بانشاط باشد محقق نمی‌شود.

وی سلامت را یکی از اولویت‌های نظام عنوان کرد و گفت: داشتن آب‌وهوای سالم از ملزومات داشتن جامعه سالم است که در این دو فاکتور اصفهان وضعیت خوبی ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر اصفهان پایش و بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوا شهر اصفهان را جزء انتظارات از استاندار اصفهان بیان کرد و افزود: سرویس‌های ایاب و ذهاب اداره‌ها و جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده در این طرح بایستی لحاظ شود.

صادقیان بابیان اینکه طرح تحول سلامت اجرای شده در دولت تدبیر و امید دارای مدافعان و مخالفان متعدد است، گفت: در اصل اجرای آن‌همه متفق هستند، اما به نحوه اجرای آن ایراداتی وارد است.

وی توجه دولت به حوزه درمان به‌جای پیشگیری را مهم‌ترین دلیل مخالفت با طرح تحول سلامت عنوان و تأکید کرد: پیشگیری مقدم بر درمان است، لذا آنچه مسلم است افزایش سطح سواد سلامت مؤثر بر پیشگیری و ارتقا سلامت مردم خواهد داشت.

رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه بیش از یک سال پیش در حضور وزیر بهداشت فرهنگسرای سلامت در تالار کوثر اصفهان افتتاح شد، تصریح کرد: چرا هنوز این فرهنگسرا تجهیز نشده است.

صادقیان همچنین از نحوه برخورد کارکنان شهرداری برخی از مناطق با تابلوهای اصناف اظهار گلایه کرد.

* خطر قطع 500 اصله درخت در اصفهان را تهدید می‌کند

مهدی باقر بیگی نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چند روز پیش درخواستی مردمی مبنی بر خرابی آسفالت کوی بهار دریافت کردم و به شهرداری منطقه منتقل کردم، نمی‌دانم شانس بود یا به دلیل حرف من بود هر چه که بود فردای آن روز کار انجام گرفت، بنده نیز این عمل را قابل‌تقدیر می‌دانم.

وی عدم استقبال از دوچرخه‌سواری در شهر را به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: ابتدا باید امکانات و زیرساخت‌ها فراهم و سپس مردم را به استفاده از آن ترغیب کرد.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان کم کردن تردد خودروها در سطح شهر را یکی از مؤثرترین راهکارها برای کاهش آلودگی هوای شهر اظهار کرد و گفت: زمانی که هزینه‌های استفاده از خودروهای شخصی بیشتر از ناوگان حمل نقل عمومی شود مردم به استفاده از این ناوگان روی خواهند آورد.

باقر بیگی تصریح کرد: به‌جای اینکه بودجه‌ها درزمینهٔ حمل‌ونقل عمومی هزینه شود، به عریض شدن پل‌ها و خیابان‌ها اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به پروژه تعریض در نظر گرفته‌شده برای خیابان بهشت در خیابان آتشگاه گفت: حدود 400 یا 500 اصله درخت که تعداد زیادی از آن‌ها شاید عمری 50 ساله داشته باشند، درخطر قطع شدن هستند.

* برخوردهای کارکنان شهرداری با تابلوهای واحدهای اقتصادی زیبنده اصفهان نیست

رسول جهانگیری عضو کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تخصیص بسته‌های خروج از رکود دولت برای صنعت، گفت: بازار و اصناف نیز دچار رکود هستند که نیاز است دولت در این زمینه نیز تدبیری داشته و بسته‌هایی را نیز برای آنان در نظر بگیرد.

وی بابیان اینکه ورشکستگی‌های خرد در سطح شهر کاملاً مشهود است، اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه 26 درصد از درآمد به دوش بازار و اصناف گذاشته‌شده است.

عضو کمیسیون امور اقتصادی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برخوردهای بعضاً سلیقه‌ای کارکنان شهرداری با تابلوهای اصناف و کسبه، تصریح کرد: معنا ندارد ساعت سه بعد از نصف شب تابلوی یک واحد اقتصادی آتش زده یا با تیغ از بین برود، این زیبنده شهر اصفهان نیست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 4 دی 95 ، کد مطلب: 987015: www.dana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین