پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
چهار باغ اصفهان از هفته آینده یک روز به روی خودروها بسته می شود و اصفهان یک گام به آرزوی پیاده راه شدن این محور تاریخی نزدیک می شود.

شعار سال: اینکه چهار باغ اصفهان مدتهاست قرار است رنگ خودرو را نبیدند جزو آرزوها همه اصفهانی ها است که می خواهند زیبایی های این شهر را با آلودگی صوتی و ترافیک کمتری ببینند و از این شهر و داشته های چند صد ساله اش لذت ببرند.

مدتهاست کارگاههای مترو هسته مرکزی شهر را از حالت اصلی خارج کرده اند و مرکز نصف جهان تبدیل به کارگاه شده اما مدیران در تلاش اند تا همین فضای طبیعی باقی مانده را از شلوغی های روزمره خالی کنند تا نصف جهان نفسی تازه کند.

قبل از ماه رمضان طرح سه شنبه های بدون خودرو در اصفهان مطرح شد و حالا با نزدیک شدن به زمان وعده داده شده از هفته ایندهسه شنبه ها خودروها اجازه ورود به محدوده مرکزی شهر را ندارند.

شهروندان اصفهانی کمتر از یک هفته دیگر می‌توانند از حمل و نقل پاک تعبیه شده مثل دوچرخه‌ها، اسکوترها، درشکه، خودروهای برقی کوچک و موتورهای برقی که کم کم در این مکان قرار می گیرند برای تردد در هسته مرکزی شهر استفاده کنند.

**کاهش الاینده ها در مرکز شهر

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان طرح پیاده سازی خیابان چهارباغ عباسی از اولین سه شنبه پس از ماه مبارک رمضان آغاز می شود این طرح مقطعی نیست و قرار است همیشه ادامه پیدا کند.

علیرضا صلواتی با بیان اینکه ممنوعیت ورود خودرو مقدمه ای برای پیاده راه شدن چهارباغ است گفت: با اجرای این طرح شدت آلاینده هایی که مرکز شهر را گرفتار می کنند کاهش پیدا می کند و رضایت شهروندان هنگامی که نتیجه را مشاهده کنند به صورت کامل جلب می شود.

پیاده راه کردن مسیر میدان امام علی (ع) تا سی و سه پل و میدان انقلاب مدت‌ها است که در دست بررسی بوده و در حال حاضر باید اقدامات پیاده راه شدن میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از گفته های خود در رابطه با پیاده راه شدن چهار باغ افزود: این طرح مدتهاست که قرار است عملیاتی شود و این تنها مقدمه ای برای پیاده راه شدن این مسیر به شمار می رود و به صورت تدریجی پیاده راه شدن چهار باغ به عنوان یکی از زیبا ترین خیابان های جهان محقق می شود.

وی با تاکید بر این موضوع که با اجرایی شدن این طرح برنامه های متعددی در این مسیر اجرا می شود یاد آور شد: اجرای برنامه های فرهنگی و همچنین تغییر سنگفرش ها در برنامه قرار دارد.

مدیران شهری سالهاست توصیه به پیاده راه شدن چهار باغ می کنند تا میزان زیادی از آلاینده ها برطرف شود اما همچنان عملیاتی شدن این طرح نیازمند مقدماتی فراتر از مصوبه و تصمیم گیری در جلسات مختلف است.

مسیر میدان امام حسین (ع) به میدان انقلاب یکی از اصلی ترین مسیرهای تردد شهروندان است که باید برای آن جایگزین مناسبی در نظر گرفته شود در این باره معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ترافیک این قسمت به دو خیابان باغ گلدسته و شمس آبادی هدایت می شود و سیستم‌های حمل و نقل عمومی در دو خیابان موازی چهارباغ عباسی گسترش پیدا می کنند.

**می توان بدون خودرو در شهر تردد کرد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت و گو با صاحب نیوز تاکید کرد:طرح سه شنبه های بدون خودرو در اصفهان در صورتی که تداوم پیدا کند علاوه بر الگو بودن می تواند مزایای زیادی از جمله کاهش آلاینده ها را به دنبال داشته باشد.

علیرضا نصر اصفهانیافزود: این طرح ذهن ها را به این سمت برد که می توان بدون خودرو هم در شهر تردد کرد و امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان مدیران هم در کنار شهروندان تردد با حمل و نقل پاک را شروع کنند.

ویخاطر نشان کرد: یکی از مزیت های این پروژه برخورد مدیران به صورت مستقیم با مشکلاتی است که دوچرخه سواران هر روز با آن رو برو هستند از جمله نداشتن امنیت در تردد و مسیرهای نامناسب برای رکاب که خود باعث کم رنگ شده دوچرخه در شهر شده و همین اقدام باعث می شود تا مدیران سریع تر به فکر رفع مشکل بر آیند و مسیرهای دوچرخه با سرعت بیشتری مناسب سازی شود.

وی با بیان اینکه زمان مشخصی برای پیاده راه شدن محور چهار باغ نمی توان مشخص کرد یاد آور شد: سه شنبه های بدون خودرو برای اصفهان یک برنامه بسیار مفید است و در صورتی که چهار باغ پیاده راه شود مردم با این موضوع بهتر کنار می آیند و حذف خودرو دراین محور برایشان راحت تر است.

به گفته وی، پیاده راه شدن چهار باغ تا زمانی که مسیرهای جایگزین برای خودروها به صورت کامل و مناسب در نظر گرفته نشود تا شهروندان هم با مشکل روبرو نشوند اجرایی نمی شود.


با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت شاهین پرس، تاریخ 21 تیر 95 ، کد مطلب: 65301: www.shahinpress.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین